  • 21. Data: 2024-06-14 15:58:53
    Temat: Re: Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 13:38:36 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Jesteś w stanie jakoś to sprofilować? Gdzie dokładnie jest tyle czekania?

    Chyba możesz sie nie przejmować, innym chmurka działa szybko :-)

    Chyba, ze to jakies problemy z odwrotnym DNS, czy na co jeszcze mógłby
    serwer czekać.

    Ale cos mi 40tude nie działa po SSL. Jest jakiś myk, czy po prostu ten
    program tak ma ... spieprzone?

    J.

  • 22. Data: 2024-06-15 00:15:45
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > 3G teraz w ogóle jeszcze gdzieś działa? Mieli wyłączyć.

    Na starym tablecie z Androidem przeszukałem dostępne sieci.
    Zrzuty ekranu, pliki png.

    https://envs.sh/eXI.png

    Nie znalazł sieci 2G Play. Nadal używam telefonu 2G w tej sieci i
    działa. Modem ją odnalazł.

    https://envs.sh/eXn.png

    > No to jest całkiem sporo.
    >
    > Mam na działce modem LTE z bardzo słabym zasięgiem, sprawdziłem na nim.
    > 1000 postów pobrało tam w 20 sekund.
    >
    > Przy czym ta moja metoda nie czeka na post. Po prostu wysyła tysiąc żądań
    > artykułu i czeka, aż spłyną. TB pewnie czeka. Wysyła żądanie, czeka na
    > artykuł, wysyła kolejne, itd. To może trwać trochę dłużej.

    Na Androidzie TB nazywa się K-9 Mail. Sprawdzę czy mogę go zainstalować
    na tablecie.

  • 23. Data: 2024-06-15 01:22:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jun 2024 13:45:40 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > Hmm, pamiętam, jak ściągałem plik z Niemiec, na shella free.net.pl. Plik
    > ok. 1 MB, trwało to 4h, było chyba 12 zerwań i wznowień. Średni transfer
    > ok. 70 bajtów na sekundę. Rok 2000. A potem już szybciutko, 3 kB/s,
    > modemem do domu (nie pamiętam tylko, czy jeszcze przez TP, czy już przez
    > Coolnet, bo w pewnym momencie przerzuciłem się na Coolnet).
    >
    > A potem, od 2002 r., już stałe łącze z Aster.

    Jeszcze wcześniej to dłużej się czekało.
    Kolega, Janek, który założył firmę Hollex, sprzedawał wtedy dekodery
    satelitarne. W sygnale satelitarnym zawarte też były dane binarne, które
    się pobierało. Trzeba było wprowadzić nazwę programu i czekać, czasem
    kilkadziesiąt godzin.
    Oczywiście były wtedy też BBS-y, ale na niektóre się wdzwonić było trydno.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2024-06-15 02:58:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W sciaganiu jest inaczej. serwer wysyłą kilka pakietów od razu,
    > odbierzesz pierwszy, to potwierdzasz, serwer wysyła kolejny, a
    > iles tam po drodze leci.

    Wiem. Ale i tak było wolno :)

    > W newsach jeden serwer wysyła drugiemu IHAVE, drugi odpowiada "wyślij
    > proszę" albo "dziekuje, nie chcę", i to przez satelitę trwa.

    A no, i kolejny, i kolejny, i koleeejny... TAKETHIS trochę to poprawia,
    ale tylko trochę.

    W zasadzie problem istnieje i w dzisiejszych sieciach, gdy kopiujesz
    bardzo duże ilości małych plików, np. przez scp.

    - Mam plik, taka nazwa, taki tryb
    - Daj plik
    - Daję plik
    - Wziąłem plik
    - Ok; mam plik, taka nazwa, taki tryb

    I tak dalej, i tak dalej, i niech to będzie milion plików po sto bajtów
    każdy. A przetunelowanie np. tara przez ssh sprawia, że dzieje się to
    rzędy wielkości szybciej.

    --
    Na egzaminie z informatyki profesor z widocznym niesmakiem slucha
    niedorzecznych odpowiedzi studenta. W pewnym momencie zwraca się do

  • 25. Data: 2024-06-15 03:01:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba, ze to jakies problemy z odwrotnym DNS, czy na co jeszcze mógłby
    > serwer czekać.

    Jeśli w ogóle miałby czekać na revdns, to tylko przy połączeniu (choć nie
    jestem pewien, czy przy postowaniu nie resolvuje drugi raz, musiałbym
    sprawdzić; w każdym razie przy pobieraniu artykułów nie resolvuje).

    > Ale cos mi 40tude nie działa po SSL. Jest jakiś myk, czy po prostu ten
    > program tak ma ... spieprzone?

    A co się dokładnie dzieje?

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 26. Data: 2024-06-15 13:04:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 15.06.2024 o 00:15, jn pisze:
    [...]
    > Na Androidzie TB nazywa się K-9 Mail. Sprawdzę czy mogę go zainstalować
    > na tablecie.

    Jest tam Usenet? Bo chodzi mi po głowie, że to tylko poczta.

    P.P.

  • 27. Data: 2024-06-15 13:15:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Jun 2024 11:03:26 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jaki masz ping do serwera? i jeszcze długimi pakietami.

    Długi czyli jaki?
    Pakiet 64 czy 1024 bajtów czas ~70ms

    --
    Marek

  • 28. Data: 2024-06-15 13:16:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Jun 2024 13:38:36 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Jesteś w stanie jakoś to sprofilować? Gdzie dokładnie jest tyle
    > czekania?

    To wymaga debugowania aplikacji na razie nie mam na to czasu, zresztą
    muszę najpierw znaleźć starego laptopa, na którym miałem środowisko
    deweloperskie do tej aplikacji....

    --
    Marek

  • 29. Data: 2024-06-15 13:19:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Jesteś w stanie jakoś to sprofilować? Gdzie dokładnie jest tyle
    > czekania?

    A możesz po swojej stronie włączyć log na mojego użytkownika jakie
    polecenia wysyła w sesji? To byłoby szybciej niż ja dokopie się do
    środowiska sprzed 15 lat....Tak tylko pytam, nic na siłę.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2024-06-15 13:45:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-06-10 18:33, Mirek wrote:
    > Zauważyłem też czasem zacięcie w stylu: "połączenie z serwerem
    > news.chmurka.net zostało zresetowane" i tu pomaga tylko restart TB - ale
    > to zdarzyło się dosłownie 2-3 razy od przesiadki z neostrady.

    Może nie masz włączonej opcji "Zawsze żądaj uwierzytelniania podczas
    łączenia z tym serwerem" w ustawieniach serwera?

    <http://news.chmurka.net/#Thunderbird>

    Gdy nie miałem tego włączonego to Thunderbird czasem wysyłał wiadomości,
    ale nie pojawiały się one na grupach. Teraz, gdy mam włączone komunikaty
    błędów takich, jak przytoczony przez Ciebie się nie pojawiają.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne