  • 11. Data: 2024-06-11 23:48:50
    Temat: Re: Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 17:13:11 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Jesteś w stanie zrobić i podesłać tcpdump (lub odpowiednik na
    > Windows,

    Tak, jestem. Jak będę miał chwilę.
    To stary soft, napisany kiedyś przez gościa, który robił swoje
    projekcje pythonowskie na Javę, co w w efekcie daje czasem
    zaskakujące efekty. W końcu rojekt porzucił, wziął go ktoś inny ale
    też porzucił a później ja zacząłem przy nim grzebać. Dodałem to i owo
    poprawiłem inne ale nie wykluczam, że np. obecność autoryzacji robi
    coś na rzeczy.

    > $ time ((echo group pl.misc.elektronika; for n in $(seq 151000
    > 152000); do echo article $n; done; echo quit) | nc news.chmurka.net
    > nntp > /dev/null)
    > real 0m1,903s

    Ale zrób to samo z autoryzacją użytkownika w trakcie sesji...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-06-12 02:00:16
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > też porzucił a później ja zacząłem przy nim grzebać. Dodałem to i owo
    > poprawiłem inne ale nie wykluczam, że np. obecność autoryzacji robi

    Czyli masz źródła? To nawet lepiej, możesz dodać logowanie tego, co jest
    wysyłane i odbierane od serwera (plus timestampy). Choć w zasadzie tcpdump
    powie to samo.

    > Ale zrób to samo z autoryzacją użytkownika w trakcie sesji...

    Zrobiłem, czasy są bardzo podobne.

    $ time ((echo -e "authinfo user XXX\nauthinfo pass YYY\ngroup pl.misc.elektronika";
    for n in $(seq 151000 152000); do echo article $n; done; echo quit) | nc
    news.chmurka.net nntp > /dev/null)

    real 0m1,006s
    user 0m0,065s
    sys 0m0,066s

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.

  • 13. Data: 2024-06-12 16:31:50
    Od: jn <j...@m...invalid>

> [...]
    > pl.misc.elektronika"; for n in $(seq 151000 152000); do echo article $n;
    > done; echo quit) | nc news.chmurka.net nntp > /dev/null)

    Modem 3G (teraz na takim działam), maksymalne pobieranie około 4Mbps.
    W TB jest "synchronizacja" "Wybrana grupa dyskusyjna będzie dostępna w
    trybie offline."
    Pobranie 999 wiadomości z grupy pl.misc.elektronika zajęło około 3 minut.

  • 14. Data: 2024-06-13 15:21:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Modem 3G (teraz na takim działam), maksymalne pobieranie około 4Mbps.

    3G teraz w ogóle jeszcze gdzieś działa? Mieli wyłączyć.

    > W TB jest "synchronizacja" "Wybrana grupa dyskusyjna będzie dostępna w
    > trybie offline."
    > Pobranie 999 wiadomości z grupy pl.misc.elektronika zajęło około 3 minut.

    No to jest całkiem sporo.

    Mam na działce modem LTE z bardzo słabym zasięgiem, sprawdziłem na nim.
    1000 postów pobrało tam w 20 sekund.

    Przy czym ta moja metoda nie czeka na post. Po prostu wysyła tysiąc żądań
    artykułu i czeka, aż spłyną. TB pewnie czeka. Wysyła żądanie, czeka na
    artykuł, wysyła kolejne, itd. To może trwać trochę dłużej.

    Natomiast sam serwer nie jest tu problemem. Średnie obciążenie (load
    average) ledwo wzrasta powyżej zera (0.02, jak pobierałem te posty to
    skoczyło do 0.04, czyli tyle co nic), łącze jest tam dobre (to normalne
    datacenter a nie serwer pod biurkiem). Tu można sprawdzić transfery:

    http://lg.nl.ramnode.com/

    --
    Biblia uczy nas kochać.
    Kamasutra uczy jak.

  • 15. Data: 2024-06-14 07:26:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 13:21:39 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > artykułu i czeka, aż spłyną. TB pewnie czeka. Wysyła żądanie, czeka na
    > artykuł, wysyła kolejne, itd. To może trwać trochę dłużej.

    Dawno dawno temu, gdzie w początkach internetu w Polsce, ale nie na
    samym początku, to był problem newsów w kraju.

    Serwery między sobą wymieniaja posty po jednym.
    A łącze zagraniczne NASK było wtedy satelitarne.
    Od pytania do odpowiedzi mija 0.5s, albo i więcej.
    Tymczasem newsów w podstawowej hierarchii swiatowej zrobiło się już
    ponad 100 tys dziennie. I doba robiła się za krótka :-)

    J.

  • 16. Data: 2024-06-14 08:34:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Jun 2024 13:21:39 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Mam na działce modem LTE z bardzo słabym zasięgiem, sprawdziłem na
    > nim.
    > 1000 postów pobrało tam w 20 sekund.

    To jakiś kosmos. U mnie pobranie 1000 postów to jakieś 20 minut
    minimum.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2024-06-14 11:03:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 08:34:54 +0200, Marek wrote:

    > To jakiś kosmos. U mnie pobranie 1000 postów to jakieś 20 minut
    > minimum.

    A jaki masz ping do serwera? i jeszcze długimi pakietami.

    J.

  • 18. Data: 2024-06-14 15:38:36
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > To jakiś kosmos. U mnie pobranie 1000 postów to jakieś 20 minut
    > minimum.

    Jesteś w stanie jakoś to sprofilować? Gdzie dokładnie jest tyle czekania?

    --
    "Ostatnio byłem u wróżki, by przepowiedziała mi przyszłość. Kiedy
    spojrzała w szklaną kulę nagle zbladła i wybiegła z namiotu, biegnąc ile

  • 19. Data: 2024-06-14 15:45:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Serwery między sobą wymieniaja posty po jednym.
    > A łącze zagraniczne NASK było wtedy satelitarne.

    Hmm, pamiętam, jak ściągałem plik z Niemiec, na shella free.net.pl. Plik
    ok. 1 MB, trwało to 4h, było chyba 12 zerwań i wznowień. Średni transfer
    ok. 70 bajtów na sekundę. Rok 2000. A potem już szybciutko, 3 kB/s,
    modemem do domu (nie pamiętam tylko, czy jeszcze przez TP, czy już przez
    Coolnet, bo w pewnym momencie przerzuciłem się na Coolnet).

    A potem, od 2002 r., już stałe łącze z Aster.

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 20. Data: 2024-06-14 15:55:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 13:45:40 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Hmm, pamiętam, jak ściągałem plik z Niemiec, na shella free.net.pl. Plik
    > ok. 1 MB, trwało to 4h, było chyba 12 zerwań i wznowień. Średni transfer
    > ok. 70 bajtów na sekundę. Rok 2000.

    W sciaganiu jest inaczej. serwer wysyłą kilka pakietów od razu,
    odbierzesz pierwszy, to potwierdzasz, serwer wysyła kolejny, a
    iles tam po drodze leci.

    W newsach jeden serwer wysyła drugiemu IHAVE, drugi odpowiada "wyślij
    proszę" albo "dziekuje, nie chcę", i to przez satelitę trwa.

    J.