  • 51. Data: 2010-08-11 11:20:15
    Temat: Re: Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > Jaka umowa?

    Dżisus, naprawdę twierdzisz, że mam obowiązek dyskutować z ignorantami w
    takiej skali?
    Zanim zaczniesz gardłować na jakiś temat wypadałoby cokolwiek o nim
    wiedzieć.
    Skoro nie wiesz jaka umowa łączy strony przy kupnie-sprzedaży, to wróc jak
    już się podszkolisz.
    EOD (przynajmniej wobec Ciebie)

  • 52. Data: 2010-08-11 11:22:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:i3u0on$g6i$1@news.onet.pl...
    > Podstawę prawną posiadasz do wygłaszania podobnych herezji?

    Tak się składa że temat przerabiałem i zagubioną przez inpost fakturę w
    końcu dostałem a wszystkie odsetki które zostały naliczone zostały umorzone.
    Z tym że ja od razu kilka dni po terminie gdy faktura zwyczajowo miała
    przyjśc dzwoniłem i żądałem tego dokumentu a nie czekałem na cud że sprawa
    przyschnie i obejdzie się
    bez płacenia.

    Marek

  • 53. Data: 2010-08-11 11:28:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i3u0on$g6i$1@news.onet.pl...
    >
    > Tak się składa że temat przerabiałem

    Ja również, ale co to ma do rzeczy?

> [...]
    > Z tym że ja od razu kilka dni po terminie gdy faktura zwyczajowo miała
    > przyjśc dzwoniłem i żądałem tego dokumentu a nie czekałem na cud że sprawa

    Ano właśnie.
    Dokładnie tak samo postępowałem jak mi TPSA samowolnie zmieniła tryb
    fakturowania na elektroniczny.

    Tyle że to kwestia podejścia operatora do klienta, a nie jego obowiązek,
    warto to wreszcie przyswoić.

  • 54. Data: 2010-08-11 11:29:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:i3u0on$g6i$1@news.onet.pl...
    > W praktyce dostaniesz duplikat faktury - tyle że to ukłon operatora i jego
    > dobra wola, a nie jego przymus prawny.

    Nie wypisuj bzdur. Wystawienie duplikatu to nie jakiś ukłon czy akt łaski.
    Wystawienie duplikatu jest obowiązkiem kontrahenta z jednym tylko
    zastrzeżeniem wynikającym z tego że kontrahent ma obowiązek przechowywania
    kopii faktur przez 5 lat a więc może odmówić wystawienia duplikatu do
    faktury starszej niż 5 lat.
    Ustawa nie określa terminu, w jakim duplikat powinien zostać wystawiony,
    czyli należy wystawić go niezwłocznie. Ustawa nie przewiduje ograniczenia co
    do liczby wystawianych duplikatów.

    Marek

  • 55. Data: 2010-08-11 11:34:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i3u0on$g6i$1@news.onet.pl...
    >
    > Nie wypisuj bzdur. Wystawienie duplikatu to nie jakiś ukłon czy akt łaski.

    Następny nie rozumie o czym gada?
    Wystawienie to obowiązek, wysłanie kontrahentowi na własny koszt już nie
    (podobnie jak wysłanie oryginału).
    Czytaj na co odpowiadasz.

  • 56. Data: 2010-08-11 11:35:17
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > wiedzieć.
    > Skoro nie wiesz jaka umowa łączy strony przy kupnie-sprzedaży, to wróc jak

    Ale ja wiem o co Ci chodzi, tyle że to akademickie pierdolenie, ustną umowe
    bo ja wziąłem, a Ty mi nie musisz dostarczyć FV to możesz sobie wsadzić
    wiesz gdzie. Mnie nigdy u Ciebie nie było i żadnego towaru nie kupowałem, a
    Ty FV to masz z danych z internetu. Teraz to może być EOT.

  • 57. Data: 2010-08-11 11:38:03
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Następny nie rozumie o czym gada?
    > Wystawienie to obowiązek, wysłanie kontrahentowi na własny koszt już nie

    Heheh, no tylko czekać jak dojdzie do tego, że będzie trzeba z własnym
    papierem chodzić do sklepów jak sięchce FV. LOL

  • 58. Data: 2010-08-11 11:49:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:i3u1rl$j0p$1@news.onet.pl...

    > Następny nie rozumie o czym gada?
    > Wystawienie to obowiązek, wysłanie kontrahentowi na własny koszt już nie
    > (podobnie jak wysłanie oryginału).
    > Czytaj na co odpowiadasz.

    Ja bez faktury nie mogę mieć kosztu więc wystawienie = doręczenie.

    Marek

  • 59. Data: 2010-08-11 11:54:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i3u1rl$j0p$1@news.onet.pl...

    > Ja bez faktury nie mogę mieć kosztu

    Twój problem.

    > więc wystawienie = doręczenie.

    Podstawa prawna?
    Bo za marzenia kary nie ma, ale chciejstwo prawa nie stanowi.

  • 60. Data: 2010-08-11 13:20:35
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Podstawa prawna?
    > Bo za marzenia kary nie ma, ale chciejstwo prawa nie stanowi.

    Nie przekomarzaj się tylko "Kończ Waść".
    Rzuć linkiem albo cytatem jakie ma obowiązki sprzedawca. Może masz pod ręką?