  • 41. Data: 2010-08-11 10:18:07
    Temat: Re: Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    news:4c62783c$0$27024$65785112@news.neostrada.pl...

    > BTW: Kwote tego rachunku /w tym wypadku za rozmowy/ miałem sobie wydumać
    > czy sam obliczyć?

    A to już Twój problem.
    Mogłeś dowiedzieć się telefonicznie, sprawdzić przez net, osobiście w
    Telepunkcie, albo po prostu odebrać maila.

  • 42. Data: 2010-08-11 10:24:32
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nie, o ile wystawia, a na pewno tak się dzieje.
    > Wystawienie rachunku nie oznacza dostarczenia tegoż rachunku w formie
    > papierowej i to drogą pocztową do odbiorcy.

    A w jakiej formie, może sms-em?

    > Tylko to pierwsze jest obowiązkowe, a Ty żądasz drugiego.

    Ciekawe, pierwsze słysze aby ktoś komuś płacił FV na podstawie dokumentu
    którego nie widział na oczy.

  • 43. Data: 2010-08-11 10:26:02
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A to już Twój problem.

    Jasne i zapewne.

    > Mogłeś dowiedzieć się telefonicznie, sprawdzić przez net, osobiście w
    > Telepunkcie, albo po prostu odebrać maila.

    Już ustaliliśmy że netu i emaila niekt nie ma prawa wymagać.

  • 44. Data: 2010-08-11 10:30:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A w jakiej formie, może sms-em?

    Wystawienie nie ma nic wspólnego z formą.

    > Ciekawe, pierwsze słysze

    A to już nie moja wina.
    Poczytaj sobie grupę podatki dla poszerzenia wiedzy w tym zakresie.

    > Mogłeś dowiedzieć się telefonicznie, sprawdzić przez net, osobiście w
    > Telepunkcie, albo po prostu odebrać maila.

    >Już ustaliliśmy że netu i emaila niekt nie ma prawa wymagać.

    Ale nikt nie wymaga, wybór sposobu w jaki się dowiesz ile musisz zapłacić,
    to problem tylko i wyłącznie Twój.

  • 45. Data: 2010-08-11 10:58:22
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ale nikt nie wymaga, wybór sposobu w jaki się dowiesz ile musisz zapłacić,
    > to problem tylko i wyłącznie Twój.

    Ok ale jak twierdzisz wynika on tylko i wyłącznie z umowy o świadczenie
    usług i nie ma zastosowania przy sprzedaży towarów gdzie takowej umowy nie
    ma.

  • 46. Data: 2010-08-11 11:00:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ok ale jak twierdzisz wynika on tylko i wyłącznie z umowy o świadczenie
    > usług i nie ma zastosowania przy sprzedaży towarów gdzie takowej umowy nie
    > ma.

    Oczywiście że jest - umowa kupna-sprzedaży.
    Fakt lub termin dostarczenia Ci faktury nic nie zmienia.

  • 47. Data: 2010-08-11 11:01:35
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    wiadomości news:i3tu48$8rq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Poczytaj sobie grupę podatki dla poszerzenia wiedzy w tym zakresie.

    Ciekawe, pierwsze słysze aby ktoś komuś płacił FV na podstawie dokumentu

    Bądz łaskaw nie zmieniaj sensu wypowiedzi.

  • 48. Data: 2010-08-11 11:10:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:i3tu48$8rq$1@news.onet.pl...

    > Ale nikt nie wymaga, wybór sposobu w jaki się dowiesz ile musisz zapłacić,
    > to problem tylko i wyłącznie Twój.

    Mając działalność gospodarczą nie mam prawa wpisac w koszty firmy opłatę za
    telefon bez posiadania faktury.
    Jeżeli sobie wpisze w koszty a za chwilę przyjdzie kontrola i nie będę mógł
    pokazać faktury to mam gwarantowane zajebiste problemy.
    Więc jeżeli tej faktury nie dostałem to nie wpisuję jej w koszty więc też
    nie płacę, nawet z własnej kieszeni i nikt mnie nie zmusi bo nie ma takiego
    prawa bo obowiązkiem
    tego kto wystawia fakturę jest spowodowanie aby odbiorca na czas otrzymał
    wymagany prawem dokument.

    Marek

  • 49. Data: 2010-08-11 11:15:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i3tu48$8rq$1@news.onet.pl...

    > Mając działalność gospodarczą nie mam prawa wpisac w koszty firmy opłatę
    > za telefon bez posiadania faktury.

    A jaki to ma związek z tym o czym mowa?

> [...]
    > mógł pokazać faktury to mam gwarantowane zajebiste problemy.
    > Więc jeżeli tej faktury nie dostałem to nie wpisuję jej w koszty więc też

    Formalnie następnie masz zawieszone łącze, opłatę karną za zawieszenie, a
    jeśli dalej nie zapłacisz, to proces, wyrok i komornika.
    W praktyce dostaniesz duplikat faktury - tyle że to ukłon operatora i jego
    dobra wola, a nie jego przymus prawny.

    > obowiązkiem
    > tego kto wystawia fakturę jest spowodowanie aby odbiorca na czas otrzymał
    > wymagany prawem dokument.

    Podstawę prawną posiadasz do wygłaszania podobnych herezji?

  • 50. Data: 2010-08-11 11:17:41
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście że jest - umowa kupna-sprzedaży.

    Jaka umowa? Biore towar i nie dostaje na to FV bo jak twierdzisz nie musisz
    mi jej dostarczyć to na jakiej podstawie sądzisz, że dostaniesz za ten towar
    pieniądze?