eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Czemu iPhone z 1G ramu jest szybszy od smartfona z Andkiem i 3G?Re: Czemu iPhone z 1G ramu jest szybszy od smartfona z Andkiem i 3G?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!post02.iad.highwinds-media.com!fx15.iad.POSTED!not-for-mail
    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czemu iPhone z 1G ramu jest szybszy od smartfona z Andkiem i 3G?
    Message-ID: <j...@4...com>
    References: <m4p7na$p98$1@dont-email.me> <54702897$0$2844$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4q2i6$7b4$1@dont-email.me> <t...@4...com>
    <m4qg6j$v7i$1@dont-email.me> <i...@4...com>
    <m4qned$86m$1@dont-email.me>
    User-Agent: ForteAgent/7.00.32.1200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 91
    X-Complaints-To: a...@e...com
    Organization: Forte - www.forteinc.com
    X-Complaints-Info: Please be sure to forward a copy of ALL headers otherwise we will
    be unable to process your complaint properly.
    Date: Sat, 22 Nov 2014 15:01:53 -0600
    X-Received-Bytes: 4808
    X-Received-Body-CRC: 2792072141
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1065439
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 22 Nov 2014 13:17:03 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"A.L." <a...@a...com> wrote in message
    >news:ifm17a961q00ft2i33ag4otoe0jl4d84nl@4ax.com...
    >>>Czy autor tych słów na ktore się tu powołujesz jest dla Ciebie jakimś
    >>>autorytetem?
    >>>Bo nie przytoczyłeś źródła tej wypowiedzi - może autor nie wie o czy mówi?
    >
    >Zero komentarza?
    >
    >>>Ja mam ponad 20-letnie doświadczenie w programowaniu w C/C++ i żadna
    >>>pamięć
    >>>w moich programach nie wycieka...
    >>
    >> To jeszcze ciekawe jakie to sa programy
    >
    >Głównie jest to embedded computing (nie pecety).
    >
    >>>Mam pewne przeczucie na podstawie pracy w innych językach programowania
    >>>gdzie nie deklaruje się rozmiaru/typu zmiennej ani nie alokuje się dla
    >>>niej
    >>>specyficznego obszaru w pamieci RAM (ale brak bezposredniego
    >>>doswiadzczenia
    >>>w Javie)
    >>
    >> Java jest akurat jezykiem silnie typowanym. Czy w C/C++ deklaruje sie
    >> GDZIE w pamieci zmienna bedzie ulokowana? Jakos sobie nie przypominam.
    >
    >Na pecetach pewnie nie deklaruje się zwyczajowo, choć też można.
    >Ale na innych platformach często chcesz wiedzieć która zmienna
    >w której kostce siedzi bo np. ta kostka ma podtrzymanie bateryjne
    >a druga go nie ma...
    >
    >>> ze takie srodowisko promuje szybkie, niechlujne i bezmyslne
    >>>korzystanie z zasobow pamieci...
    >>
    >> Niby dlaczego? Pamiec w Javie alokuje sie tak samo jak w C++.
    >
    >Jasne. Są pointery/wskaźniki do fizycznej pamięci operacyjnej :-)
    >
    >> Czas
    >> zycia obiektu w Javie kontroluje sie pzrez referencje - jak dlugo jest
    >> referencja do obiektu, tak dlugo nei bedzie on "odsmiecony". Znane sa
    >> techniki programwoania gdzie obiektow sie nei zwalnia (to znaczy,
    >> zachowuje sie referencje), a trzyma zbior obiektow do pozniejszego
    >> wykorzystania. Co parwda, takie techniki stosowano w czasach Javy 1.1,
    >> teraz sa juz niepotzrebne.
    >
    >W technice embedded unika się dynamicznej alokacji pamięci
    >i związanej z nią fragmentacją wolnej pamięci - to są urządzenia
    >które mają pracować bez restartu/resetu miesiącami, latami
    >i nic tam nie może się samo w czasie używania "bałaganić"
    >ani śmiecić żeby trzeba było śmieci zbierać...
    >
    >Ale oczywiście smartfone nie zawsze można tak zakwalifikować.
    >Tym dzisiejszym smartfonom bliżej pecetowi niż komputerom embedded.
    >
    >> Bez odsmiecacza nei da sie efektywnie napisac w miare skomplikowwnego
    >> programu. Gdy w pewnym momencie mamy zaalokowane, powiedzmy,
    >> 1000 obiektow i tworaz one skomplikowany graf zaleznosci, reczena
    >> dealokacja ani nie am sensu ani szans na powodzenie. Zwlaszcza jezeli
    >> taka struktuar tworzona jest dynamicznie
    >
    >Ilość obiektów rzędu 1000 jest nieogarnięcia dla jednego człowieka, ale
    >dla komputera nie stanowią takie liczby obiektów żadnego problemu...
    >Co jest ważniejsze aby ogarnąć strukturę danych programu i stworzyć
    >jako programista mechanizmy którymi komputer za nas będzie tymi
    >obiektami zarządzał.
    >
    >> Zreszta, C++ tez ma "proteze" odsmiecacza - patrz "smart pointers" w
    >> bibliotece Boost. Powszechnie tez stosowany jest pzrez programistow
    >> C++ odsmiecacz zwany Boehm garbage collector. Biblioteka taka
    >
    >Bibliotek różnych i środowisk można dołożyć tysiące i zmienia to
    >jedynie punkt widzenia dla aplikacji która z biblioteki korzysta...
    >Ani nie masz gwarancji że ktoś zrobi alokację pomijając bibliotekę
    >ani nie masz gwarancji że sama biblioteka nie ma jakiegoś robala.
    >
    >Ale chyba oddaliliśmy się nieco od tematu głównego...
    >Sugerujesz może że inicjujący ten wątek cytat ma błędy?
    >Z czymś się nie zgadzasz? Może podsumowałbyś ze swojej strony?

    Cytat jest taki sobie bo nie mowi ZCO bylo mierzone i w jakich
    warunkach

    Lepsze zrodlo jest tutaj

    http://www.devahead.com/blog/2011/12/coding-for-perf
    ormance-and-avoiding-garbage-collection-in-android/

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: