eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??Re: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
  • Data: 2010-03-18 01:46:00
    Temat: Re: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-03-15 13:06, __czarny_ pisze:

    > Po tych 1,5 miesiącach zaczyna
    > lekko bić przy hamowaniu. Po następnym miesiącu już nie da się normalnie
    > jeździć tak mocno biją tarcze przy hamowaniu (nie sugerujcie że to może
    > nie tarcze tylko nie wyważone koła itp.) Udało mi się 2 razy
    > zareklamować kupione tarcze i się udało ale ile można?? Wiem na 100% że
    > to nie wina fabryczna materiału bo dzieje się tak za każdym razem.
    > (kupuję Lucasa itp.) W ciągu tych 2 lat wymieniłem 5 razy na nowe tarcze.
    >
    Jakiś chory film. Nie wiem czemu się ciągle upierałeś przy lukasie. Nie
    lepiej kupić oryginały? Albo np. Ate? Zimmermann?

    > I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa
    > zwrotnica jest przyczyną ale jeśli by tak było to od początku posiadania
    > samochodu miałbym takie szopki a to się dzieje od 2 lat. Ktoś mi
    > podpowiedział ostatnio że może mam bardzo słabe lub ich całkowity brak -
    > tarcze i klocki na tyle i same przednie nie dają rady (ale ręczny działa
    > jak ta lala)

    Tył nie ma nic wspólnego z biciem na przodzie. Możesz całkowicie mieć
    zablokowane klocki z tyłu i nie będzie to miało wpływu na bicie z przodu.

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Po pierwsze: Sprawdź, czy faktycznie biją Ci tarcze?! Przyłóż np.
    wkrętak płaski do tarczy, opierając go o zacisk hamulcowy, pozostaw
    szczelinkę mniejszą jak milimetr. Obracaj powoli tarczą i sprawdź czy
    szczelina się zwiększa/zmniejsza. Wtedy masz odpowiedź, czy to na 100%
    tarcze.
    Po drugie, nie kupuj nigdy tarcz LUK.
    Po trzecie, jeżeli nie biją tarcze, wyważ dobrze koła i sprawdź czy nie
    ma bicia GÓRA-DÓŁ. Od tego bije kierownica i pedał hamulca podczas
    hamowania.
    Po czwarte: Sprawdzić wszystkie elementy zawieszenia i cały układ
    hamulcowy (tłoczki). No i Geometria. Bo możesz mieć przesunięcie na wózku.
    Po piąte: Jak zmienia się opony, to po 2 tys. trzeba podjechać na
    ponowne wyważenie ich, bo się opony układają w feldze.

    mam nadzieję, że pomogłem?

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: