  • 41. Data: 2012-08-07 14:36:31
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    http://www.trochetechniki.pl/Dlaczego-drogie-i-tanie
    -kable-HDMI-nie-sa-takie-same,t,5213.html
    Tutaj trochę jest o tym, jak można zakłócić sygnał po kablu HDMI..

  • 42. Data: 2012-08-07 14:42:57
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    (oj, nie wiem jak, wylazłeś mi z KF, może dlatego, że mi się coś zesrało w
    systemie i musiałem włożyć trochę pracy, by go do życia przywrócić to i KF
    mi poległ... na razie nie włożę z powrotem)
    wiadomości news:896784917.20120807111603@pik-net.pl.invalid...

    > Trzeba smarować odpowiednią, lampową maścią i im sztuczność
    > przechodzi ;)

    Ja wolę jednakże od początku przyłożyć się do zadania i wykonać je
    prawidłowo, aby żadne smarowanie nie było potrzebne, nie chcę, aby przy
    graniu Szopena nagle mi zajechało czymś eterycznym, psując nastrój...

    > Co w niczym nie zmieni faktu, że wzmacniacze lampowe brzmią inaczej.

    No właśnie, INACZEJ.

    > Czy lepiej - gusta nie podlegają dyskusji. Jednak pomiary wskazują na
    > zniekształcenia.

    Wiem, że temat był w latach 80. dość wałkowany w różnych Radioelektronikach,
    ruskich Radiach, że to nie same zniekształcenia, kojarzysz/-cie pewnie stary
    magnetofon Tonette? Tam lampa wstępna, OIDP EF86, była opatulona w kawałek
    metalowej rury i dociskana sprężyną, aby być odizolowaną od głośnika -
    bardzo mikrofonowała, co czasem doprowadzało do wzbudzania się, coś jak
    odgrywanie z gramofonu analogowego - jak się dało za głośno, to układ
    wzbudzał się mechanicznie i mocno buczało/warczało w głośniku. IMHO, aby
    układ był rzetelniej porównywalny, należało by najpierw wszystkie lampy
    ściśle odizolować akustycznie od otoczenia. No, chyba że się używa do
    gitary, czy organów Hammonda, gdzie mikrofonowanie możewzbogacić
    przetwarzany dźwięk.

    Uwaga jest słuszna - kwestia gustu. I niech to tak zostanie, a my wzajemnie
    szanujmy nasze preferencje w tej dziedzinie.

    PS. przepraszam za literówki - palce mi znów zesztywniały.

  • 43. Data: 2012-08-07 14:43:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 02:15, Anerys pisze:

    > Ty masz wiedzę, więc nie dasz sie zbyć, mnie to też zresztą śmiechem
    > zabija... albo ja to robię :) (1), ale, załóżmy, opowie to znajomemu
    > muzykowi, który z trudem odróżnia tranzystor od lampy, bo mu ktoś
    > pokazał... I już ma "ofiarę", która jednak w dobrej wierze przyjęła
    > bzdurę jako coś fajnego.

    A ofiara szkoły z lekcjami fizyki nie przeszła, hmm?

    Przecież to nie jest jakaś wiedza specjalistyczna, tylko zwykłe podstawy
    fizyki.

  • 44. Data: 2012-08-07 14:44:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, August 7, 2012, 2:36:31 PM, you wrote:

    > http://www.trochetechniki.pl/Dlaczego-drogie-i-tanie
    -kable-HDMI-nie-sa-takie-same,t,5213.html
    > Tutaj trochę jest o tym, jak można zakłócić sygnał po kablu HDMI..

    Litości. Tekst pisany przez sklep.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2012-08-07 14:54:59
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:50210d42$1@news.home.net.pl...

    > A ofiara szkoły z lekcjami fizyki nie przeszła, hmm?

    Jak spylał na wagary, to jak miałby przejść? :)

    > Przecież to nie jest jakaś wiedza specjalistyczna, tylko zwykłe podstawy
    > fizyki.

    <przerysowane> Prosta próba - spytać taką nastoletnią dziubdzię, w jaki
    ciuch się dziś ubrać, a spytać, jak policzyć bezpiecznik w mieszkaniu, by
    nie wywalił od włączenia więcej, niż 10 żarówek - beee... meee... nie
    wiem... eee... I na drugi dzień zobaczysz ją upindrzoną w różne tusze,
    makijaże, to to potrafi... A zwykłe dolanie płynu do chłodnicy, czy
    spryskiwacza, będzie dla niej magią na miarę Dawida Kotkina... znaczy się
    (pseudo) Copperfielda... </przerysowane>
    (I się nie zdziwię, jeśli lalunia na różnych forach będzie wkurwiona szukać
    rozwiązania, że jej taka pomarańczowa lampka z ikonką lampki oliwnej się
    miga i przeszkadza w jeździe... niedawno właśnie czytałem, że się komuś w
    taki właśnie sposób rozpłynął silnik - lampka migała, to ją zakleił, by po
    oczach nie waliła)

  • 46. Data: 2012-08-07 14:58:34
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Litości. Tekst pisany przez sklep.

    Nie czytasz miedzy wierszami:
    Sygnał cyfrowy wysyłany kablem HDMI jest sygnałem elektrycznym, który
    podlega wszystkim prawom fizyk

  • 47. Data: 2012-08-07 15:01:06
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Litości. Transmisja cyfrowa. Albo działa albo nie działa. Tu naprawdę
    > trzeba się postarać, żeby cos spieprzyć. A doprowadzenie do sytuacji
    > pogorszenia jakosci bez zrywania połączenia wymagałoby jakiegoś
    > cudacznego zbiegu okoliczności.

    Jesli tak sadzisz, to moze mi powiesz skad bierze sie "gliczenie" na DVB-S..
    Przecie tam jest cyfrowka, jest lub nie ma?
    Tak samo z DVB-T...DVB-C...

  • 48. Data: 2012-08-07 15:06:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, August 7, 2012, 2:58:34 PM, you wrote:

    > Nie czytasz miedzy wierszami:
    > Sygnał cyfrowy wysyłany kablem HDMI jest sygnałem elektrycznym, który
    > podlega wszystkim prawom fizyk

    Naprawdę uważasz mnie za idiotę, który przez ponad 40 lat praktyki nie
    poznał podstaw? Ja się zajmowałem pomiarami teletransmisyjnymi w
    czasie, gdy wielu czytelników tej grupy nie było jeszcze na świecie.
    Jeszcze za komuny. Od tamtego czasu prawa fizyki nie uległy zmianie.

    Najbardziej rozbawiło mnie rzekome śnieżenie cyfrowego obrazu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2012-08-07 15:09:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, August 7, 2012, 3:01:06 PM, you wrote:

    > Jesli tak sadzisz, to moze mi powiesz skad bierze sie "gliczenie" na DVB-S..

    Nie wiem, co nazywasz gliczeniem.

    > Przecie tam jest cyfrowka, jest lub nie ma?

    Po drodze jest czysto analogowe łącze radiowe. Z czysto analogową
    modulacja fazy i poziomu (QAM).

    > Tak samo z DVB-T...DVB-C...

    j.w. Słaby poziom _analogowego_, modulowanego sygnału z nadajnika
    oznacza problem z jego dekodowaniem. Na HDMI nie masz modulacji -
    przesyłany jest cyfrowo strumień danych. Po raz kolejny: trzeba się
    naprawde postarać, żeby to spieprzyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2012-08-07 15:16:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Nie czytasz miedzy wierszami:
    > Sygnał cyfrowy wysyłany kablem HDMI jest sygnałem elektrycznym, który
    > podlega wszystkim prawom fizyk

    To przeczytaj dalej.

    "Zbyt mały przekrój i słaba czystość miedzi przewodnika lub oszczędności
    w ekranowaniu powodują osłabienie sygnału elektrycznego. Wszystko to
    przekłada się na zakłócenia lub przekłamania kolorów, ostrości,
    kontrastu widoczne dopiero, gdy dwa takie same urządzenia podłączymy
    różnymi kablami HDMI."

    TMDS zawiera 8 bitów BCH na każde 32 piksele. W jaki sposób chciałbyś
    zakłócić taką transmisję, żeby przekłamane były kolory, ostrość, lub
    kontrast?

    Taki kit można wciskać w sklepie albo na allegro a nie na pme.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/