eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Date: Tue, 7 Aug 2012 14:42:57 +0200

    (oj, nie wiem jak, wylazłeś mi z KF, może dlatego, że mi się coś zesrało w
    systemie i musiałem włożyć trochę pracy, by go do życia przywrócić to i KF
    mi poległ... na razie nie włożę z powrotem)
    wiadomości news:896784917.20120807111603@pik-net.pl.invalid...

    > Trzeba smarować odpowiednią, lampową maścią i im sztuczność
    > przechodzi ;)

    Ja wolę jednakże od początku przyłożyć się do zadania i wykonać je
    prawidłowo, aby żadne smarowanie nie było potrzebne, nie chcę, aby przy
    graniu Szopena nagle mi zajechało czymś eterycznym, psując nastrój...

    > Co w niczym nie zmieni faktu, że wzmacniacze lampowe brzmią inaczej.

    No właśnie, INACZEJ.

    > Czy lepiej - gusta nie podlegają dyskusji. Jednak pomiary wskazują na
    > zniekształcenia.

    Wiem, że temat był w latach 80. dość wałkowany w różnych Radioelektronikach,
    ruskich Radiach, że to nie same zniekształcenia, kojarzysz/-cie pewnie stary
    magnetofon Tonette? Tam lampa wstępna, OIDP EF86, była opatulona w kawałek
    metalowej rury i dociskana sprężyną, aby być odizolowaną od głośnika -
    bardzo mikrofonowała, co czasem doprowadzało do wzbudzania się, coś jak
    odgrywanie z gramofonu analogowego - jak się dało za głośno, to układ
    wzbudzał się mechanicznie i mocno buczało/warczało w głośniku. IMHO, aby
    układ był rzetelniej porównywalny, należało by najpierw wszystkie lampy
    ściśle odizolować akustycznie od otoczenia. No, chyba że się używa do
    gitary, czy organów Hammonda, gdzie mikrofonowanie możewzbogacić
    przetwarzany dźwięk.

    Uwaga jest słuszna - kwestia gustu. I niech to tak zostanie, a my wzajemnie
    szanujmy nasze preferencje w tej dziedzinie.

    PS. przepraszam za literówki - palce mi znów zesztywniały.