eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Date: Tue, 7 Aug 2012 14:33:04 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1344327498@news.chmurka.net...

    > Podobno to właśnie nieliniowość lamp i powodowane przez to zniekształcenia

    Nieiniowość, to nieliniowość...

    > dają "ciepły" dźwięk. Audiofile mówią, że tranzystory brzmią sztucznie.

    A ja gdzieś znalazłem, że znaczenie ma głębokość sprzężenia zwrotnego, przy
    tranzystorach podobnież do ok. 60 dB, przy lampach nie więcej, niż 20, przez
    co też TIM są znacznie mniejsze, mimo większych statycznych... A to podobno
    szczególnie TIM zaśmiecają dźwięk...
    Mam takowoż nadzieję, że w lampach nie występuje tzw. przeciąganie, czy
    early effect (tu mogę skłamać, chodzi o efekt wynikający z modulacji
    szerokości bazy, czego nie usuwa sprzężenie zwrotne - no bo jak?).

    > Może i brzmią.

    Kwestia gustu i punktu odniesienia. IMHO prawidłowo wykonane urządzenie
    (niezależnie, czy lampowe, czy tranzystorowe) nie będzie brzmiało sztucznie.
    To mi się kojarzy z kodowaniem MP3, spotykałem się z tym, że badziewnie
    zgrany kawałek, chyba dla pozornego poprawienia jakości, kodowany był
    320kbps, jakimś, pardon le mot, chujowym kodekiem (np. Xing - z
    audiocatalyst - jest pierońsko szybki, ale efekt daje żałosny), tymczasem
    ten sam utwór, dobrze zgrany i potraktowany 96 kbps (dolna imho granica
    sensu kodowania) LAME, brzmiał o niebo lepiej. A rzecz po prostu nie jest
    czarnobiała i od większej ilości czynników zależy. Ale... 320 jest bardzo
    widowiskowe i "dobrze w papierach wygląda".