  • 121. Data: 2017-01-26 06:44:56
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2017 03:59:41 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Wydawało mi się to taką oczywistością

    W tym rzecz: wydawało ci się.

  • 122. Data: 2017-01-26 08:42:41
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.01.2017 o 22:00, AlexY pisze:

    > Jeszcze ze 20 lat i KRLD będzie wszędzie.

    W mojej firmie dawno jest! I to jest firma prywatna, nie polska!
    Nie żartuję, nie mamy dziś 1 kwietnia, ale mam na lodówce instrukcję
    stanowiskową dotyczącą obsługi tej lodówki! Podobna wisi przy czajniku i
    ekspresie do kawy ;)

    Mały fragment na poprawę humoru:
    "Do wykonywania pracy przy eksploatacji lodówki może być dopuszczony
    pracownik który jest:
    - dokładnie zapoznany z instrukcją jej obsługi oraz przeszkolony w jego
    obsłudze.
    - posiada aktualne przeszkolenie z zakresu BHP
    - posiada aktualne badania lekarskie, potwierdzające brak przeciwskazań
    do wykonywania pracy z użyciem urządzenia."

    Ponad strona A4 takich wywodów ;)

  • 123. Data: 2017-01-26 08:53:43
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > A kto tu uogólnia wyjatki? 90% ludzi od porno i facebooka, 10% od innych
    > rzeczy. Mieścisz sie w tych 10%. Patrz na rynek z uśrednieniem a nie
    > wyjatkami, nikt się nimi przejmować nie bedzie.

    To jest ogromny błąd, ale niestety jest taka mentalność, że będziemy
    sprzedawać miliardy sztuk, nawet z małym zyskiem, rynek chiński
    zasypiemy..

    Tymczasem te 10%, czy 1% lub nawet 0,1% jest ogromnym rynkiem dla firmy
    kilku, czy nawet kilkuset osobowej. Nie każda firma musi być wielkości
    IBMa.

  • 124. Data: 2017-01-26 09:02:49
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > W sensie, ze cos tam przeliczamy codziennie ?

    To zazwyczaj wygląda tak, że w tle coś się cały czas dzieje,
    a my chcemy zrobić raport ze stanu bieżącego, np. ksiąg bankowych
    albo danych operatora telekomunikacyjnego. Niby nic wielkiego,
    ale skala i wolumen danych są tak olbrzymie, że zrobienie tego
    w rozsądnym czasie jest naprawdę dużym wyzwaniem. Dlatego
    uwierz na słowo, że są w świecie cywilizowanym banki, którym
    do dziś ustalenie swojego bieżącego (he, he) stanu zajmuje 2 tygodnie.

    A my m.in. fakturujemy iStore Appla i amerykański TMobile.
    Ilość obliczeń przy tym jest gigantyczna.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 125. Data: 2017-01-26 09:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    >uwierz na słowo, że są w świecie cywilizowanym banki, którym
    >do dziś ustalenie swojego bieżącego (he, he) stanu zajmuje 2

    To nie musze na slowo - sam wiem, jakie to klopotliwe.

    U nas jeszcze prosto, mozna w nocy ustalic jakis punkt dla obliczania
    stanu.
    Ale jak bank swiatowy i nie ma czasu na przerwe :-)

    J.

  • 126. Data: 2017-01-26 09:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Nie żartuję, nie mamy dziś 1 kwietnia, ale mam na lodówce instrukcję
    >stanowiskową dotyczącą obsługi tej lodówki! Podobna wisi przy

    No ba - jak pamietasz oparzenie kawa moze kosztowac 2 mln $ :-)

> [...]
    >- posiada aktualne badania lekarskie, potwierdzające brak
    >przeciwskazań
    > do wykonywania pracy z użyciem urządzenia."

    Trzeba to trzeba ... a to lodowka na prywatna zywnosc pracownikow, czy
    do wykonywania zadan sluzbowych
    (schlodzic probki itp) ?

    J.

  • 127. Data: 2017-01-26 09:46:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Masz rację: programiści mają ciebie za smarkacza-marudę. Może to
    > zasłużona opinia?

    Zapewne tak. Pisze do kolesia że mamy null poiner dereference w jakimś
    tam sofcie do konwersji do grania midi. Na prostej scieżce i bug
    oczywisty. Dowiaduje się że "wontfix" bez uzasadnienia. Za to kilka
    tygodni później koleś dorzucił do repo zestaw wspaniałych ikon. To
    pocieszające że ktoś aplikację rozwija.

    Wniosek: jestem gupi.
    ---
    Masz inne priorytety i tyle

  • 128. Data: 2017-01-26 10:51:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > W tym rzecz: wydawało ci się.

    Jak uważasz, niańczyć odbiorców w każdym razie i myśleć za nich nie
    zamierzam. Każdy myśli za siebie.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 129. Data: 2017-01-26 12:35:00
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > U nas jeszcze prosto, mozna w nocy ustalic jakis punkt dla obliczania
    > stanu.

    Akurat polskie banki to ścisła światowa czołówka w dziedzinie
    informatyzacji. Główne problemy wynikają z organizacji prawnej,
    a nie z ograniczeń technicznych, np. istnienie KIR albo wmieszanie
    się polityków w budowanie infrastruktury kryptografii asymetrycznej
    i wynikające stąd płatne klucze, zamiast ich rozdania obywatelom
    za darmo.

    Miałem na myśli obecne i byłe posiadłości pani Eli Windsor,
    gdzie się potrafią dziać cuda. :-)

    Ale nie tylko banki mają takie problemy, telekomy i koleje to jeszcze
    większe molochy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 130. Data: 2017-01-26 13:21:15
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.01.2017 o 09:37, J.F. pisze:

    > Trzeba to trzeba ... a to lodowka na prywatna zywnosc pracownikow, czy
    > do wykonywania zadan sluzbowych
    > (schlodzic probki itp) ?

    Do prywatnego żarcia pracowników, podobnie czajnik taki jak w domu czy
    ekspres do kawy. Jedynie drukarka do zadań służbowych typowo.
    Niedługo do długopisu będzie taka instrukcja ;)