  • 41. Data: 2014-05-22 09:21:41
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wystarczy kawalek metalowej, dobrze uziemionej obudowy/rury, aby wode
    > uziemic :-)
    >
    > Oczywiscie w sprzecie domowym nikt tego nie dopusci ... ale
    > przetwornice na setki kV sa chlodzone woda.
    > Dejonizowana woda bardzo slabo przewodzi.

    Myślałem że chodzi właśnie o podgrzewacze domowe. Kiedyś w instalacji
    plastikowej prąd mnie sieknął myjąc ręce (podgrzewacz nie był uziemiony,
    potem poprowadziliśmy uziemienie).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 42. Data: 2014-05-22 11:55:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Kiedyś w instalacji plastikowej prąd mnie sieknął myjąc ręce

    Brutal z tego prądu, ale chociaż czyścioszek. Mógł siekać niemytymi rękami.

    Jarek

    --
    Bedąc młodą lekarką wszedł raz do mej przychodni pacjęt...

  • 43. Data: 2014-05-22 13:12:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Brutal z tego prądu, ale chociaż czyścioszek. Mógł siekać niemytymi rękami.

    Właśnie...

    (point for you)

  • 44. Data: 2014-05-24 11:57:33
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Połączenia wyrównawcze znajdują się zwykle w piwnicy. A co na odcinku rur
    > powyżej piwnicy?

    Jak mnie szkolono na kursie na znaczek SP5-coś-tam-coś-tam, to kategorycznie
    nie było wolno uziemiać się do rur gazowych. Bo w sumie, jakby gdzieś był
    ulot, a na połączeniu by zaiskrzyło, to mogło by być śmiesznie i rozrywkowo.
    Tam, gdzie był gaz świetlny, to może jeszcze, bo on ponoć wilgotny i jakieś
    drobne ładunki może by spłynęły, ale tak czy siak, do gazociągu uziemiać
    zakazano. Jeszcze za komunizmu... Więc, aby można było, to na każdym
    łączeniu musiała by być skoba metalowa. Ale i tak byłbym przeciw.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 45. Data: 2014-05-25 01:11:58
    Od: "Stefanek" <a...@a...su>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > można było, to na każdym łączeniu musiała by być skoba metalowa. Ale i tak

    Oj tam, oj tam... Chyba ktos Cie wprowadzil w blad...? i w ramach
    nadgorliwosci czy nadinterpretacji okreslenie "nie nalezy", zamienil na "nie
    wolno" lub "zabrania sie".
    Rzeczywistosc jest taka, ze instalacje gazowe w budynkach takze nalezy
    obejmowac polaczeniami wyrownawczymi.
    Istotne "zabrania sie wykorzystywania" rurociagow gazowych jako uziomy
    naturalne.
    Zadna 'skoba metalowa" na instalacji nie powinna byc zakladana bez
    uzgodnienia z zarzadca rurociagu, poniewaz niektore poloczenia sa separowane
    przez transile niskonapieciowe w celu umozliwienia podlaczenia ochrony
    katodowej tychze rurociagow.

    --
    z roznymi wyrazami:
    Stefanek.

  • 46. Data: 2014-05-26 17:42:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Stefanek" <a...@a...su> napisał w wiadomości

    > Oj tam, oj tam... Chyba ktos Cie wprowadzil w blad...? i w ramach
    > nadgorliwosci czy nadinterpretacji okreslenie "nie nalezy", zamienil na
    > "nie
    > wolno" lub "zabrania sie".

    Być może, to w końcu coś kole 28 lat temu było...

> [...]
    > separowane
    > przez transile niskonapieciowe w celu umozliwienia podlaczenia ochrony

    Zasadniczo, nastawienie było na to, że znacznie powszechniej, o ile już nie
    wyłącznie, stosowany gaz ziemny, to ciało suche i na złączach nie
    przewodziło by należycie, bo choćby, nie wytrącała się na pakułach, czy co
    tam było, wilgoć, dająca choć trochę przewodzenia. Mogło zaiskrzyć i w razie
    wycieku... ale, cóż, to dawno było, a więcej info o gazociągach na BHP nie
    miałem, stąd i wszystkiego nie wiem. Bazuję więc na tym, co mi przekazano
    wówczas.
    Trochę chyba tak, jak ze złotym podziałem - a/b = b/(a+b) -> 0.62. Dziś
    uparcie podaje się 1.62, który jest tej liczby odwrotnością...
    A uczono mnie, że złoty podział, to tak się ma mniejsze do większego, jak
    większe do całości. A dla mnie całość jest równa jedności.
    1
    1.0(0)

  • 47. Data: 2014-05-26 23:30:57
    Od: "Stefanek" <a...@a...su>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    //
> [...]
    > A uczono mnie, że złoty podział, to tak się ma mniejsze do większego, jak
    > większe do całości. A dla mnie całość jest równa jedności.

    Istotnie... takze
    fi + 1 = 1 / fi
    ale to szczegolna liczba jest...

    --