  • 31. Data: 2014-05-17 03:14:19
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Jak nie miał wtyczki, to w porządku.

    Mam wrażenie, że żaden nie ma.

    > Warto podłączyć do sieci na sztywno, skoro i tak musi być przyłączony
    > do gazu i wody.

    Takie też było zalecenie w instrukcji. Chociaż skoro i tak jest
    przyłaczony do gazu i wody, to nikt nie będzie się z nim nosił po
    całym domu. Więc można podłączyć wtyczkę tak, by akurat w gniazdku,
    które jest jemu przeznaczone, było dobrze. Chyba że ktoś wpadnie
    na genialny pomysł użycia przedłużacza i zasilenia go z gniazdka
    piętro wyżej.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2014-05-17 03:19:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Mam wrażenie, że żaden nie ma.

    Jeśli tak, to ja nie wiem, na co ludzie narzekają. Trzeba być idiotą,
    jeśli się ma kolorowane żyły, żeby je podłączyć odwrotnie.

  • 33. Data: 2014-05-17 08:22:01
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Czyli innymi słowy, kocioł powoduje ryzyko przeniesienia potencjału
    > 230V na sieć gazową (w razie awarii instalacji PE). A wystarczyłoby
    > dać proste trafko separacyjne o wydajności prądowej rzędu 10mA i
    > byłoby bezpieczniej i bez kłopotów z polaryzacją przewodów w gniazdku.

    Tylko po co, skoro elektroda jest odseparowana bardzo dużą opornością, a
    prąd płynący przez nią liczony jest w mikroamperach?
    Czy wiesz, że w elektrycznych ogrzewaczach przepływowych wody, grzałka
    elektryczna bez jakiejkolwiek izolacji ma bezpośredni kontakt z wodą,
    którą podgrzewa?
    Poza tym przeniesienie potencjału 230V na sieć gazową jest niemożliwe,
    ponieważ poza przewodem PE jest prawny wymóg obejmowania wszystkich
    instalacji wykonanych z rur metalowych połączeniami wyrównawczymi. Tak
    więc nie ma szans, aby taki potencjał się pojawił na tej instalacji.

  • 34. Data: 2014-05-17 08:25:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Tylko że taki piec nie powinien przejść homologacji. Skoro nie
    > istnieje obligatoryjny standard w której dziurce faza, to nie wolno
    > budować urządzenia które musi na tym polegać.

    > A co z rynkiem krajów, gdzie są gniazdka Schuko? Przecież tam w ogóle
    > nie ma dyskusji "z której strony faza" bo wtyczkę zawsze da się
    > obrócić o 180 stopni. Aż szkoda, że w Polsce nie wprowadzono standardu
    > Schuko. Skończył by się temat "faza z lewej czy z prawej strony bolca".

    Nie skończyłby się, bo kotły, w których występuje ten problem podłącza
    się na stałe, bez użycia wtyczki, a podłączenia musi dokonać uprawniony
    serwisant, potwierdzając ten fakt w karcie gwarancyjnej oraz kuponie,
    który "wędruje" do producenta.
    Oczywiście możesz sobie sam to podłączyć, ale wtedy robisz to na własne
    ryzyko.

  • 35. Data: 2014-05-20 09:25:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Czy wiesz, że w elektrycznych ogrzewaczach przepływowych wody, grzałka
    > elektryczna bez jakiejkolwiek izolacji ma bezpośredni kontakt z wodą,
    > którą podgrzewa?

    Czemu nie kopie?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 36. Data: 2014-05-20 10:39:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 08:22, uzytkownik pisze:

    > Tylko po co, skoro elektroda jest odseparowana bardzo dużą opornością, a
    > prąd płynący przez nią liczony jest w mikroamperach?

    Tym bardziej nie zapewnienie galwanicznej izolacji jest głupotą, skoro
    to tylko uA.

    > Czy wiesz, że w elektrycznych ogrzewaczach przepływowych wody, grzałka
    > elektryczna bez jakiejkolwiek izolacji ma bezpośredni kontakt z wodą,
    > którą podgrzewa?

    I różnicówki nie wyrzuca? To chyba jeden z tych cudów które dokonał św. JP2.

> [...]
    > instalacji wykonanych z rur metalowych połączeniami wyrównawczymi. Tak
    > więc nie ma szans, aby taki potencjał się pojawił na tej instalacji.

    Połączenia wyrównawcze znajdują się zwykle w piwnicy. A co na odcinku
    rur powyżej piwnicy?

  • 37. Data: 2014-05-20 12:43:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    >Czemu nie kopie?

    Wystarczy kawalek metalowej, dobrze uziemionej obudowy/rury, aby wode
    uziemic :-)

    Oczywiscie w sprzecie domowym nikt tego nie dopusci ... ale
    przetwornice na setki kV sa chlodzone woda.
    Dejonizowana woda bardzo slabo przewodzi.

    J.

  • 38. Data: 2014-05-20 15:09:50
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Tym bardziej nie zapewnienie galwanicznej izolacji jest głupotą, skoro
    > to tylko uA.

    > I różnicówki nie wyrzuca? To chyba jeden z tych cudów które dokonał
    > św. JP2.

    Jak zdemontujesz różnicówkę i ją wyrzucisz to będzie wyrzucona :)
    Niby dlaczego miałoby wyłączać różnicówkę?
    Przecież standardowa różnicówka przeciwporażeniowa rozłącza obwód jeżeli
    wartości sum wektorowych porądów są wyższe od 30mA, a tu mamy do
    czynienia z upływnością do PE rzędu uA.
    W wielu urządzeniach producenci montują filtry przeciwzakłóceniowe,
    które powodują o wiele większych wartości prądów poprzez przewód PE.
    Porządny kocioł gazowy także posiada taki filtr, poprzez który do PE i
    obudowy płynie o kilka rzędów większa wartość prądu.

    > Połączenia wyrównawcze znajdują się zwykle w piwnicy. A co na odcinku
    > rur powyżej piwnicy?

    A nic.
    Przez te rury płynie prąd rzędu nA lub pA, bo prąd to taka cholera, że
    płynie go więcej tam, gdzie ma mniejszy opór. W tym przypadku przewód
    miedziany PE ma mniejszy opór.
    Myślę, ze większe wartości prądów się indukują na zasadzie indukcji
    elektromagnetycznej :)

  • 39. Data: 2014-05-21 17:32:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 May 2014 12:43:59 +0200, J.F napisał(a):

    > Oczywiscie w sprzecie domowym nikt tego nie dopusci ... ale
    > przetwornice na setki kV sa chlodzone woda.
    > Dejonizowana woda bardzo slabo przewodzi.

    Przetwornice na setki kV? Masz na myśli układy HVDC takie jak np. ten
    zasilający kabel podmorski do Szwecji? Wodą z armatki umieszczonej na
    helikopterze myje się w trakcie normalnej pracy izolatory na liniach
    najwyższych napięć - filmiki są na Youtube.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 40. Data: 2014-05-21 20:19:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup

    >Przetwornice na setki kV? Masz na myśli układy HVDC takie jak np. ten
    >zasilający kabel podmorski do Szwecji?

    Tak jest.

    > Wodą z armatki umieszczonej na
    >helikopterze myje się w trakcie normalnej pracy izolatory na liniach
    >najwyższych napięć - filmiki są na Youtube.

    A tam tyrystory polaczone w szereg, na kazdym inny potencjal, a do
    kazdego dwie rurki z woda prowadza ...

    J.