  • Data: 2014-05-13 21:45:37
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-13 12:59, Budyń pisze:

    > kotły kondensacyjne termeta są wrażliwe na zamiane przewodów L i N. W
    > istrukcji stoi ze to ma cos wspólnego z prądem jonizacji płomienia
    > zapłonowego.
    > Ale co pralce przeszkadza przedłużacz to ja nie wiem :)

    Nie tylko Termet, bo wiele kotłów ma taka cechę i nie chodzi tu o "prąd
    jonizacji płomienia zapłonowego", bo coś takiego nie istnieje, lecz o
    prawidłową polaryzacją czujnika płomienia (elektrody jonizacyjnej),
    wykrywającego płomień. Po prostu czujnik ten jest zasilany wprost
    napięciem sieciowym 230V. Na elektrodę podawany jest wysoki potencjał.
    Zapalenie się palników powoduje, że pomiędzy tą elektrodą jonizacyjną, a
    masą (palnikami i obudową) płynie prąd poprzez płomień na skutek
    jonizacji gazów znajdujących się w płomieniu. Masa kotła znajduje się na
    potencjale "0V", bo jest połączona z przewodem PE. Jeżeli więc ktoś
    podłączy odwrotnie kocioł to na elektrodzie jonizacyjnej pojawi się
    także potencjał "0V" i nie popłynie prąd jonizacji po odpaleniu palników.
    W takiej sytuacji elektronika kotła zamknie zawór gazowy,
    "stwierdzając", ze nie nastąpiło zapalenie palnika i wyświetli stan
    awaryjny. Niektóre kotły mają elektronikę, która nawet nie pozwoli na
    próbę odpalenia przy odwrotnym podłączeniu.