  • 41. Data: 2009-02-09 13:16:50
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > No to teraz będziesz miał Fuji F200 - 2 w jednym ;)

    i teraz brakuje bracketingu "wszystkiego"
    bracketing powinien byc zrobiony tak, ze zapamietuje sie kilka zestawow
    parametrow i aparat robi kolejno zdjecia z tymi ustawieniami.
    Np
    - zdjecie z lampa i bez (to juz ktorys aparat ma)
    - zdjecie z redukacja czerwonych oczu i bez (tez jest)
    - zdjecie z odszumianiem i bez
    - zdjecie z kilkoma roznymi balansami bieli
    - zdjecie kolorowe i cz-b
    - zdjecie z duza dynamika i zdjecie z duza rozdzielczoscia
    itp mozna sobie duzo powymyslac
    Marx

  • 42. Data: 2009-02-09 13:35:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > - zdjecie z kilkoma roznymi balansami bieli
    No do tego to wystarczy jeden RAW. Na pewno zajmie mniej miejsca niż
    kilka JPG wysokiej jakości :P

    > - zdjecie kolorowe i cz-b

    Jak wyżej.

    > - zdjecie z duza dynamika i zdjecie z duza rozdzielczoscia
    > itp mozna sobie duzo powymyslac

    A to już wystarczy zwykły bracketing ekspozycji w trybie wysokiej
    rozdzielczości :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 43. Data: 2009-02-09 13:43:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > Np
    > - zdjecie z lampa i bez (to juz ktorys aparat ma)

    To mi niepotrzebne,

> [...]
    > - zdjecie z kilkoma roznymi balansami bieli
    > - zdjecie kolorowe i cz-b
    > - zdjecie z duza dynamika i zdjecie z duza rozdzielczoscia

    A to się nazywa raw :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2009-02-09 15:36:21
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:4bkdybzl80s1$.o7zb67mkf0f0.dlg@40tude.net...

    > A czy do tej 12EV matrycy będzie elektronika która wydłubie pełnozakresowy
    > (np. 16-bitowy) pomiar z kawałka tego zakresu gdy będziemy fotografować
    > coś
    > o małej rozpiętości?
    > I nie wierzę że chciałbyś liniowe 12EV ;-) Raczej coś ładnie wygiętego

    Przyroda nie lubi liniowości (np słuch) a my chyba potrafimy tylko liniowo
    (na razie)

  • 45. Data: 2009-02-09 15:58:05
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-09 10:01:24 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Najlepsze jest to, że przy mocnej ekspansji pojawiają się problemy...
    > zafarbu od szkieł :)

    No ja pierdulam.
    Gdzieś w latach siedemdziesiątych pierwszy raz natrafiłem na takie
    informacje. Tyczyły obiektywów z Jeny (DDR).
    I to dopiero teraz na krzemie wychodzi?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2009-02-09 16:01:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:

    > No ja pierdulam.
    > Gdzieś w latach siedemdziesiątych pierwszy raz natrafiłem na takie
    > informacje. Tyczyły obiektywów z Jeny (DDR).
    > I to dopiero teraz na krzemie wychodzi?

    M42 to standard. Ale i w g9, i w kicie lekko... Tu miałem problem (i w
    następnych), musiałem to zdjąć w szopie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/53/3.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 47. Data: 2009-02-09 16:08:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > M42 to standard. Ale i w g9, i w kicie lekko... Tu miałem problem (i w
    > następnych), musiałem to zdjąć w szopie:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/53/3.htm

    Ja rozumiem, że był problem na kliszy, ale na RAWach? Przecież lekki
    zafarb powinno dać się usunąć tak jak koryguje się balans bieli w
    zależności od oświetlenia. Co więcej, może ktoś pamięta lub zna,
    widziałem zdjęcia totalnie zafarbowane na zielono, w których udało się
    odzyskać w miarę naturalne kolory. Zafarb pochodził od szybki
    spawalniczej, która miała działać jak bardzo silny, ale tani filtr ND do
    fotografii piorunów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 48. Data: 2009-02-09 16:12:59
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > M42 to standard. Ale i w g9, i w kicie lekko... Tu miałem problem (i w
    > następnych), musiałem to zdjąć w szopie:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/53/3.htm

    Dobrze jest.
    Tryb Sepia.
    ; )

    adam

  • 49. Data: 2009-02-09 16:14:57
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 17:01:20 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > M42 to standard. Ale i w g9, i w kicie lekko... Tu miałem problem (i w
    > następnych), musiałem to zdjąć w szopie:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/53/3.htm

    W dSLR to rozumiem przez porównanie - ale jak to stwierdziłaś w G9? :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 50. Data: 2009-02-09 16:56:35
    Od: m...@a...net.pl

    >i teraz brakuje bracketingu "wszystkiego"

    Jak juz Ci mowiono, rozwiazaniem jest kupno dobrego
    monitora i przejscie na RAWy.
    Bracketing przydaje sie tam gdzie koncza sie mozliwosci
    wyciagania z RAWa, np. fotografujac smiglowiec i chcac
    miec odpowiednie rozmycie ruchu lopat mozna by chciec
    braketingu czasu, kto inny z powodu slabej matowki
    moze chciec miec bracketing GO.

    W nowszych kompaktach pojawia sie wlasnie ten ciekawy
    bracketing z lampa blyskowa, a wiec jedno zdjecie
    z lampa a drugie bez - dobry pomysl, dzieki temu
    mozliwe beda sensowne... fotomontaze!

    Pierwszy plan z ludziami dobrze naswietlonymi
    ale z czarnym "tylem" posluzyc moze do wyciecia ludzi,
    a drugie zdjecie do uzycia jako tlo.
    ;-)

    Michal