  • 21. Data: 2009-02-08 16:34:36
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Lol pisze:

    > Z pewnością lepiej nauczyć się fotografować tym, co się ma, zamiast
    > bezczynnie czekać na postęp technologii ;) Z drugiej strony byłoby mi miło,
    > gdybym na zdjęciu mógł bez cyrkowych sztuczek uwiecznić to, co widzę w
    > wizjerze... Myślę, że inni fotografujący też by się nie obrazili...

    Potrzebne byłoby wtedy sprzężenie zwrotne z ośrodkami w mózgu
    interpretującymi obraz :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 22. Data: 2009-02-08 16:36:57
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Lol wrote:
    > Chodziło mi raczej o to, że w wypadku fotografii postęp ma nieco inny wymiar
    > niż w dziedzinach ściśle "komputerowych". Pomimo rozwoju technologii (fakt -
    > jest _znacznie_ wygodniej!) wiele podstawowych problemów (na przykład
    > czułość, zakres dynamiki) nadal pozostaje nierozwiązanych, a postęp odbywa
    > się raczej małymi krokami. Trudno tu mówić o wielkim przełomie, jeśli

    dokładnie.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 23. Data: 2009-02-08 18:40:22
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Skoro już ta grupa nie jest o fotografii tylko o sprzęcie to moglibyście
    chociaż poprawnie nauczyć się angielskiego, silicon to nie silikon tylko krzem.

  • 24. Data: 2009-02-08 19:23:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-08 19:40:22 +0100, Jacek Popławski <j...@i...pl> said:

    > Skoro już ta grupa nie jest o fotografii tylko o sprzęcie to moglibyście
    Ta grupa od zawsze jest o sprzęcie.

    > chociaż poprawnie nauczyć się angielskiego, silicon to nie silikon tylko krzem.
    A to fakt.
    Tak jak scanowanie itp.
    ;)

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-02-08 19:28:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jacek Popławski wrote:
    > Skoro już ta grupa nie jest o fotografii tylko o sprzęcie...

    Czemu nie siedzisz na p.r.f.art?

    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 26. Data: 2009-02-08 19:47:20
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 08.02.2009 Mikolaj Tutak <mtutak> napisał/a:
    > Czemu nie siedzisz na p.r.f.art?

    Właśnie obejrzałem, najpopularniejsza dyskusja tam dotyczy wyceny "fotek ze
    ślubu".

  • 27. Data: 2009-02-09 01:43:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > Tak swoją drogą podniecamy się dzisiaj swoimi średnio 10mpx matrycami w
    > lustrzankach, 20mpx w pełnych klatkach, za 10 lat okaze sie ze to jak
    > spectrum do pc.........
    >
    > Postęp technologii jest nieprawdopodobny.......

    Dalsze zwiększanie rozdzielczości matrycy to w obecnej chwili zwykły
    chwyt marketingowy i onanizm sprzętowy (czy może bardziej liczbowy ;)

  • 28. Data: 2009-02-09 04:01:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009, Jacek Popławski wrote:

    > Właśnie obejrzałem, najpopularniejsza dyskusja tam dotyczy wyceny "fotek ze
    > ślubu".

    Wszystko przez dyskusje o kadrach na prfc ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-02-09 04:03:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009, Lol wrote:

    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał

    > 12 EV robi wrażenie. Tylko przy jakiej czułości jest dostępne?

    Takiej jak w hybrydach 2/3".
    Prosty przelicznik - małe piksele są porównywalnej wielkości, stosunek
    sygnał/szum każdy sobie dobiera sam :P

    > Jaki jest stopień upowszechnienia tego rozwiązania?

    Fuji. Koniec listy, nie odstępują patentu.
    Dostępność niezła.
    To że S5 jest dostępny w "ludzkich" cenach zawdzięczamy jednemu:
    temu że istotna większość fotopstryków albo nie dostrzega potrzeby
    sięgnięcia ponad rzeczone ~8EV, albo *istotnie* wadzą jej 2 fpsy.

    A do ilu doszły czułości filmów FF? ;)

    > Generalnie nie chodzi mi o rekordy. Podam przykład z dziedziny motoryzacji -
    > dla mnie jako "przeciętnego" użytkownika samochodu mało istotne jest, jaki
    > jest najszybszy samochód na świecie i jaka ciężarówka jest największa.
    > Wracając do fotografii - uznam, że dokonał się przełom, jeśli 10%
    > fotografujących będzie stać na aparat, który zaoferuje dynamikę 12EV przy
    > czułości 6400 ISO ;)

    Hamuj lekko ;)
    Wpadłeś w ton w stylu "jakby w samochodach był taki postęp jak
    w pecetach, to..."
    Fakt użycia elektroniki w aparatach z analogową matrycą (nie wiedzieć
    dlaczego nazywanych "cyfrówkami", w odróżnieniu od aparatów działających
    z *dyskretnie* pracującym filmem :P) nie powoduje że reszta jakoś
    istotnie się zmienia.
    Niby jakie to wyniki wychodzą przy opracowywanych od dziesiątek lat
    filmów o dużej czułości?

    > upowszechnienia cyfrowej fotografii), ale w wielu ważnych dla
    > fotografującego aspektach raczej trudno go nazwać "szalonym". Po prostu co
    > kilka lat jest nieco lepiej.

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-02-09 07:16:45
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. napisał(a):

    > Jest, ale fizyki nie przeskoczysz i długość światła jest tu
    > ograniczeniem. Ogranicza rozdzielczość obiektywu. A tego się nie
    > przeskoczy inaczej jak:
    > - robiąc zdjęcia w ultrafiolecie
    > - produkując doskonałe optycznie superjasne obiektywy - f/0.5, f/0.1,
    > f/0.05. Tylko, że takie obiektywy byłyby mało poręczne. I kółko się

    Raczej takich obiektywów nie zrobisz. Maksymalna jasność teoretyczna to
    0.5. Od teorii do praktyki droga daleka.

    http://www.fotoporadnik.pl/przeslona-zaawansowane-en
    .html

    wer