  • 21. Data: 2010-07-17 01:13:43
    Temat: Re: Czarne szyby a temperatura
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Uzytkownik "Michal Szwaczko" <m...@w...net> napisal w wiadomosci
    news:20100713183610.6d638d01.mikey@wirelabs.net...
    > On Mon, 12 Jul 2010 23:02:54 +0200

    > No nie bardzo, bo termin 'lustro fenickie' faktycznie wystepuje w literaturze, np
    kryminalistycznej, prawniczej, natomiast twoje
    > nie. Inna sprawa ze technicznie rzecz biorac mozesz takie haslo w wikipedii zalozyc
    i duzo czasu minie zanim ktos sie zorientuje
    > ;)

    Podaj laskawie ta literature...

  • 22. Data: 2010-07-17 01:18:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bastion" <b...@m...pl> wrote in message

    > Przemyslalem temat....
    > (rowniez zawilosci naszej ortografii;)
    > Chyba faktycznie przyciemniana szyba bedzie dzialac tak jak roleta,
    > czyli termicznie izolowac auto przed promieniowaniem slonecznym.
    >
    > Z drugiej strony jezeli w aucie bedziesz biala tapicerke i jasne szyby
    > to bedzie chlodniej?

    Chłodniej niż kiedy?

    Jak szyby nie będą przyciemniane to będzie tapicerka gorąca
    i gorące powietrze w kabinie niezależnie od koloru tapicerki.
    Być może jasna tapicerka będzie niezauważalnie chłodniejsza
    ale różnica z ciemną będzie pomijalna do tego co byłoby
    gdybyś trzymał ją w CIENIU od przyciemnionych szyb.

    Podsumowując - przyciemnienie szyb ZAWSZE da efekt
    chłodniejszego auta w środku, niezależnie od koloru tapicerki.

    > Jestem zakrecony, jezeli przekonacie mnie, ze przyciemnienie
    > szyb obniza temperature w aucie na sloncu to kupuje ten patent;)

    Szczerze mówiąc nie zależy mi specjalnie na tym aby Cię przekonać.
    Chcesz wierzyć to wierz, nie chcesz wierzyć to nie wierz... Twoja brożka.