    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czarne szyby a temperatura
    Date: Fri, 16 Jul 2010 18:18:23 -0500

    "Bastion" <b...@m...pl> wrote in message
    news:i1qnra$23p$1@mx1.internetia.pl...

    > Przemyslalem temat....
    > (rowniez zawilosci naszej ortografii;)
    > Chyba faktycznie przyciemniana szyba bedzie dzialac tak jak roleta,
    > czyli termicznie izolowac auto przed promieniowaniem slonecznym.
    >
    > Z drugiej strony jezeli w aucie bedziesz biala tapicerke i jasne szyby
    > to bedzie chlodniej?

    Chłodniej niż kiedy?

    Jak szyby nie będą przyciemniane to będzie tapicerka gorąca
    i gorące powietrze w kabinie niezależnie od koloru tapicerki.
    Być może jasna tapicerka będzie niezauważalnie chłodniejsza
    ale różnica z ciemną będzie pomijalna do tego co byłoby
    gdybyś trzymał ją w CIENIU od przyciemnionych szyb.

    Podsumowując - przyciemnienie szyb ZAWSZE da efekt
    chłodniejszego auta w środku, niezależnie od koloru tapicerki.

    > Jestem zakrecony, jezeli przekonacie mnie, ze przyciemnienie
    > szyb obniza temperature w aucie na sloncu to kupuje ten patent;)

    Szczerze mówiąc nie zależy mi specjalnie na tym aby Cię przekonać.
    Chcesz wierzyć to wierz, nie chcesz wierzyć to nie wierz... Twoja brożka.