    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czarne chmury nad fotowoltaiką #37c3
    Date: Wed, 24 Jan 2024 20:25:26 +0100

    W dniu 23.01.2024 o 23:15, io pisze:

    > "Przez internet" to nie to samo co "pod internet". Urządzenia IoT nie są
    > podłączane do internetu (kol. pod internet) tylko do sieci lokalnych.
    > Sieci udostępniają urządzenia w sposób bezpieczny,
    Taa bezpieczny, bajki waść piszesz, to co udostępnia też ma luki przez
    które można się włamać do sieci, największą luką jest użytkownik admin z
    hasłem admin czy password :)
    Potem sie czyta o sieciach shakowanych routerów czy innego badziewia
    sieciowego.

    ale umożliwiają
    > korzystanie z usług w internecie (kol. przez internet). I jaka taka
    > usługa jest źle zrealizowana to może np. umożliwić wyłączenie 250
    > tysięcy falowników.
    Taa, przecież napisałem kołku że nie tylko miejsce ale i usługa.

    >O tym był ten filmik.
    Wiem o czym jest, ale to jest tylko drobny fragmencik jak działają
    hakerzy, ten tutaj był
    bardzo zachowawczy bo nie atakował w zasadzie urządzeń, wszystko mu
    'podpowiedział' serwer producenta.

    Usługi IoT zwykle realizowane
    > są w wersji chmurowej. Dokładniej jest to chmura obliczeniowa (a nie
    > żadne dyski).
    Masz blade pojecie, po co tutaj chmura obliczeniowa?

    Mogłaby nie być w internecie tak ja nie są np chmury
    > prywatne a i tak dawałaby możliwość wykonania ataku na falownik.
    Dlatego nie ma prywatnych, w internecie nie ma prywatności poza vpn-em
    ale też tylko w pewnym zakresie.

    No ale
    > oczywiście da się napisać usługę która na taki atak nie pozwoli, ale
    > trzeba się trochę bardziej nad tym pisaniem pochylić.
    Usługę powiadasz? wiesz w ogóle co to jest 'usługa'?

    --
    Janusz