  • 1. Data: 2009-10-02 09:56:57
    Temat: Cyfra+, PHILIPS HD PVR, 2 pytania
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    Witam

    Mam 2 pytania do uzytkownikow tunera PVR HD Cyfry+

    1. Czy dysk twardy pracuje caly czas gdy normalnie ogladam programy (nic nie
    nagrywam), czy wlacza sie jedynie podczas nagrywania?
    Tuner ma dzialac non-stop i jakby dysk caly czas pracował to trochę bez
    sensu....

    2. Czy wentylator na tylnej ściance pracuje cały czas gdy tuner jest
    włączony, czy tylko wtedy jak mu gorąco (czyli np. cos nagrywam na wbudowany
    dysk)?
    Jak wyzej - praca non-stop, wiec nie chce zeby cos mi caly czas huczalo.

    Tak sie zastanawiam, czy do takiej pracy nie lepiej wziac HD bez PVR, bo co
    mi z PVR jak nie mozna przeniesc nagran np. na komputer?

    pozdrawiam, wk

  • 2. Data: 2009-10-02 10:01:11
    Temat: Re: Cyfra+, PHILIPS HD PVR, 2 pytania
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wk" <j...@...bazin> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam 2 pytania do uzytkownikow tunera PVR HD Cyfry+
    >
    > 1. Czy dysk twardy pracuje caly czas gdy normalnie ogladam programy (nic
    > nie nagrywam), czy wlacza sie jedynie podczas nagrywania?

    Już nie pamiętam - a jest możliwość wyłączenia timeshift w menu?
    Domyślnie jest włączony.

    > Tuner ma dzialac non-stop i jakby dysk caly czas pracował to trochę bez
    > sensu....

    Ale cofnąć sobie oglądany program to byś chciał?
    A skąd miałby się wziąć na niepracującym dysku?

    > 2. Czy wentylator na tylnej ściance pracuje cały czas gdy tuner jest
    > włączony, czy tylko wtedy jak mu gorąco (czyli np. cos nagrywam na
    > wbudowany dysk)?

    Wen chłodzi nie tylko dysk.

    > Jak wyzej - praca non-stop, wiec nie chce zeby cos mi caly czas huczalo.

    Non-stop.
    To jest mały komputerek, grzeje się, to musi się chłodzić.
    Ale praca nie jest uciążliwa, słychać cokolwiek praktycznie tylko w nocy.

    > Tak sie zastanawiam, czy do takiej pracy nie lepiej wziac HD bez PVR, bo
    > co mi z PVR jak nie mozna przeniesc nagran np. na komputer?

    Nie masz wielkiego wyboru, w nowej promocji nie widzę HD bez PVR do
    wypożyczenia za 0 zł.

  • 3. Data: 2009-10-02 10:12:43
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    > Użytkownik "wk" <j...@...bazin> napisał w wiadomości
    [...]

    > Już nie pamiętam - a jest możliwość wyłączenia timeshift w menu?
    > Domyślnie jest włączony.

    Tego nie wiem, jestem na etapie kupowania.

    > Ale cofnąć sobie oglądany program to byś chciał?
    > A skąd miałby się wziąć na niepracującym dysku?

    No wlasnie, jak ma pracowac caly czas (drugi TV w innym pokoju) to chyba go
    nie wezme.

    > Wen chłodzi nie tylko dysk.

    Wiem, ale mozna zrobic tak (otwory na gorze obudowy) zeby nie trzeba bylo
    stosowac wentylatorow.

    > Non-stop.
    > To jest mały komputerek, grzeje się, to musi się chłodzić.
    > Ale praca nie jest uciążliwa, słychać cokolwiek praktycznie tylko w nocy.

    No niby tak, ale np. taki Ferguson Ariva 200 nie ma huczacych wentylatorow,
    a pewnie jest bardziej zaawansowany niz ten filips ;)
    A i pomysl USB PVR wydaje sie jakby lepszy.

    > Nie masz wielkiego wyboru, w nowej promocji nie widzę HD bez PVR do
    > wypożyczenia za 0 zł.

    Pani na dezinfolinii powiedziala mi ze wszystkie tunery sa za 0zl.
    Chodzi o promocje dla abonentow innych operatorow. Jak jest w innych - nie
    wiem.

    pozdrawiam, wk

  • 4. Data: 2009-10-02 10:32:34
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    wk pisze:

    > Wiem, ale mozna zrobic tak (otwory na gorze obudowy) zeby nie trzeba
    > bylo stosowac wentylatorow.

    chyba nie będzie dziurawić obudowy?

    > No niby tak, ale np. taki Ferguson Ariva 200 nie ma huczacych
    > wentylatorow, a pewnie jest bardziej zaawansowany niz ten filips ;)
    > A i pomysl USB PVR wydaje sie jakby lepszy.

    chyba każdy jest od niego lepszy, philips w tej branży nigdy nie błyszczał.
    jedyna zaleta, że tak jak teraz można go mieć za 0 zł w promocji.
    w ferdku lub opticumie można nagrywać na pendrivie też.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 5. Data: 2009-10-02 10:55:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *wk* napisał(-a):

    > 1. Czy dysk twardy pracuje caly czas gdy normalnie ogladam programy
    > (nic nie nagrywam), czy wlacza sie jedynie podczas nagrywania?

    Pracuje cały czas kiedy jest właczony, w standby nie. Buforuje do 2h
    ostatnio oglądanego kanału TV

    > Tuner ma dzialac non-stop i jakby dysk caly czas pracował to trochę
    > bez sensu....

    Tu zależy dużo do szczęścia. Są takie dekodery, że prawie nic nie słychać, a
    są i głośniejsze. Kiedyś miałem taki, że ze słuchawkami na uszach słyszałem
    go. Teraz mam cichego

    > 2. Czy wentylator na tylnej ściance pracuje cały czas gdy tuner jest
    > włączony, czy tylko wtedy jak mu gorąco (czyli np. cos nagrywam na
    > wbudowany dysk)?

    Cały czas kiedy dekoder jest włączony i to on jest głównym źródłem
    _ewentualnego_ hałasu.

> [...]

    > Tak sie zastanawiam, czy do takiej pracy nie lepiej wziac HD bez PVR,
    > bo co mi z PVR jak nie mozna przeniesc nagran np. na komputer?

    To już zależy od tego do czego Ci ten PVR ma służyć. Jeśli chcesz
    archiwizować programy TV, to nie jest to dobry wybór. Jeśli ma Ci tylko
    zastąpić magnetowid albo nagrywarkę, to dobre rozwiązanie. Dodać należy, że
    ten PVR ma trzy głowice, 2xDVB-S2 i DVB-T. Można oglądać jeden program
    nagrywając drugi. Można nagrywać jeden i używać timeshit. Ale czemu nie
    zrobiono w nim możliwości nagrywania dwóch programów, to już tego nie
    rozumiem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2009-10-02 10:58:40
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Big Jack pisze:

    > To już zależy od tego do czego Ci ten PVR ma służyć. Jeśli chcesz
    > archiwizować programy TV, to nie jest to dobry wybór. Jeśli ma Ci tylko
    > zastąpić magnetowid albo nagrywarkę, to dobre rozwiązanie.

    popieram

> [...]
    > program nagrywając drugi. Można nagrywać jeden i używać timeshit. Ale
    > czemu nie zrobiono w nim możliwości nagrywania dwóch programów, to już

    za słaby procesor, jak na razie znam tylko dreamboxa, który moze więcej

  • 7. Data: 2009-10-02 11:48:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wk" <j...@...bazin> napisał w wiadomości news:

    > A i pomysl USB PVR wydaje sie jakby lepszy.

    Mnie nie bardzo.
    Dodatkowe kabelki i zasilacze to zbędna rzecz.
    Jedyne co brakuje to możliwość transferu nagranego materiału z tego
    philipsa.

    > Pani na dezinfolinii powiedziala mi ze wszystkie tunery sa za 0zl.

    Bo tak jest.
    Ale HD nie pvr z tego co widzę w ogóle nie jest do wypożyczenia.

    > Chodzi o promocje dla abonentow innych operatorow.

    Tam też jest za 0 zł?

  • 8. Data: 2009-10-02 12:06:06
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    > Mnie nie bardzo.
    > Dodatkowe kabelki i zasilacze to zbędna rzecz.
    > Jedyne co brakuje to możliwość transferu nagranego materiału z tego
    > philipsa.

    Dobry pendrajw i nie ma kabelkow :)
    Najwiekszy plus philipsów to cena i pewnie ona zaważy...

    > Bo tak jest.
    > Ale HD nie pvr z tego co widzę w ogóle nie jest do wypożyczenia.

    Pani z infoninii powiedziala ze jest.

    > Tam też jest za 0 zł?

    Tak, uslyszane od 2 konsultantow.
    Jedyna rzecz w przypadku dekoderow HD za 0zł, to obowiazek "mania" 1 kanalu
    HD za 5zl/mies, co daje 11*5=55zł na całą umowę (przez 2 mies. wszystkie HD
    sa gratis). W sumie to nie wiem czy mi nie chcieli dodatkowo wcisnac tego
    kanalu za 5zl...

    pozdrawiam, wk

  • 9. Data: 2009-10-02 12:09:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *pawell32* napisał(-a):

    > Dodać należy,
    >>

    > za słaby procesor, jak na razie znam tylko dreamboxa, który moze
    > więcej

    Dreambox (8000) może znacznie więcej i tu nie ma kwestii :) Ale mnie w PVR
    zadziwia to, że równocześnie da się nagrywać i używać timeshift. A czym
    innym jest timeshiht jak nie nagrywaniem na HDD? Brak możliwości nagrywania
    dwóch programów położyłbym raczej na karb niedoskonałego oprogramowania.
    Albo jest to celowe działanie żeby się userom w głowach nie powywracało ;)
    Tak czy owak, jest jak jest

  • 10. Data: 2009-10-02 12:14:03
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *wk* napisał(-a):

> [...]
    > kanalu HD za 5zl/mies, co daje 11*5=55zł na całą umowę (przez 2 mies.
    > wszystkie HD sa gratis). W sumie to nie wiem czy mi nie chcieli

    Nie wiem czy taki numer by przeszedł, ale może dałoby się wraz zdekoderem HD
    wziąć "na dzień dobry" jeden, najtańszy program HD ale poza promocją. Po
    pierwszym okresie rozliczeniowym zrezygnować z niego, a dekoderem HD dalej
    się cieszyć. Ćwiczył ktoś taki manewr?