  • 51. Data: 2004-07-01 16:52:54
    Temat: Re: Crowley, GTS, Profuturo, Netia.. jaki dostawca
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 18:26:09 +0200
    Iluvatar <i...@d...net> wrote:

    > Gdyby się wiązać na dłuższy okres z określonym dostawcą
    > jaki by on był ?? Oczywiście jak bierzesz łącze rzędu ok 32Mb
    > to możesz liczyć na umowę odpowiednio dostosowaną do swoich
    > wymogów ... ale jakby wiąść pod uwagę aktualny stan infrastruktury
    > i jakość świadczonych łącz ...
    > Który operator były godnym stać się partnerem do działania
    > dla poważnego ISP ?

    Moge opisac swoja przygode z Crowleyem.

    W ubieglym roku korzystalem (a konkretnie firma ktorej bylem
    wspolwlascicielem) z lacza od Crowleya (Krakow). Akurat mialem niewielki
    wybor - pomiedzy Crowleyem a TPSA. Wybralem Crowleya. Technik sprawdzil
    mozliwosci techniczne, bylo OK, podpisalismy umowe dokladnie 08/05/2003
    (daty mi sie naprawde mocno wbily w pamiec). Lacze mialo byc zgodnie z
    umowa w ciagu 14 dni, ale zostalo ustnie uzgodnione ze bedzie przed 20
    maja (bardzo zalezalo mi na terminie - uruchamialem dzialalnosc). Po
    tygodniu od podpisania umowy dostaje telefon od podwykonawcy (firma
    Rancom), umawiamy sie na instalacje. Przyjezdza dwoch chlopakow
    zakladaja na budynku antene. Stwierdzaja, ze sygnal jest zbyt slaby, nie
    bedzie lacza.

    Awaryjnie zamawiam DSL-a, ale potrzebuje powazniejszego lacza wiec nadal
    rozmawiam z Crowleyem. Pojawia sie pomysl zalozenia wiekszej anteny (120
    cm) na maszcie zamiast na budynku. Koszty instalacji z poczatkowego 1000
    zl rosna do 3500 zl. Podpisujemy nowa umowe zgodnie z ktora instalacja
    zostanie dokonana w ciagu 6 tygodni (Crowley musi sciagnac antene). Po
    miesiacu zaczynam dzwonic i pytac sie jak wyglada sytuacja - handlowiec
    twierdzi ze wszystko jest OK. Po kolejnych 2 tygodniach dzwonie juz
    lekko wk**wiony - okazuje sie ze jest drobny problem mianowicie ciagle
    nie ma anteny. Zaczynam dzwonic prawie codziennie. Anteny ciagle nie ma.
    Sugeruje zeby wykonac maszt i przygowac reszte instalacji aby moc
    uruchomic lacze natychmiast jak tylko bedzie bedzie antena. Niestety
    pomysl nie znajduje uznania. Przez kolejne 2 tygodnie dzwonie bez
    przerwy. Ciagle jestem zapewniany ze sprawa jest traktowana priorytetowo
    i ciagle nic sie nie dzieje. Wreszcie dostaje informacje ze antena jest
    w Polsce, po raz kolejny jestem ponawiam propozycje rozpoczecia prac
    instalacyjnych i ciagle brak odzewu. Wreszcie kontaktuje sie Rancom w
    sprawie rozpoczecia instalacji, ale znow nie moze to byc natychmiastowa
    natychmiastowa instalacja tylko mijaja dni w czasie ktorych nic sie nie
    dzieje.

    Lacze (2Mb/s) dziala zasadniczo w porzadku ale problemy pojawiaja sie
    przy nawet umiarkowanych opadach. Mianowicie lacze jest nieraz
    calkowicie zrywane. Na jesieni problem okazuje sie byc powazny (czeste
    deszcze). Porzucam mysl o rezygnacji z DSL-a. Nieustanne zglaszanie
    problemow do BOA skutkuje wreszcie (po jakichs 2 miesiacach) tym, ze
    ktos sie powaznie przyjrzal tej instalacji i okazalo sie ze... 'ktos'
    pomylil sie przy przypisywaniu anteny do sektorow (Crowley ma w Krakowie
    anteny sektorowe na kominie elektrocieplowni Leg) i po dokonaniu
    poprawnego przypisania problemy znikaja. Istnieje powazne
    prawdopodobienstwo, ze duza antena byla niepotrzebna.

    Od grudnia juz nie jestem zwiazany z firma ale jakis czas temu spotkalem
    sie z kolega i otrzymalem informacje ze jakosc lacza Crowleya
    (dotychczas - po rozwiazaniu problemow - niezla) spadla. Podobno maja
    jakies problemy ze szkieletem sieci.

    Ponadto 3 negatywne spostrzezenia:
    1) problemy z otrzymaniem egzemplarza umowy; procedura wyglada tak ze
    podpisuje sie umowe w biurze w Krakowie, jest ona nastepnie wysylana do
    Katowic, gdzie jest podpisywana przez przedstawiciela Crowleya, po czym
    jest przysylana do klienta; w praktyce pierwszej umowy nie otrzymalem; a
    druga otrzymalem po miesiacu naciskow (w trakcie ktorych umowa juz
    wyszla, niedlugo wyjdzie, zostala wyslana kurierem, a w koncu dostalem
    ja listem poleconym); jak sie udalo wymoc przeslanie faksu z podpisana
    umowa, to byly wielkie problemy zeby w biurze w Krakowie znalezc kogos
    sklonnego potwierdzic zgodnosc z oryginalem; 2) wszyscy klienci Crowleya
    sa podlaczani do WebCache; odlaczenie jest mozliwe ale nie
    bezproblemowe; wymagalo to kilku telefonow do BOA i handlowca; 3)
    zgodnie z umowa platnosc powinne byc regulowane do 14 dnia nastepnego
    miesiaca, w praktyce dostalem faktury np 20 z terminem platnosci 14;
    zostalo to wyprostowane, ale znow kilka telefonow;
    P.S. ASTD to
    bardzo sie zdziwilem jak na terenie firmy zobaczylem pijaczkow spod
    miejscowego sklepu. Okazalo sie przedsiebiorczy instalatorzy Rancomu
    zatrudnili podwykonawcow:-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 52. Data: 2004-07-01 20:55:52
    Od: VoMi7 <v...@N...eu.orgl>

    Grzegorz Szczepanik wrote:

> [...]
    > umowa, to byly wielkie problemy zeby w biurze w Krakowie znalezc kogos
    > sklonnego potwierdzic zgodnosc z oryginalem;

    podobie w Gdansku jednak handlowiec pozniej sam dowiozl mi umowe 2 dni
    pozniej ale to ze podczas podpisania umowy ona znika mi sprzed nosa i
    jej nie widze.. to tak jakby dac karte platnicza kelnerowi ktory idzie i
    spisuje sobie wszytskie dane z niej.

    > 2) wszyscy klienci Crowleya
    > sa podlaczani do WebCache; odlaczenie jest mozliwe ale nie
    > bezproblemowe; wymagalo to kilku telefonow do BOA i handlowca;

    u mnie naszczesie wystarczyl jeden email

> [...]
    > miesiaca, w praktyce dostalem faktury np 20 z terminem platnosci 14;
    > zostalo to wyprostowane, ale znow kilka telefonow;

    owszem pierwsza afaktura przyszla do mnie tak jak mowisz ale juz
    nastepne przychodza normalnie

    U mnie procedura zestawienia polaczenia wygladala elegancko.
    w poniedzialek spisuje umowe (za instalacje place 5zl), we wtorek
    przyjezdza typ sprawdza GPSem odleglosc do przekaznika i sprawdza
    widocznosc przekaznika. Wszytsko super chociaz troche daleko bo 9km do
    ich stacji bazowej. nastepnego dnia przyjezdza ekipa w 45min zakladaja
    mi antene ciagnal kabel i zostawiaja zestaw abonencki z UPSem. Jest
    czwartek, dostaje telefon ze juz wszytsko dziala i dziala :-)

    Handlowiec moj albo jest zajety nonstop albo ma wszytsko w dupie nadal
    czekam na nowa oferte ktora mi mial zklecic...
    Nadal czekam (3miesiac) na poprawna I strone umowy gdzie pomylil
    handlowiec date.

    I jak juz pisalem powyzej o innych problemach to Crowley i tak jest
    lepszy od TPNetu :-)

    --
    VoMi7
    oraz nazwy ulic.

  • 53. Data: 2004-07-01 22:25:48
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> writes:

    > Użytkownik "Krzysztof Oledzki" <o...@...ns.pl> napisał w wiadomości

    > czepiam -
    >
    > nie moge synchronicznie (czyli jednoczesnie) transmitowac danych w obu
    > kierunkach. Łacze jest 1 Mbit. Technicy na razie walcza, wiec miejmy
    > nadzieje ze cos jednak zrobia

    Czyli piszesz o full duplexie. Tylko że jeżeli technologia w ktorej
    masz zestawione to łącze (nie wiem, jak to robi Crowley) to zapewnia,
    to zwyczajnie wracamy do starej dyskusji o tym, że to Ty musisz
    odpowiednio priorytetyzować swój ruch. Bo inaczej upload zabije Ci
    download. Niezależnie od dostawcy łącza i tego co on zrobi.

    Jacek

  • 54. Data: 2004-07-02 07:31:54
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Użytkownik "Jacek Zapala" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli piszesz o full duplexie. Tylko że jeżeli technologia w ktorej

    Zgadza sie - full duplex.Myslalem ze to zamienne okreslenie

    > masz zestawione to łącze (nie wiem, jak to robi Crowley) to zapewnia,

    to jest radio LMDS

    > to zwyczajnie wracamy do starej dyskusji o tym, że to Ty musisz
    > odpowiednio priorytetyzować swój ruch. Bo inaczej upload zabije Ci
    > download. Niezależnie od dostawcy łącza i tego co on zrobi.

    w GTS na parze miedzianej nie mialem zadnych zastrzezen. Odnosnie tego co
    piszesz - byc moze bedzie to ostatnia alternatywa, bo niestety nie ma
    warunkow technicznych na lacze miedziane:(

  • 55. Data: 2004-07-02 23:48:57
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: Mon, 28 Jun 2004 18:26:09 +0200
    From: Iluvatar
> [...]
    > i jakość świadczonych łącz ...
    > Który operator były godnym stać się partnerem do działania

    Zanim jeszcze podejmiesz decyzję, sprawdź historię dostawcy jeśli chodzi
    o trzymanie spamerów, bo może się okazać, że z serwera postawionego na
    świeżo zestawionym łączu spora część Internetu nie chce przyjmować poczty.

    Polecam archiwa pl.*.mordplik.

    Pozdrawiam,
    R.

    --
    RangersBL: http://dnsbl.rangers.eu.org/
    "I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
    -- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

  • 56. Data: 2004-07-05 18:20:52
    Od: "ekala" <e...@p...pl>

    był GST i Crowley a moze ktoś coś powiedzieć więcej o Netii...?

  • 57. Data: 2004-07-05 18:40:52
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    ekala wrote:
    > był GST i Crowley a moze ktoś coś powiedzieć więcej o Netii...?

    i TKTelekom ?

    Bede kupowal lacze w najblizszym czasie i co lepiej wybrac Netie czy
    TKTelekom? Roznica przy oplacie abonamentowej za 1Mbps jest 500pln. Niby
    Netia daje CIR = portowi jaki sie wykupuje a TKTelekom daje za ta cene
    CIR = 64kbit/s
    Netia za to daje mi promocje - oplata instalacyjna za 1 pln zas w
    TKTelekom trzeba zaplacic 2000pln netto

    Lacze jakie mnie interesuje to 1-2Mbps

  • 58. Data: 2004-07-06 06:00:20
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    User wrote:

> [...]
    > CIR = 64kbit/s
    > Netia za to daje mi promocje - oplata instalacyjna za 1 pln zas w

    jak chca od Ciebie taka kase za instalacje to powiedz ze w neti Ci daja
    instalacje za 1zl to i w TK Ci obniza...

    Mialem kilka lacz Crowley, Telbank, Netia i nigdzie wiecej niz 5zl za
    instalacje nie zaplacilem...

    --
    VoMi7

  • 59. Data: 2004-07-06 06:57:33
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    VoMi7 wrote:
    > jak chca od Ciebie taka kase za instalacje to powiedz ze w neti Ci daja
    > instalacje za 1zl to i w TK Ci obniza...
    >
    > Mialem kilka lacz Crowley, Telbank, Netia i nigdzie wiecej niz 5zl za
    > instalacje nie zaplacilem...

    Umowa na czas okreslony czy nie okreslony za taka cene instalacji?

  • 60. Data: 2004-07-06 07:49:49
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Użytkownik ekala napisał:
    > był GST i Crowley a moze ktoś coś powiedzieć więcej o Netii...?

    Przynajmniej w warszawie, ok 1.5 roku temu netia miala w glebokim
    powazaniu klientow ktorych interesowal tylko internet. Interesowali ich
    klienci ktorzy od razy wiezli by i internet i telefon.

    W moim przypadku (Warszawa) po kilku kontaktach z dzialem handlowym
    netii nie bylo zadnego odzewu. Dopiero interwencja u kierownika dzialu
    handlowego wymusila na nich wyslanie do nas czlowieka ktory sprawdzil
    mozliwosci techniczne i.. na tym koniec. Nikt sie nie do nas nie
    odezwal. A lacze ktore nas interesowalo raczej duze i firma tez spora.
    Tak wiec ogolne warzenie podejscia do klienta fatalne.
    Dalem sobie spokoj i wybralem GTS i Crowleya.

    Sebastian