-
21. Data: 2014-05-22 00:07:51
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Andrzej W. napisał:
> W dniu 2014-05-21 11:54, AlexY pisze:
>> IMHO durne rozwiązanie zwiększające obciążenie silnika i zużycie paliwa.
>
> Nie do końca, z pomiarów na prądnicach rowerowych, też magnesy trwałe,
> wychodziło, że niektóre prądnice zwarte generowały mniejsze opory niż
> nieobciążone.
> Przy lepszych modela ten efekt nie występował.
> Zwarcie prądnicy generuje znikomą moc strat bo napięcie dąży do zera.
Ale tu raczej o prądnicy rowerowej nie jest mowa, jak już to należało by
sklasyfikować to jako tą lepszą prądnicę.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
22. Data: 2014-05-22 00:34:01
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 21 May 2014 23:03:39 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> 200 koni z 1,3l? Diesel? to te 6l w trasie to nie rewelacja. Durnota
Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
--
Marek
-
23. Data: 2014-05-22 01:12:22
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Marek napisał:
> On Wed, 21 May 2014 23:03:39 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
>> 200 koni z 1,3l? Diesel? to te 6l w trasie to nie rewelacja. Durnota
>
> Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
24. Data: 2014-05-22 08:43:24
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 22 May 2014 00:12:22 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
http://www.youtube.com/watch?v=O4uyUMvjJ-E&feature=y
outube_gdata_player
Teraz to byle 600 ma 100 KM
--
Marek
-
25. Data: 2014-05-22 09:14:58
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AlexY <a...@i...pl> wrote:
> 200 koni z 1,3l? Diesel?
Wysokoobrotowa benzyna, niby wolnossąca (bez turbiny, chociaż jak ktoś
ma zbędne 10 tys. zł to może sobie założyć, nitro też montują), ale
dynamicznie doładowywana przez powietrze łapane pod lampą (tam jest
podczas jazdy największe ciśnienie), tzw. SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
> Durnota rozwiązania bierze się z regulacji poprzez zużywanie nadmiaru
> energii na ciepło, jaki to wpływ procentowo na spalanie - nieistotne.
Też mnie to dziwi, a jednak ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił, pewnie
biorąc pod uwagę wady i zalety innych rozwiązań, i stosuje...
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
26. Data: 2014-05-22 09:15:12
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Marek <f...@f...com> wrote:
> Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
Dokładnie, chodzi o Haykę.
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
27. Data: 2014-05-22 09:16:05
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AlexY <a...@i...pl> wrote:
>> Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
>
> Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
To się tylko tak wydaje... (jeździłem 750-ką przez parę lat)
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
28. Data: 2014-05-22 11:13:27
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Adam Wysocki napisał:
> AlexY <a...@i...pl> wrote:
>
>> 200 koni z 1,3l? Diesel?
>
> Wysokoobrotowa benzyna, niby wolnossąca (bez turbiny, chociaż jak ktoś
> ma zbędne 10 tys. zł to może sobie założyć, nitro też montują), ale
> dynamicznie doładowywana przez powietrze łapane pod lampą (tam jest
> podczas jazdy największe ciśnienie), tzw. SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
>
>> Durnota rozwiązania bierze się z regulacji poprzez zużywanie nadmiaru
>> energii na ciepło, jaki to wpływ procentowo na spalanie - nieistotne.
>
> Też mnie to dziwi, a jednak ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił, pewnie
> biorąc pod uwagę wady i zalety innych rozwiązań, i stosuje...
Proszę Cię, nie nazywaj księgowego "kimś mądrzejszym" od nas.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
29. Data: 2014-05-22 11:15:47
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
W dniu 2014-05-21 23:32, Andrzej W. pisze:
> W dniu 2014-05-21 22:16, Paweł Pawłowicz pisze:
>> Jeżeli chcesz podwyższyć napięcie, to znacznie prościej (i taniej)
>> wymienić zenerki.
>
> I spalić diody w prostowniku?
> Znając obecne realia to są one dobrane z 0.0001% zapasem, przy
> założeniu, że temperatura na zewnątrz nie wzrośnie powyżej minus
> dwudziestu stopni. :-)
Akurat te są na 100V, więc te dwa wolty nie zrobią różnicy.
Ale problem jest gdzie indziej. Po osiągnięciu napięcia przewodzenia
diody generator jest wyłączany aż do spadku prądu do zera, a więc nie
pracuje przez więcej niż połowę czasu. A wyłączony generator nie oddaje
energii :-(
P.P.
-
30. Data: 2014-05-22 11:42:40
Temat: Re: Crowbar a wydajność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AlexY <a...@i...pl> wrote:
>> Też mnie to dziwi, a jednak ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił, pewnie
>> biorąc pod uwagę wady i zalety innych rozwiązań, i stosuje...
>
> Proszę Cię, nie nazywaj księgowego "kimś mądrzejszym" od nas.
W tańszych motocyklach jest sporo oszczędności, ale akurat Hayabusa to
flagowy model dla Suzuki. Jest w nim wiele rzeczy, które dałoby się
zrobić taniej. Dlatego te motocykle nawet używane ciągle trzymają cenę...
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/