eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCrowbar a wydajnośćRe: Crowbar a wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Crowbar a wydajność
    Date: Wed, 21 May 2014 10:14:49 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 32
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <g...@n...chmurka.net> <llhr7c$gt3$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 May 2014 10:14:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
    X-Authenticated-User: gof
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665139
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> wrote:

    > To ja się dołączę z takim pytaniem - po co się takie dziwaczne układy
    > stosuje? Nie lepiej zrobić to za pomocą regulacji prądu wzbudzenia?

    Pewnie lepiej, ale tu jest koło magnesowe, które pełni też rolę koła dla
    czujnika położenia wału, a może też rolę koła zamachowego (tego nie wiem).
    Mało tu jest miejsca, bardzo jest to kompaktowe. Uzwojenia są chłodzone
    olejem, więc ciepło wynikające ze zwierania ich wydziela się do oleju i
    finalnie jest rozpraszane razem z ciepłem od silnika przez chłodnicę wody
    (część oczywiście wydziela się w regulatorze - on ma swój radiator,
    umieszczony w miejscu, w którym chłodzi go przepływ powietrza, ale nie
    jest to najszczęśliwsze rozwiązanie i regulatory czasami się przegrzewają,
    ja założyłem go gdzie indziej i dołożyłem wentylator).

    Ale są też motocykle z regulatorem regulującym prąd wzbudzenia (np.
    Suzuki GSXF, przynajmniej te starsze).

    > Przecież taki regulator na zenerkach wyzwalających tyrystory generuje
    > niesamowitą ilość śmieci na wyjściu.

    I tu ciekawostka. Te motocykle mają sporo elektroniki i miewają problemy
    (zegary wariują), gdy podepnie się tanią przetwornicę do xenonów, więc są
    chyba dosyć wrażliwe na śmieci... więc tych śmieci może wcale nie ma aż
    tyle. Jeździłem z radiem CB podpiętym pod instalację i miałem zakłócenia
    od zapłonu, a od regulatora żadnych (zrobiłem próbę i wyłączenie zapłonu
    podczas jazdy na zapiętym biegu wyłączało zakłócenia - układ ładowania
    wtedy normalnie pracuje, wyłączony jest jedynie komputer).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: