  • Data: 2020-06-08 10:53:47
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5edde9a6$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-06-07 o 19:41, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 7 Jun 2020 02:19:42 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    >Podróżny, byleby cena była uczciwa. Nie wiem jaki jest koszt takiego
    >testu, ale zakładam, że bardziej 100zł niż 500zł.

    ostatnio cos mowili o 280zl.
    Ale moze to cena zawyzona.

    A - no i mowili, ze jakas firma kupila tureckie testy po 49 zl i
    sprzedala ministerstwu po 170 :-)

    To jak sie domyslam same materialy, bez robocizny.

    >Na początku pandemii skompromitowany szef WHO powiedział jedną celną
    >rzecz, na pytanie jak walczyć z pandemią. Powiedział "test, test,
    >test".

    >Wówczas to do mnie nie trafiło, ale teraz widzę sens. Masowe testy.
    >Wracasz z zagranicy? Przetestuj się.

    Zadzialaloby, gdyby w kraju nie bylo multum nosicieli.

    > Chcesz normalnie korzystać z restauracji, kina, siłowni? Wprowadźmy
    > "paszpoty covidowe", potwierdzające, że robiłeś test w ostatnich 3
    > dniach i jesteś zdrowy.

    A za 3 dni co - kolejne 100 zl ?

    Poza tym nie mamy takich mocy przerobowych w testach, zeby moc miliony
    testowac.
    Ostanio mowili cos 20 tys na dobe mozemy zrobic.

    >Nie ma innego wyjścia. Wszystkie rzeczy typu mycie rąk, izolacja itp.
    >to tylko półśrodki, które nie dają nam możliwości powrotu do
    >normalności.

    a jednak ... wydaje sie, ze dzialaja.

    >To nawet nie półśrodki, to 1/8-środki. Tylko masowe testy dadzą nam
    >szansę na powrót do normalności, przynajmniej do czasu szczepionki.

    I co 3 dni 100 zl ?
    To moze jednak po angielsku/szwedzku - nic nie robmy, kto ma przezyc,
    ten przezyje :-)

    J.