  • 49. Data: 2020-07-20 10:59:59
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > tak zapamietalem, ale moze i meia zle podaly.
    > Czyli - wydaje mi sie.

    > Nie patrze na Europe, gdzie jak widac roznie z tymi szczepionkami
    > jest.

    > Ale czemu tak mało ?
    > Odra jest z natury malo zarazliwa, czy jednak szczepionki znacznie
    > lepiej dzialaja ?

    Zapewne kwestia prawdopodobienstwa. CZym wiecej bedzie
    niezaszczepionych osĂłb tym wiecej bedzie chorych.

    > A ile z tego bylo wczesniej szczepionych ?

    Niestety takiej informacji nie znalazłem - masz racje ze byłaby ciekawa
    w kontekscie tego czy osoby zaszczepione powinny sie obawiac czy nie.
    Ale skoro nie mamy takich danych to na ten moment słuchałbym tych co
    sie znaja.
    A on ostrzegaja, ze odra wraca rĂłwniez dlatego ze ruch
    antyszczepionkowy działa.

    > Choc ... jesli to prawda, ze na Ukrainie szczepien nie bylo,
    > i tylko 5 tys ... to chyba malo zarazliwa.

    > Wiec 50% czy 98% ?

    > Bo bedzie nacisk na szczepienie, a moze obywatel sobie nie zyczy,
    > albo boi sie nastepstw ... ktore faktycznie wystapia ...

    O to aby szczepionka była bezpieczna powinni zadbac naukowcy.
    CZym wiecej dajemy w tym wzgledzie władzy politykom tym gorzej.
    Stad moj pusty smiech jak słysze zachłystywanie sie zachwytem ze
    prezydent sie nie szczepi BO NIE!

    > A zwolnic pracownika mozna, bo sie nie chce zaszczepic ?

    Ciezko.

    > Na grype duzo mniej, ale to ciagle grube miliony.
    > Grypa o tyle ciekawa, ze szczepic sie trzeba czesto.

    Grube miliony... a tu mowimy o miliardach. I na ten moment nie wiedza
    czy trzeba bedzie raz na rok, raz na trzy lata czy jeszcze inna
    konfiguracja...

    > Dawalem inne linki - koncerny potrafia :-)

    Hmm, chyba oprzeoczyłem.
    Potrafią w rok uruchomic produkcje kilku miliardów szczepionek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 52. Data: 2020-07-20 11:05:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >Grypa to jak widać za mało więc na covidzie zarobią duuuuzo więcej.
    >Szczepionka na grypę to dobry przykład, zdrowi i młodzi np prezydent
    >:-) jej nie potrzebują więc trzeba opchnac ją starym i chorym
    >odpowiednio kreując popyt przy pomocy mediów.

    >Wczoraj w Niemczech +1

    >https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c4
    54480e823b17327b2bf1d4

    >Media obsrywają się nieprzerwanie choć zagrożenie dawno już minęło.
    >Nie ma już żadnego uzasadnienia aby tak świrować no chyba że chcemy
    >miliardami publicznych pieniędzy zasilić konta big pharmy oni przyjmą
    >je z radością i wdzięcznością ;-)

    Na pewno nie ma uzasadnienia ?

    W Izraelu druga fala, i to jakby lepsza od pierwszej.
    Ot - skutki za dobrej izolacji :-)
    https://covid19.who.int/region/euro/country/il

    W Polsce tez konca nie widac, ale smiertelnosc mniejsza - nauczyli sie
    leczyc, kto mial umrzec, ten juz umarl, i teraz duzo lzejszych
    przypadkow, czy lekcje wyciagnelismy ... i staruszkow izolujemy ?
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    J.

  • 53. Data: 2020-07-20 12:48:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    -tusk-polozyli-sprawe-sprawdzamy-slowa-ministra-szum
    owskiego/

    >Rzeczywiscie ciekawe.
    >Ale co do zasady tak to jest ze jest albo dokładnie albo szybko.

    Co do zasady oczywiscie, i wszyscy zdaja sobie sprawe, ze ta pierwsza
    szczepionka bedzie niesprawdzona i o mozliwych skutkach ubocznych.

    Co raczej wyklucza obowiazkowosc.
    Ale ... to czy rzad powienien w ogole taka szczepionke zakupic, chocby
    w niewielkiej ilosci ?

    I czy w ramach miedzynarodowej wspolpracy, powinnismy ja przetestowac
    na naszych obywatelach, czy poczekajmy az oni sa przetestuja na swoich
    ? :-)
    Testowanie u nas da w miare rzetelne dane o skutkach ubocznych ... o
    ile sie nie dogadaja z lekarzami testujacymi poza rzadem :-)

    J.

  • 54. Data: 2020-07-20 13:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]

    >w kontekscie tego czy osoby zaszczepione powinny sie obawiac czy nie.
    >Ale skoro nie mamy takich danych to na ten moment słuchałbym tych co

    No to czy skutecznosc szczepionki wynosi 40% czy 98% ?

    Bo "odra wrocila", moze miec rozne znaczenie - od "i szerzy sie wsrod
    tych, co sie nie szczepili", do "nie zawsze szczepionka dziala, i
    teraz niektorzy sa narazeni przez tych, co im sie nie chcialo
    zaszczepic".

    Tych pierwszych mozna olac - nie chca, to nie, najwyzej umrą.
    Ewentualnie obciazyc kosztami leczenia, lub skazac za niewlasciwą
    opieke nad dziecmi.
    Szczegolnie ze odra to w miare lagodna choroba - ale na polio powinna
    byc obowiazkowa.

    Ci drudzy ... to jakis argument nad obowiazkowymi szczepienieniami,
    szczegolnie, jakby skutecznosc miala wynosic 90-98% ...

    >O to aby szczepionka była bezpieczna powinni zadbac naukowcy.

    Jak najbardziej, ale to bedzie trwalo.

    >CZym wiecej dajemy w tym wzgledzie władzy politykom tym gorzej.
    >Stad moj pusty smiech jak słysze zachłystywanie sie zachwytem ze
    >prezydent sie nie szczepi BO NIE!

    Raczej oburzenie bylo, ale wiadomo - jednym sie nie podoba, a innym
    podoba :-)

    >Ciezko.

    A jak to pracownik w domu seniora ?
    Albo pracownik na oddziale zakaznym szpitala - i szpital nie ma ochoty
    w przyszlosci zaplacic odszkodowania za zgon pracownika ?

    >Hmm, chyba oprzeoczyłem.
    >Potrafią w rok uruchomic produkcje kilku miliardów szczepionek?

    ta ptasia grypa sprzed 11 lat - gdzie Francja, Wlochy, Niemcy -
    zamowili szczepionek za setki mln euro, i zapewne byly to milionowe
    ilosci ... i tylko jedna Kopacz sprzeciwila sie glupiemu trendowi :-)

    https://oko.press/jak-bylo-ze-swinska-grypa-kopacz-i
    -tusk-polozyli-sprawe-sprawdzamy-slowa-ministra-szum
    owskiego/

    "Z zamówionych przez rząd Francji szczepionek za 860 mln euro,
    skorzystało 5 proc. obywateli. Włosi wydali 184 mln euro, skorzystało
    4 proc. obywateli. Niemcy - 417 mln euro, 10 proc.mieszkańców się
    zaszczepiło. "

    A potem cos jeszcze o zwracaniu i przeterminowaniu - wiec zamowili
    sporo i sie zmarnowalo.

    J.

  • 55. Data: 2020-07-20 14:09:14
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    nic sie nie zmarnowalo, po prostu Niemcy zaplacili jeszcze raz za utylizacje :-)

    ps kupuj akcje koncernow medycznych wtedy zarobili setki milionow ale teraz z mega
    strasznym wirusem zyski pojda w miliardy :-)

  • 57. Data: 2020-07-20 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > proc.mieszkańców się zaszczepiło. "
    >
    > A potem cos jeszcze o zwracaniu i przeterminowaniu - wiec zamowili

    Tu nadal nie ma nic o ilosci, jest o wartosci.
    Obawiam sie ze nawet jednego słabego miliardzika nie wyprodukowali...
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 56. Data: 2020-07-20 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Testowanie u nas da w miare rzetelne dane o skutkach ubocznych ...
    > o ile sie nie dogadaja z lekarzami testujacymi poza rzadem :-)

    Mysle ze znajda sie chetni zeby przetestowac na sobie - oczywiscie za
    odpowiednia opłata.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 58. Data: 2020-07-21 10:53:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Jul 2020 11:05:38 +0200, w
    <5f155e63$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > leczyc, kto mial umrzec, ten juz umarl, i teraz duzo lzejszych
    > przypadkow, czy lekcje wyciagnelismy ... i staruszkow izolujemy ?

    Już mądrzy stwierdzili, że mniejsza zachorowalność to efekt szczepień na
    gruźlicę.
    Tylko nie wiadomo dlaczego :)

  • 59. Data: 2020-07-21 10:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Już mądrzy stwierdzili, że mniejsza zachorowalność to efekt szczepień
    >na
    >gruźlicę.
    >Tylko nie wiadomo dlaczego :)

    Cos chyba czytalem, ze nie potwierdzaja tego.

    No i popatrz wyzej - to czemu smiertelnosc u nas byla wyzsza, a teraz
    jest nizsza ?
    Zaszczepilismy sie na gruzlice ostatnio ?

    No coz, dwa wyjasnienia sie nasuwaja:
    -mielismy jakis % ludzi niezaszczepionych ... no i oni zeszli, zostali
    zaszczepieni,

    -i najprostsze wyjasnienie: zaczeli masowe testowanie, chocby w
    kopalniach, to powykrywali tych, co nie maja objawow, i do smierci im
    daleko, a wczesniej przeszliby niezauwazeni ...

    J.

  • 60. Data: 2020-07-21 11:27:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-21 o 10:58, J.F. pisze:
> [...]
    > kopalniach, to powykrywali tych, co nie maja objawow, i do smierci im
    > daleko, a wczesniej przeszliby niezauwazeni ...

    Ale to nie tylko u nas, w usa mimo że biją rekordy nowych zarażeń
    śmiertelność mocno spadła, wygląda na to że kto miał umrzeć ten umarł,
    podobnie na zachodzie, włochy, hiszpania czy uk.
    Poza tym naukowcy z uk odkryli że jest już 6 szczepów wirusa i różnia
    sie objawami, śmiertelnością też się mogą różnić i stąd mogą wynikać
    różnice między nami a zachodem.

    --
    Janusz