  • 61. Data: 2020-07-21 11:34:29
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-20 o 05:58, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Dziś +2 i w całych Niemczech trwają poszukiwania chorych na strasznego wirusa ;-)
    >
    > https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    > Wczoraj zmarło też 2998 z innych przyczyn ale zgadnijcie co będzie na pierwszej
    stronie gazet i w wiadomościach ?

    Normalne, oni zmarli planowo zer tak powiem.

    > Ano covid siejący śmierć i zniszczenie ;-)

    W Hongkongu wykryli coś koło setki nowych i już się obsrywają na całego
    i piszą o trzeciej fali pandemii, więc histeria jest nie tylko u nas w
    europie ale tam też.

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2020-07-21 11:38:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-07-21 o 10:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup Mon, 20 Jul 2020
    > 11:05:38 +0200, w
    > <5f155e63$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    >Ale to nie tylko u nas, w usa mimo że biją rekordy nowych zarażeń
    >śmiertelność mocno spadła, wygląda na to że kto miał umrzeć ten
    >umarł,

    USA sa duze. W NY po epidemii, do innych miesc wirus dopiero dotrze.

    Ale - w NY spadla i ilosc zachorowan, i zgonow.
    A u nas chorych bylo stosunkowo malo, wiec nie wszyscy sie zetkneli,
    wiec nowych przypadkow nie ubywa, a zgonow - troche mniej.

    >podobnie na zachodzie, włochy, hiszpania czy uk.

    Hiszpania, Wlochy tak, w UK nowe zachorowania sie ustabilizowaly, i
    ciagle jest kilkaset dziennie.
    I kilkadziesiat zejsc dziennie - ale spadlo jakby proporcjonalnie do
    zachorowan.

    >Poza tym naukowcy z uk odkryli że jest już 6 szczepów wirusa i różnia
    >sie objawami, śmiertelnością też się mogą różnić i stąd mogą wynikać
    >różnice między nami a zachodem.

    Moze tlumaczyc, ale dojda i do nas ...

    J.

  • 63. Data: 2020-07-21 11:40:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Już mądrzy stwierdzili, że mniejsza zachorowalność to efekt
    > szczepień na gruźlicę.
    > Tylko nie wiadomo dlaczego :)

    Myslałem ze to cały czas tylko teza.
    Dasz jakis artykuł potwierdzajacy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 64. Data: 2020-07-21 11:52:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2020 o 10:58, J.F. pisze:

    > -i najprostsze wyjasnienie: zaczeli masowe testowanie,

    Ale nadal w wybranych miejscach.

    > chocby w
    > kopalniach, to powykrywali tych, co nie maja objawow, i do smierci im
    > daleko, a wczesniej przeszliby niezauwazeni ...

    Dokładnie tak.
    Pisałem nie raz, że wybiórczość testowania była i jest na tyle duża, że
    do statystyk się ich wyniki nie nadają.

  • 65. Data: 2020-07-21 12:47:59
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --W Hongkongu wykryli coś koło setki nowych i już się obsrywają na całego
    i piszą o trzeciej fali pandemii, więc histeria jest nie tylko u nas w
    europie ale tam też.

    chwilunia, to w Bolandzie obsrywacie sie przed druga fala a oni juz przed trzecia ?

    gazwyb straszy druga potem chwila przerwy na reklamy i rzucamy trzecia :-)

    wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,26146711,po
    lske-czeka-druga-fala-koronawirusa-ekspert-mozliwy-p
    araliz.html#s=BoxOpMT

  • 66. Data: 2020-07-21 12:58:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Hiszpania, Wlochy tak, w UK nowe zachorowania sie ustabilizowaly, i
    ciagle jest kilkaset dziennie.
    I kilkadziesiat zejsc dziennie - ale spadlo jakby proporcjonalnie do
    zachorowan.

    Latest News
    July 20 (GMT)
    Updates
    1,527 new cases and 2 new deaths in Spain.

    a teraz podaj liczby z Wloch i UK bo ze Hiszpanow za duzo utrupiles to juz wiemy :-)

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sp
    ain/

  • 67. Data: 2020-07-21 13:04:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >europie ale tam też.

    >chwilunia, to w Bolandzie obsrywacie sie przed druga fala a oni juz

    Mieli druga, to sie boja trzeciej :-)

    Tylko wez pod uwage ich warunki - nie stac ich na 2m odstepu, wiec sie
    boja.

    J.

  • 68. Data: 2020-07-21 15:18:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Tuesday, July 21, 2020, 10:53:30 AM, you wrote:

    > Już mądrzy stwierdzili, że mniejsza zachorowalność to efekt szczepień na
    > gruźlicę.
    > Tylko nie wiadomo dlaczego :)

    Odporność krzyżowa. Receptory nie są aż tak selektywne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2020-07-21 15:22:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 21, 2020, 10:58:42 AM, you wrote:

    > Cos chyba czytalem, ze nie potwierdzaja tego.

    Potwierdzają.

    > No i popatrz wyzej - to czemu smiertelnosc u nas byla wyzsza, a teraz
    > jest nizsza ?
    > Zaszczepilismy sie na gruzlice ostatnio ?

    Na co jest niższa a była wyższa? COVID w Polsce się nie obłowił.

> [...]
    > kopalniach, to powykrywali tych, co nie maja objawow, i do smierci im
    > daleko, a wczesniej przeszliby niezauwazeni ...

    Samo to, że w Polsce mamy tylu zakażonych a nie chorujących lub
    chorujących lekko świadczy o dużej odporności populacji

    Śmiertelność na poziomie 43/milion daje nam 70 miejsce. Belgia, na
    drugim miejscu ma 846/milion. To już jest niebezpiecznie dużo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2020-07-21 15:55:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Potwierdzają.

    https://voxeu.org/article/bcg-vaccine-does-not-prote
    ct-against-covid-19
    https://www.mp.pl/szczepienia/aktualnosci/235182,who
    -zabiera-glos-w-sprawie-bcg-i-covid-19

    Ale sie klocil nie bede, bo sie nie znam.

    O, jest w i druga strone
    https://www.news-medical.net/news/20200609/A-shred-o
    f-evidence-BCG-vaccinations-protect-against-COVID-19
    .aspx

    roznica znikoma ...

    >Na co jest niższa a była wyższa? COVID w Polsce się nie obłowił.

    Chodzi o ten wykres
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    lepiej chyba w widoku tygodniowym.
    W kwietniu bylo u nas ~2500 wykrytych zarazen na tydzien, i tak
    140-177 ofiar smiertelnych.

    Ostatnio mamy ~2000 zarazen i 50-60 zgonow.

    Roznica na pewno nie wynika ze szczepienia na gruzlice.

    P.S. Czemu po tym szczepieniu jest taki wredny slad na skorze ?

    >Samo to, że w Polsce mamy tylu zakażonych a nie chorujących lub
    >chorujących lekko świadczy o dużej odporności populacji

    Trudno powiedziec, bo jakis statystycznych badan jak w Szwecji nie
    robilismy.
    W Niemczech zauwaz ze tez - duzo zakazonych, a smiertelnosc mala -
    odporni, czy kiepskie testy, z falszywym pozytywnym wynikiem ?

    >Śmiertelność na poziomie 43/milion daje nam 70 miejsce.

    Ale izolacje wprowadzilismy, wiec trudno powiedziec.
    Zobacz raczej tak: Hiszpania - 260 tys zarazony, 28 tys zmarlych -
    ~11%,
    Francja 20%, Wlochy 14%, Niemcy 5%, my 4%.

    Oczywiscie tu jest kwestia testowania - moze sporo wplynac na wyniki,
    jak nie testujesz.

    >Belgia, na drugim miejscu ma 846/milion. To już jest niebezpiecznie
    >dużo.

    Zalezy. Normalnie umiera ok 12tys/milion, ale rocznie ... przy czym
    oni tez sie izolowali,
    to trudno powiedziec, na ile sie zdazylo rozwinac ..

    J.