-
Data: 2010-01-22 14:09:47
Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:39da.00000421.4b599303@newsgate.onet.pl...
> > dziadowskie mrozy kiedyś się skończą.
> Ruscy meteorolodzy prognozują, że po kwietniu ;-)
>
> > To nie zamarzający rozrusznik.
> Zamarzający nie. Ale zużyty / stawiający większy opór
> + kurczenie metalu na mrozie (jeszcze większy opór)
> + spadek pojemności akumulatora (też na mrozie)
> dają efekt j. w.,
>
> Zakładając oczywiście, że ładowanie jest OK
> I trochę zależy też od danego regulatora np.,
> gdy zarówno ten dający 13,9V,
> jak i ten dający 14,4V mieszczą się
> wg producenta / sprzedawcy w normie.
>
> Pzdr
>
> JKK
>
Piszemy o dwóch różnych rzeczach. Ja o samochodzie ty o Syrenie albo Żuku. Po
100 tysiącach w przeciętnie eksploatowanym współczesnym samochodzie z typowym
rozrusznikiem powinno się zdjąć osłonę szczotek o wydmuchać pył jaki się zrobił
ze startych szczotek. Taki zabieg wystarcza na następne 100 tysięcy. Silnik w
dobrym stanie technicznym wymaga góra dwóch pełnych obrotów żeby zapalił. Jak
ktoś ma rzęcha co go musi 10 sekund kręcić to i tulejki muszą się wyrobić 10
razy wcześniej. Jak coś jest zużyte to jest mniejsze ( wałek) lub większe (
tulejka w aluminiowym korpusie). Tulejka bardziej się skurczy niż wałek.
Spowoduje to zmniejszenie luzu w zużytym łożysku. Czyli będzie lepiej. W realu
na poziomie dobrze wyposażonego warsztatu nie da się zmierzyć ile zmniejszył się
luz przy -10. Teoria z napięciami ładowania też jest błędna. Przy bardzo malej
oporności wewnętrznej alternatora różnica pół wolta nie ma znaczenia. Przy
kiepskim prostowniczku dającym w porywach 3A ma znaczenia a przy źródle prądu
jakim jest alternator dającym z reguły ponad 50A nie ma. Z prawa Ohma można to
policzyć. Ważne żeby napięcie ładowania było wyższe niż książkowe napięcie
naładowanego akumulatora.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.10 14:26 J_K_K
- 22.01.10 14:27 J_K_K
- 22.01.10 14:36 kogutek
- 22.01.10 14:37 085
- 22.01.10 14:42 kogutek
- 22.01.10 14:44 CeSaR
- 22.01.10 14:58 Yogi\(n\)
- 22.01.10 15:04 kogutek
- 22.01.10 15:10 CeSaR
- 22.01.10 15:25 k...@o...pl
- 22.01.10 15:42 Darkac
- 22.01.10 15:43 Jakub Witkowski
- 22.01.10 15:50 kogutek
- 22.01.10 15:58 kogutek
- 22.01.10 15:59 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=