eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Cyneq <c...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 10:48:06 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <hjbsr5$jsu$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hjbo89$qtk$1@news.lublin.pl> <hjbr5q$c5b$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-62.111.226.244.static.crowley.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264154277 20382 62.111.226.244 (22 Jan 2010
    09:57:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 09:57:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hjbr5q$c5b$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249152
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:

    > Robota z rozrusznikiem ch*, w przecietnym samochodzie bez kanalu nie
    > podchodz.

    Zależy. Ze starego kadeta wyjąłem nawet bez schylania się, w escorcie
    współczuję, bo jak zrzucałem skrzynie musiałem go odkręcić i przykręcić
    i robiłem to od spodu mocno na wyczucie, ale dało się bez kanału. U mnie
    w ArgentoPolonezie z kolei kanał nie pomaga nic a nic, wszystko się robi
    od góry, a najlepszy myk to wyjęcie, wymaga gumowych palców.

    Do do "zamarzania" samego - woda do rozrusznika jak najbardziej ma jak
    się dostać, poza tym może się skroplić z powietrza i zamarznąć.
    Najbardziej podejrzane są tulejki - jakby przymarło tam, to żadna siła
    nie obróci wirnika. Wtedy spadek napięcia jest rzeczywiście ogromny, bo
    prąd płynie cały czas w uzwojeniu. To raczej idzie wyczuć po tym że
    nawet klemy staną sie ciepłe po jakimś czasie.
    Możliwe też że z jakiś powodów (np. posmarowanie za gęstym smarem)
    "wkład" cewki włączającej nie jest wciągany do końca, i dlatego nie
    załącza stycznika do "+" w rozruszniku. Wtedy "grzejesz" tylko cewkę
    automatu, więc spadek napięcia nie będzie aż tak duży (jak wspomniano to
    "tylko" 30A).
    Tak czy tak ten rozrusznik najlepiej wyjąć, wyczyścić, zmienić szczotki
    i tulejki, to co trzeba przesmarować, złożyć i będzie jak z fabryki.

    --
    Cyneq

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: