  • 11. Data: 2011-10-21 16:29:46
    Temat: Re: Cos nowego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 15:12:47 +0200, Michoo napisał(a):

    > Gdzieś jest już przedsprzedaż mieczy świetlnych?

    Przedsprzedaz to moze i juz jest, tylko czy przedplacisz ?

    Mieczy jeszcze nie ma, ale wyswietlacze:

    http://www.hightech-edge.com/io2-heliodisplay-projec
    ts-image-mid_air/811/
    http://www.youtube.com/watch?v=6DHAw0Rm8X8
    http://www.youtube.com/watch?v=XOSx7v87JCA

    To jeszcze absolutnie nie holograf. Ale i nad technikami holograficznymi
    prace trwaja.

    J.

  • 12. Data: 2011-10-22 15:15:53
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > http://www.hightech-edge.com/io2-heliodisplay-projec
    ts-image-mid_air/811/

    to nie ma nic wspólnego z holografią. To zwykła projekcja na warstwie powietrza.
    Nigdy nie da się zastosować w telefonie.

    > To jeszcze absolutnie nie holograf. Ale i nad technikami holograficznymi
    > prace trwaja.

    Holografia nigdy nie pozwoli na uzyskanie takiego efaktu jak na filmiku, który
    wcześniej zapodałeś.
    Mam wrażenie, że nie bardzo wiesz, co to jest holografia. Ta prawdziwa, a nie z
    filmów.

    Wyświetlania obrazów "w powietrzu" nie ma nic wspólnego z holografią, i nigdy
    nie będzie mieć.
    I obawiam się, że o ile nie zostaną odkryte nowe prawa fizyki , to nigdy nie
    będzie mogło być zrealizowane.
    Niestety, nie każde SF może być w "przyszłości zrealizowane".

    Interesuję się wyświetlaczami wolumetrycznymi od 20 lat, i w tej dziedzinie
    postęp wynosi 1%.
    Mam tu na myśli ten pomysł http://www.youtube.com/watch?v=KfVS-npfVuY (reklama
    przed właściwyn filmem niestety).
    Ale - to również nigdy nie trafi do telefonu (dlaczego pomyśl sam).

    Zatem - jeśli nie nastąpi jakiś przełom w podstawowej fizyce, to nie będzie
    "holograficznego", zawieszonego w powietrzu ekranu. I tyle.
    Jak na razie, nie zanosi się na to.

  • 13. Data: 2011-10-22 16:50:01
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-10-22 17:15, sundayman pisze:

    > Mam tu na myśli ten pomysł http://www.youtube.com/watch?v=KfVS-npfVuY
    > (reklama przed właściwyn filmem niestety).
    > Ale - to również nigdy nie trafi do telefonu (dlaczego pomyśl sam).

    Czemu nie. Prosta grafika 3D + plazmowy system obrony przed
    kulami. Wieszasz sobie taki zamiast krawatu, drugi na placach,
    i jesteś kuloodporny;)

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2011-10-22 19:01:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 21/10/2011 17:29, J.F. wrote:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=XOSx7v87JCA
    >
    > To jeszcze absolutnie nie holograf. Ale i nad technikami holograficznymi

    Trwaly... a moze i dalej trwaja, tylko ja robote zmienilem.
    Najlatwiej wyswietlic na skroplona pare wodna, natomiast nie da sie
    wyswietlic na "niczym" ;-)

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2011-10-24 16:53:07
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    ts-image-mid_air/811/

    > Trwaly... a moze i dalej trwaja, tylko ja robote zmienilem.
    > Najlatwiej wyswietlic na skroplona pare wodna, natomiast nie da sie
    > wyswietlic na "niczym" ;-)

    W zasadzie to się da - można przecież wyświetlić na lekko wypukłym (np
    cylindrycznym) ekranie fragment pomieszczenia tj środowiska w którym ten
    ekran się znajduje i na nim właściwe obiekty. Formalnie nie będzie to
    wyświetlony w objetosci obiekt ale subiektywnie dla obserwatora - będzie.
    Wystarczy.

  • 16. Data: 2011-10-24 20:39:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/10/2011 17:53, adamschodowy wrote:

> [...]
    > ekran się znajduje i na nim właściwe obiekty. Formalnie nie będzie to
    > wyświetlony w objetosci obiekt ale subiektywnie dla obserwatora - będzie.

    A dlaczego nie na plaskim ekranie?
    Tylko tutaj byla mowa o wyswietlaniu obrazu bez uzycia
    ekranu/plexi/papieru itp...

    --
    Jerry1111