-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Corsa A - swap
Date: Sun, 25 Jul 2010 20:07:15 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 95
Message-ID: <i2i5hj$fq8$1@inews.gazeta.pl>
References: <i2i3s6$9hn$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1280088435 16200 172.20.26.240 (25 Jul 2010 20:07:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Jul 2010 20:07:15 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.7.162.244
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299297
[ ukryj nagłówki ]Radarro <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> Cześć,
> urodzil sie taki pomysl, zeby zrobic swap Corsy A 1,2i :) na cos
> mocniejszego. Jest kilka takich wynalazkow w necie, nawet na polskich
> stronach tez. Dajcie znac co myslicie.
>
> Co mam:
> - Corse A, rocznik 93, od nowosci w jednych rekach, zrobiona rdza,
generalnie
> ladna buda.
> - mam czas :) Mysle o pol roku do roku na zrobienie calosci.
> - kumatego zaufanego mechanika, ktory wstepnie jest chetny na takie zabawy
i
> robil podobne rzezby. Ale jak to dobry mechanik nie ma za wiele czasu.
> - jakis hajs tez mam - mysle 2-3 kPLN na start, finalnie na calosc 5-6kPLN
> - mam w okolicy dobrze zaopatrzony szrot specjalizujacy sie w Oplach
>
> Co chce miec:
> - wiecej mocy :) Mysle o aucie do ktorego bedzie mi sie chcialo wsiadac.
Taki
> wilk w niewinnej skorze :) Ale tez zeby do roboty na codzien nim jezdzic i
po
> jakims okresie rozruchu miec pewnosc ze nie padnie na skrzyzowaniu.
>
> Wstepny plan - zaaplikowac:
> - 2.0 16V oplowski, 136 kunia afair - chyba najprostsze wyjscie
> - 2,5 V6 tez Opla 170 kunia - wieksza moc, no i lepszy dzwiek :)
> - silnik turbo z Calibry, chyba 2,0T tam bylo. To doradza mechanik, ale
> wiadomo ze Calibry turbo co druga ulice nie stoja.
>
> Co musze przelozyc:
> - silnik + chlodzenie + wydech
> - skrzynia
> - polosie
> - mc persony, zawias, kola
> - wiazke
> - komp? licznik?
>
> Generalnie jedyna sluszna droga to kupic anglika albo rozbitka, jakas
Vectra,
> Astra, Oma i komplet przelozyc, przerobic tam gdzie trzeba.
>
> Pytania:
> - Ktory silnik wybrac? Co ewent jeszcze by podeszlo?
> - budzet rozsadny? Czy szykowac wiecej?
> - jakies praktyczne porady?
> - o czyms zapomnialem?
>
> Jak ktos mial stycznosc z taka rzezba w praktyce, niech da znaka.
> Warto w ogole w takie cos wchodzic?
>
> Pozdrav!
Moje zdanie na szybko - zaznaczając że się na temacie mało znam ;)
Ale jeździłem corsą B 1993 (lub 94) 90koni (1.4).
PS - a to nie chodzi o Corse B, tą okrągła, z airbagami i konsolą z datą,
zegarkiem i termometrem ?
Generalnie moja opinia jest taka - CORSA nie nada się - chyba że
do zabawy, to dobre ale niebezpieczne ;)
-Już wersja 90km rwie na mokrym (ten model nie miał ASR)
-Prowadzenie po zakrętach przy większej prędkości jest "dla odważnych"
u mnie tył uciekał i próbował przód wyprzedzić ;) radość jest
ale tym autem można poprostu wypaść z drogi bokiem - kolega
takim spadł z mostu ;) [nic mu się nie stało, ale w nic nie trafił].
-tył zawieszenie jakaś belka czy coś - to naprawdę nie skręca!
-fatalne prowadzenie w koleinach, zwłaszcza jak woda jest ślizga się
i szarpie kierownicą, jak deptasz po gazie wtedy to szarpie ostro.
Ok tyle z pomysłów :)
Jak brak elektroniki i szpery przy tej mocy może być, jak
zawieszenie tylnie ujdzie, i brak aktywnego wspomagania
to może i można robić ;)
-będzie szybki na prostej
-"agresywny" na zakrętach ;)
-i głośny w środku...
za 5-6k można kupić auto które by odrazu jeździło (na prostej)
jak ta corsa po przeróbkach, i sporo lepiej w zakrętach, ale
wtedy nie ma zabawy w przeróbki.
ok- tyle komentów od gościa co sie na tym nie zna - ale jeździł
corsą i innymi.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.10 22:07 to
- 25.07.10 22:17 BM
- 26.07.10 07:31 huri_khan
- 26.07.10 08:38 Radarro
- 26.07.10 21:57 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=