  • 1. Data: 2011-06-17 09:31:18
    Temat: Corolla E12 combi od handlarza, prośba o opinię
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Zdaję sobie sprawę, że bez macania nikt nie jest w stanie czegoś
    konkretnego powiedzieć, ale może jakiś wniosek komuś się nasunie.

    Pacjent:

    http://tinyurl.com/6d6cmu5

    http://otomoto.pl/toyota-corolla-bogate-wyposazenie-
    super-stan-C19388492.html

    Człek podał mi VIN przez telefon : NMTEM20EX0R057254

    Pozdrawiam,
    L.

  • 2. Data: 2011-06-17 09:55:28
    Temat: Re: Corolla E12 combi od handlarza, prośba o opinię
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 09:31, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > Zdaję sobie sprawę, że bez macania nikt nie jest w stanie czegoś
    > konkretnego powiedzieć, ale może jakiś wniosek komuś się nasunie.

    Pierwsze co się nasuwa po sprawdzeniu VIN, to to że auto wyprodukowane
    zostało pod koniec 2005, a gość podaje w ogłoszeniu że rok produkcji
    2006. Poniżej masz zrzut danych "po VIN":

    Market
    Europe

    Year
    11/2005

    Make
    TOYOTA

    Model
    COROLLA

    Frame
    ZZE120

    Vehicle characteristics
    GRADE: SOL: SOL TYPE
    PRODUCT: UKP: EUROPE PRODUCT PARTS
    DESTINATION: EUR: EUROPE
    BODY: WG: WAGON
    DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
    ENGINE: 4ZZFE: 1400CC 16-VALVE DOHC EFI
    FUEL SYSTEM: HTWC: HIGH EFFICIENCY TWIN CAM
    TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
    GEAR SHIFT TYPE: 5F: MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT
    COLOR CODE: 1C0
    TRIM CODE: FD15

    Kolejna rzecz która mnie zastanawia, to ilość airbagów: handlarz podaje
    "6+kurtyny" a raczej jest 6 w sumie (2 przednie, 2 w fotelach i 2
    kurtyny). Czyli kolejne koloryzowanie.

    Następna bajka to climatronic 2 strefowy. Ze zdjęć widać że jest to
    zwykły jednostrefowy climatronic.

    No i na koniec silnik 1.4 do kombi to będzie chyba trochę mało, ale to
    niech się ktoś kto miał 1.4 wypowie. Jak dla mnie 1.6 to jest tak akurat
    ;) w HB, a kombi jest cięższe.

    Wisienka na koniec: MAŁY PRZEBIEG 102TYS. KM POTWIERDZONA STANEM AUTA to
    bujda na resorach, zwłaszcza przy aucie z Austrii, gdzie powinna być
    książka serwisowa i ichniejsze odpowiedniki TUVów.

    Auta bym całkiem nie skreślał, ale to co pisze handlarzyna trzeba wziąć
    bardzo asertywnie i podzielić przynajmniej na 4. Koniecznie wizyta u
    dobrego mechanika + komputer w ASO.

    --
    MZ
    Corolla 1.6 VVTi HB SOL '03

  • 3. Data: 2011-06-17 10:08:22
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 09:55, MZ pisze:
    Aha, i jeszcze "podgrzewana przednia szyba" to też może być tylko pusty
    slogan, bo przycisk "przednia szyba" z lampką na panelu dotyczy funkcji
    klimatyzacji do osuszania szyby i nawet się sprawdza, ale zdecydowanie
    nie tak skutecznie jak tradycyjne podgrzewanie szyby przy pomocy
    wtopionych drucików. To musisz sprawdzić oglądając, bo na zdjęciach
    ewentualne druty ciężko zauważyć.

    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-06-17 10:13:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Cze, 10:08, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie tak skutecznie jak tradycyjne podgrzewanie szyby przy pomocy
    > wtopionych drucików. To musisz sprawdzić oglądając, bo na zdjęciach

    Dzięki wielkie za obszerną analizę, wozidło będzie na pewno oglądane
    przez mechaniora, kolega się napalił ale ma na tyle zdrowego rozsądku
    że najsampierw zapuścił temat dookoła i planuje wizytę w warsztacie :]

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2011-06-17 10:25:31
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
[...]

    Ten silnik jest za maly do tego auta, poszukaj 1.6, pali prawie tyle samo a
    jeździ znacznie lepiej.Poza tym sporo kitu w ogłoszeniu- jak już napisali,
    ale to handlarz a mało który handlarz jest uczciwy - auta w Austrii nie są
    jakoś super tanie, imort może i się opłaca ale na własny uzytek. Odnoszę
    dziwne wrażenie że auto miało strzelony przód. sprawdź dobrze przed zakupem

  • 6. Data: 2011-06-17 11:34:05
    Temat: Re: Corolla E12 combi od handlarza, prośba o opini
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Jako, że auto w miarę młode i benzyniak to sugeruję olać komisy i handlarzy
    i szukać ofert do pierwszego właściciela z polskiego salonu. Mimo, że jest
    VIN to i tak sprawdzenie historii serwisowej (może za wyjątkiem pochodzących
    ze Szwecji, Holandii czy Danii jeśli masz jeszcze pierwotny numer
    rejestracyjny) jest raczej iluzoryczną możliwością. Auto od handlarza, czy z
    komisu to w 99% bity złom z cofanym licznikiem.

  • 7. Data: 2011-06-17 11:59:36
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <> napisał w wiadomości ...

    > Auto od handlarza, czy z komisu to w 99% bity złom z cofanym licznikiem.

    a każdy pijak to złodziej...

    nie ma to jak stereotypy: przecież każdy prywatny właściciel,
    który kupił samochód w polskim salonie - zwłaszcza kobieta :)
    jest idealnym użytkownikiem swojego cacka a w ogóle to jeździ
    tylko w niedzielę do kościoła :)

  • 8. Data: 2011-06-17 12:01:51
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:13, Lisciasty pisze:

    > Dzięki wielkie za obszerną analizę, wozidło będzie na pewno oglądane
    > przez mechaniora, kolega się napalił ale ma na tyle zdrowego rozsądku
    > że najsampierw zapuścił temat dookoła i planuje wizytę w warsztacie :]

    Tak jak Ci koledzy napisali - powiedz koledze żeby jednak zainteresował
    się autami z polskiego salonu, najlepiej od pierwszego właściciela. Da
    się znaleźć ładny egzemplarz (tylko niekoniecznie na otozłomie) w
    sensownej cenie (przy czym Toyoty są generalnie drogie), już
    zarejestrowany i z w miarę udokumentowaną przeszłością. To są fajne
    autka, oszczędne (9.2 l/100km po DC generalnie w korkach) mało się
    psują, ale jak już się psują to naprawa jest droga, dlatego lepiej kupić
    coś pewniejszego niż "okazja z zagramanicy". No i zdecydowanie 1.6, nie
    1.4. Powodzenia:)
    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-06-17 12:08:45
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 11:59, Tadeusz pisze:

> [...]
    > który kupił samochód w polskim salonie - zwłaszcza kobieta :)
    > jest idealnym użytkownikiem swojego cacka a w ogóle to jeździ

    Nie popadajmy w skrajności:) Niemniej chyba lepiej kupić auto z
    polskiego salonu, zwłaszcza że rozpatrywane jest stosunkowo młode, które
    ma pieczątki przeglądowe, gdzie można zadzwonić do ASO i zapytać o
    historię auta, gdzie dostajesz komplet dokumentów, trzeci kluczyk-matkę
    (w powyższym ogłoszeniu są tylko standardowe 2). Do tego auto z
    ogłoszenia nie ma alarmu (tzn ma pewnie ten fabryczny, czyli nie ma) co
    też parę stówek podniesie cenę.
    Wbrew pozorom da się kupić polski egzemplarz i to w cenie którą tu
    proponuje handlarz za auto z nieznaną przeszłością, bez dokumentacji i
    wymagające jeszcze opłat za sprowadzenie i rejestrację + poświęcenia
    czasu na formalności. Poza tym, tak w ramach ciekawostki, to np. w LD
    przy ubezpieczaniu jest pytanie-opcja "Auto kupione w polskim salonie" i
    rzutuje na ładnych parę złotych mniej w składce.

    --
    MZ

  • 10. Data: 2011-06-17 12:28:37
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości ...

    > Wbrew pozorom da się kupić polski egzemplarz

    Nie twierdzę że się nie da - jak ktoś ma dużo czasu
    na szukanie to czemu nie :)
    Piszę tylko z własnego doświadczenia że prywatni
    właściciele, którzy kupili auto w salonie potrafią
    być większymi krętaczami i oszustami niż niejeden
    handlarz :( a sprzedawanie wyeksploatowanego
    i zaniedbanego syfu w cenie jak za zboże - bo
    "panie przecież to salonowy" - nagminne