  • Data: 2013-04-25 19:27:00
    Temat: Re: Cookie na mojej stronie
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-25 16:54, Borys Pogoreło pisze:

    > Ignoranci pozostaną ignorantami, na to jakikolwiek komunikat wpływu mieć
    > nie będzie.

    Ok, ale zapewne sam jesteś ignorantem w zakresie medycyny, technik
    spawania oraz rozbiórki mięsa. Gdybyś poczytał instrukcję w którejś z
    tych branż to też niewiele byś zrozumiał.

    Po drugie: internet jest wszędzie stosowany. Ktoś chce sprawdzić, o
    której ma pociąg. Nie ma czasu ani ochoty czytać wypracowania A4 na
    temat, który w dodatku niczego nie zmieni w jego postępowaniu. Nie
    zablokuje ciasteczek: będzie źle, zablokuje je: będzie jeszcze gorzej. A
    jeśli nieuczciwy webmaster będzie chciał informacje wykraść ciasteczkami
    (zakładając, że coś można w ten sposób w ogóle wykraść), to i tak to
    zrobi i będzie miał gdzieś umieszczenie ostrzeżenia, że kradnie.

    Nic "ignorantowi" nie da taki wybór i wiedza na temat ciasteczek.

    > Niektórzy pewnie się dowiedzieli, że jest coś takiego jak
    > ciasteczka, ale IMO dużo sensowniejsza byłaby jakaś kampania informacyjna,
    > zamiast pakowania tego komunikatu na każdą stronę.

    Sądzę, że nawet taka kampania nic nie da. No bo co w niej powiesz?

    "Ciasteczka bywają trujące (choć nikt nie wie w jaki sposób) ale nie
    blokuj ich" ?

    Ja nawet jako osoba techniczna nie znajduje zastosowania dla tejże
    wiedzy. Mam włączone ciasteczka jak zawsze miałem.

    > Jednak doszukiwanie się w tym celów ratowania budżetu zahacza o teorie
    > spiskowe. Za przepisami muszą stać jakieś narzędzia do ich egzekwowania.

    Narzędzia przecież są. UKE jest zobligowane do tropienia i eksterminacji
    stron WWW poświęconym chomikom i rybkom akwariowym jako przejawom
    terroryzmu w sieci :-D Przepisy wykonawcze jak najbardziej istnieją i
    wysokość kar również jest ustalona.

    > Ich wykorzystanie to zupełnie inny temat.
    >
    > Jak dla mnie po prostu chcieli dobrze, a wyszło jak zwykle.

    Nie, oni nie chcieli dobrze lecz musieli wypełnić dyrektywy UE. Problem
    w tym, że mamy prawników takich, którzy nie znają się (albo doskonale to
    symulują) na prawie. W efekcie potrafią jedynie generować buble prawne.
    Ledwo ustawa weszła w życie a już czytam kilka interpretacji różnych
    biur prawnych kilkuzdaniowego przepisu. Dzwoniłem i pisałem do UKE z
    prośbą o wykładnię co mam konkretnie zrobić (w punktach) aby nie ukarali
    mnie. Odpowiedź była w skrócie "nie wiemy".

    Marek