  • Data: 2020-04-15 14:17:20
    Temat: Re: Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio używałem go stacjonarnie do jednego programu informacji prawnej, i mobilnie
    do nawigacji, gdzie w obydwu przypadkach ekran
    4:3 15'' 1600x1200 IPS dobrze się sprawdzał (przy nim 15'' 1920x1200 to znaczek
    pocztowy, odpowiednikiem jest dopiero 17''
    1920x1200).
    Ten program prawny był wymagający, bo ładowało się go z trzech DVD więc przy zaledwie
    2GB RAM sporo buforowania było (najszybszy
    wówczas IDE/PATA WD 320GB).
    Przedostatnio AutoCAD (znów z uwagi na ekran) wersja 2007 chodziła dobrze, nowsza z
    2012 już ciężkawo.
    Do muzyki nie bardzo, bo sporo prądu ciągnie i regularnie co jakiś czas się włącza
    wentylator (zero warkotu ale szum powietrza)
    który ma tylko dwa stany on/off.

    Mam super kartę Creative na PCMCIA, jej kolejna wersja USB to był ubogi krewny, nowe
    lapki nie mają PCMCIA.
    Strasznie szybko następuje moralne starzenie sprzętu (oczywiście zamierzone przez
    producentów).
    Trzymam go nadal w rezerwie do nawigacji, z biegiem lat nabrał zalety że jak spadnie
    i się rozwali to płacz będzie mniejszy, z tym
    że ten złośliwy Japończyk się nie rozwala ;-)

    -----
    > Jeżeli ktoś potrzebuje komputera stricte użytkowego, na którym będzie stały zestaw
    programów i niewielki "obrót" danymi, widzę
    > sens.
    > Przykłady: kiosk, MAME, sieciowy odtwarzacz muzyki, laptop serwisowy, komputer
    sterujący maszyną.