  • 61. Data: 2010-01-04 14:17:07
    Temat: Re: Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:

    > Zdecydowanie się nie zgadzam, że jazda dieslem w mieście w
    > jakimkolwiek aspekcie poprawia komfort jazdy, nawet dynamikę, bo
    > wtedy jest to okupione jeszcze większym wachlowaniem skrzynią biegów
    > z powodu krótkich biegów.

    mówilem juz, ze bardzo lubie ASB? ;-)

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 62. Data: 2010-01-04 14:32:28
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mowisz, ze 2,0 volvowskie jest najlepszym dieselkiem z generalnie takich
    > dwulitrowek?
    > Mam porownanie do a4 z 2004 (v50 tez z 2004) i audi jest cicsze, ale wg
    > mnie slabsze chociaz na papierze niby lepsze.

    Wg mnie z dwulitrowych silników turbodiesla jest to jedna z najlepszych
    jednostek - jeśli nie najlepsza - pod praktycznie każdym względem.

    Jurand.

  • 63. Data: 2010-01-04 14:41:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Wg mnie z dwulitrowych silników turbodiesla jest to jedna z
    > najlepszych jednostek - jeśli nie najlepsza - pod praktycznie każdym
    > względem.

    ja tam az tak mocno bym nie napisał, jednak coś w tym jest.
    Tyle, ze Ty piszesz o Volvo znikając przy tym Peugeoty i Citroeny, ktore
    mają dokladnie ten sam silnik.
    Prawdą jest jednak, ze jest stosunkowo mocny, stosunkowo bezawaryjny i do
    tego oszczędny jak cholera.

  • 64. Data: 2010-01-04 15:07:53
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > ja tam az tak mocno bym nie napisał, jednak coś w tym jest.
    > Tyle, ze Ty piszesz o Volvo znikając przy tym Peugeoty i Citroeny, ktore
    > mają dokladnie ten sam silnik.

    Oczywiście robię to celowo - ponieważ oceniam V50 jako całość, a nie tylko
    silnik. To jeden z najtańszych obecnie samochodów, jeśli chodzi o koszty
    eksploatacji, do tego bardzo fajnie się prowadzący i nikt nie powie, że
    jeździsz "autem na F".

    Jurand

  • 65. Data: 2010-01-04 15:29:24
    Od: Jacek <m...@s...pl>

> [...]
    > silnik. To jeden z najtańszych obecnie samochodów, jeśli chodzi o koszty
    > eksploatacji, do tego bardzo fajnie się prowadzący i nikt nie powie, że

    Nie wiem jak jest z awaryjnoscia w samochodach na F, ale w znanym mi v50
    TD jest beznadziejnie.
    W ciagu 11 000 km: drzwi wew. od kierowcy otwieraja sie za 2,3,5 albo 5
    razem.
    Mechanizm wyceraczek sie rozlecial, (bo jest na jakies wtedy a nie sruby?)
    Wentylator chlodnicy nie działal, komuter w samochodzie o tym nie
    informowal... komputer serwisowy rowniez.
    Przy obecnych temp. sa problemy z odpalaniem, samochod stoi na
    pochylosci - moze to to?
    Generalnie wg mnie bardzo slabo jak na V.

    Poza tym samochod jest bardzo maly (slupki przednie i bardzo slaby
    bagaznik).
    Najlepsze co jest w tym samochodzie to faktycznie silnik, ale tak jak
    napisano to nie jest silnik Volvo.

  • 66. Data: 2010-01-04 15:47:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > tylko silnik. To jeden z najtańszych obecnie samochodów, jeśli chodzi
    > o koszty eksploatacji, do tego bardzo fajnie się prowadzący i nikt

    wiesz, dla jednego jest ważne co powie sąsiad, a dla innego ważniejsze jak
    sie w samochodzie czuje
    Mnie dobrze jeździlo sie V50 (z resztą pozostałymi S40, S60, V70 i S80 i XC
    90 również) tyle, ze nie przemawiają do mnie te samochody.
    Nie mam nic przeciwko nim, ale akurat od V50 wolałbym 407SW bo dla mnie jest
    wygodniejszy, jest większy, jest obszerniejszy (V50 jest .. mały) no i
    design Volvo w srodku do mnie nie przemawia.
    Podobnie jak z Cmaxem i scenikiem tu znów - zwykle wyposażenie 407 jest
    lepsze od V50. Silniki są te same, a reszta (wg mojego subiektywnego
    odczucia) jest na korzyść 407, a panoramiczny dach w SW naprawde dodaje
    uroku, kiedy siedzisz w srodku (a do tego ułatwia oglądanie swiateł na
    skrzyżowaniach ... no i seks pod gwiazami jest zajebisty ;-) ), choć
    podkreślam ze nic przeciwko V50 nie mam

    Stwierdzenie "n ie kupuj samochodu na F" już daaaawno jest nieaktualne.

  • 67. Data: 2010-01-04 16:07:47
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 04 sty 2010 o 15:47 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):

> [...]
    > uroku, kiedy siedzisz w srodku (a do tego ułatwia oglądanie swiateł na
    > skrzyżowaniach ... no i seks pod gwiazami jest zajebisty ;-) ), choć

    V50 to raczej odpowiednik Peugeota 30X....
    407 to raczej odpowiednik 60tki

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 68. Data: 2010-01-04 17:30:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Brzezi wydusił z siebie te słowy:

    > V50 to raczej odpowiednik Peugeota 30X....
    > 407 to raczej odpowiednik 60tki

    no może i tak tylko jesli S80 i V70 to sedan i kombi, a S60 nie ma kombi to
    dla V50 zostaje 407SW

    Zależy jak na to spojrzeć, ale jak sie tak zastanowić to faktycznie V50
    bąrdziej odpowiada 307/308 i idąc dalej tym tropem .. już wiem dlaczego wole
    407SW niż V50 :D

  • 69. Data: 2010-01-04 20:18:43
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    DoQ pisze:

    > Pitolisz. 2.0HDI moze miec osprzet Boscha, Siemensa albo Delphi z czego
    > najlepiej sprawuja sie te pierwsze. W 407 od 2007 montuja Delphi i
    > zaczynaja sie problemy...

    Co znaczy osprzęt? Chodzi ci o pompę wtryskową i wtryskiwacze czy też o
    alternator? Pompa i wtryskiwacze są te same wiec nie pisz bzdur.
    Alternator taki czy owaki ma się do tej dyskusji jak piernik do wiatraka.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 70. Data: 2010-01-04 20:24:04
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > rozumiem, ze różnice w dziękach wydawanych przez Peugeota i Forda
    > wynikają tylko z różnic w rozchodzeniu sie fali akustycznej przez różne
    > kształty grilla :)

    Idź do laryngologa :) skoro słyszysz różnice w dźwiękach wydawanych
    przez ten sam silnik :). Oczywiście różnice minimalne w lepszej jakości
    wytłumieniu i mogą być (np poduszki silnika czy lepszej jakości tłumik)
    ale to tylko kosmetyka.

    Choć jak widać "siła marketinga" wmówi ludziom wszystko :)

    > ps. a różnice w trwałości niektorych podzespołów tylko i wyłącznie z
    > polecenia głównego projektanta, ktory podszedł do silnika w Fordzie i
    > powiedzial: "teraz do Was, wtryskiuwacze, mówie - macie sie zepsuć przy
    > między przy 150tys km, zrozumiano?"

    Różnice w trwałości silnika produkowanego w tym samym miejscu w tej sam
    ej fabryce po podróży do Szwecji gdzie jest montowany w volvo lub do
    Niemiec gdzie jest montowany w mondeo wynika z twoich osobistych
    doświadczeń czy też z twojego widzi mi się? :)

    Pozdrawiam
    Rafał