  • 51. Data: 2004-02-01 21:20:43
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl>

    Użytkownik MSZ napisał:
> [...]

    [DUŻY_CUT]

    > Jak moja albo "moja" firma będzie oferować masowy dostęp typu DSL czy
    > dialup, to czemu nie. Na razie ani ja ani firma, w której pracuję nie
    > działa na tym rynku. Nie widzę więc żadnego powodu, żeby na siebie brać
    > koszty takiej edukacji. A niewykluczone, że niezbędna byłaby raczej
    > tresura.

    Zerknij proszę, czy odpowiadałem na Twój post?
    Chyba, żeś Wiesiek jest?

    > Rozumiem, że od danego usera wziąłeś (osobiście lub jako firma)
    > pieniądze za jakieś usługi, pewnie też dostępowe (poniekąd zakładam że
    > pracujesz w vast.net). Moim zdaniem jest więc normalne i właściwe, że
    > podłączając kogoś do Internetu i Internet do niego, fundujesz mu jakąś
    > edukację. Ba, nawet napiszę że to wzorcowe podejście. Szkoda tylko że
    > niezbyt popularne w innych firmach tego typu - i w tym problem.

    Tu trochę rzeczy się kłóci. Internet dostarczam pewnej grupie odbiorców
    i na tym moja rola (to za co klient płaci) się kończy. Jedynie dla
    WŁASNEJ wygody wolę udostępnić bardziej obszerne FAQ, czy dokumentację
    papierową, aby nie mieć problemów jak wyżej (telefony/smsy nocą, czy
    czerwone słoneczko gadu=nie działa mi internet), a że przyświeca temu
    także inna idea, to bardzo słodko - dwie pieczenie na jednym ogniu.

    > Mam wrażenie, że takich jest już tuzin albo i więcej. I nic z tego nie
    > wynika.

    Jedynie to, że ci, którym najbardziej zależy na uświadomionych
    użytkownikach internetu, nie robią nic w tym kierunku, aby te tuzin albo
    i więcej dokumentacji how-to-use-internet dostarczyć swojemu użytkownikowi.

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl

  • 52. Data: 2004-02-01 21:37:13
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl>

    Użytkownik Adam Paluch napisał:
    > sory ze sie wtracam, ale popieram wczesniejszego kolege ...
    >
    > wczoraj mialem przypadek .. tlumaczylem jednemu userowi na temat wielkosci
    > pakietow i ze np. switch moze "przerobic" taka a taka ilosc pakietow w
    > jednostce czasu i nie zawsze to idzie w parze z maks. predkoscia polaczenia

    A user wie, co to jest "pakiet", "switch" i "maksymalna prędkość
    połączenia" ? ;-)

    > na to on po 2 dniach mi powiedzial ze gadam pierdoly zeby sie wykrecic bo
    > jego znajomy powiedzial mu co innego ...
    >
    > no i gadaj sobie z takimi ....

    Nie widzę kontekstu, więc nie wiem w jakim celu tłumaczyłeś to userowi i
    o co miał do Ciebie pretensje.

    > albo (K)lient (J)a
    >
    > J: Ma pan wirusa na komputerze, prawdopodobnie blaster
    > K: prosze sie nie interesowac co ja mam na komputerze !!! Jak bede chcial to
    > bede mial wszystkie wirusy !!!

    Co do tego, to akurat mam dwa komentarze:

    1) Faktycznie, ciężka sprawa - jednak moim zdaniem - skrajność. Rzadko
    spotykane, aby ktoś nie przejmował się, że ma zainfekowany komputer
    wirusem i to nie-byle-jakim (dla użytkownika tegoż komputera).

    2) Chyba, że K nie wie co to jest "wirus", co to jest "blaster", czy co
    on robi - można było zaznaczyć(poinformować K), że wirus powoduje to i
    to, więc wypadałoby go usunąć dla jego(K) dobra. Jeżeli podałeś tylko
    informację, że wiesz, co użytkownik(K) ma na komputerze, to nie dziwię
    się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami w
    jego(K) komputer'.

    Dodam jeszcze może dwa grosze..

    Faktycznie niektórzy użytkownicy są niereformowalni, być może i jest to
    szlachetna większość użytkowników internetu, co wcale nie znacza, że
    jej(szlachetnej większości) znakomitą większością są ludzie, którzy nie
    liczą się z wirusami, chęcią pracy w bezawaryjnym środowisku sieciowym
    itp.itd.

    ISP zbyt mało uwagi poświęcają zagadnieniu edukacji użytkownika swoich
    sieci. Suche informacje nie są tym samym, co _rzetelne_ przedstawienie
    problemu i wskazanie jego rozwiązań. Moim zdaniem to jest prawdziwym
    problemem[1], a nie nieuświadomieni użytkownicy[2].

    [1] rozwiązałoby [2]

    Pozdrawiam,

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl

  • 53. Data: 2004-02-01 21:40:30
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl>

    Użytkownik Rafał Doroszkiewicz napisał:
    [CUT]
    > to nie dziwię się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami
    > jego(K) komputer'.

    "wchodzisz", a żeby nie było pomyłek ;-)

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl

  • 54. Data: 2004-02-01 22:15:18
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > <P...@p...cs
    t.tpsa.pl>

    > ciekaw jestem ile neostrad i idsli bedzie zablokowane :)))

    a mozecie toto zacytowac bo mi psyche nie pozwala rozmawiac...

    Marcin

  • 55. Data: 2004-02-01 22:30:49
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Marcin Kuczera wrote:
    t.tpsa.pl>

    > a mozecie toto zacytowac bo mi psyche nie pozwala rozmawiac...

    Google tez nie?
    http://groups.google.com/groups?as_umsgid=Pine.GSO.4
    ....@p...cst.tpsa.pl

    --
    ./ premax
    ./ p...@h...pl

  • 56. Data: 2004-02-01 22:33:17
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-02-01 16:25, Andrzej Bursztynski napisal(a):

    > "A nawet gorzej"?? Czy na pewno wiesz co piszesz?

    Gorzej to może nie, ale niewiele lepiej.

    Taki robal jak Mydoom nie przełamuje żadnych zabezpieczeń i spokojnie
    większość swojej działalności może prowadzić na poziomie uprawnień typowych
    dla zwykłego użytkownika. Jak klikacze przejdą na Linuxa czy *BSD to tak samo
    będą bezmyślnie klikać. Tylko robal zamiast być .exe będzie w Perlu napisany,
    albo jako skrypt shellowy...

    Teraz nam to nie grozi, bo systemów unixowatych używają głównie ludzie lepiej
    znający się na rzeczy, ale poczekaj trochę. Już dziś zainstalowanie np.
    Fedory czy Mandrake nie wymaga prawie żadnej wiedzy i nie wiem, czy nie jest
    prostsze niż zainstalowanie WinXP.

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,

  • 57. Data: 2004-02-01 22:33:24
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-02-01 22:20, Rafał Doroszkiewicz napisal(a):

    > [DUŻY_CUT]

    > Zerknij proszę, czy odpowiadałem na Twój post?
    > Chyba, żeś Wiesiek jest?

    Ups, "MSZ" w tekście mnie zmyliło. Reakcja podświadoma po 12 latach
    podpisywania się w ten sposób...

> [...]
    > czerwone słoneczko gadu=nie działa mi internet), a że przyświeca temu
    > także inna idea, to bardzo słodko - dwie pieczenie na jednym ogniu.

    Bo w odróżnieniu od potentatów tego biznesu (TPSA, Chello itp) masz sytuację
    gdy jako osoba mająca na coś w firmie wpływ jednocześnie obrywasz efektami
    niedokształcenia klienteli, więc tobie się opłaca ich edukować także z czysto
    praktycznych względów. Panowie prezesi TPSA siedzą daleko, bluzgi wchłania
    BOK/dezinfolinia, nikt na szczeblach decyzyjnych prawdopodobnie nie widzi
    znaczenia tematu. A jak nie widzą, to nic nie robią. Może jakby w paru
    gazetach zjechali Neo jako rozsadnik wirusów, to ktoś by się ruszył.

    > Jedynie to, że ci, którym najbardziej zależy na uświadomionych
    > użytkownikach internetu, nie robią nic w tym kierunku, aby te tuzin albo
    > i więcej dokumentacji how-to-use-internet dostarczyć swojemu użytkownikowi.

    Trochę nie tak. Ci którym najbardziej zależy na tym, żeby użytkownik był
    świadomy to niekonicznie ci, którzy mu dają dostęp. Mnie np. bardzo by
    pasowało, żeby użytkownicy nie byli klasycznymi luserami, a telekomunie,
    która ma największą liczbę tychże sprawa edukacji najwyraźniej wisi zwiędłym
    kalafiorem (właśnie sprawdziłem w ich tfu! portalu, jedyne co jest to "idź na
    stronę x, ściągnij program do usuwania Mydoom" i "będziemy odcinać", z resztą
    pytań odsyłają na dezinfolinię).

    Nie ma mechanizmu, który by zmuszał (lub choćby zachęcał) ISP do przejmowania
    się edukacją klientów i skutkami jej braku.

  • 58. Data: 2004-02-01 22:49:42
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Użytkownik "Rafał Doroszkiewicz" <b...@v...net.pl> napisał w wiadomości

    > A user wie, co to jest "pakiet", "switch" i "maksymalna prędkość
    > połączenia" ? ;-)

    ten wydawaloby mi sie ze tak, bo mial pretensje ze wystepuja straty w
    "pingu" do jakiegos tam serwera

    > Nie widzę kontekstu, więc nie wiem w jakim celu tłumaczyłeś to userowi i
    > o co miał do Ciebie pretensje.

    o to ze w/g niego olalem go i do tego jeszcze go oklamywalem ...

> [...]
    > spotykane, aby ktoś nie przejmował się, że ma zainfekowany komputer
    > wirusem i to nie-byle-jakim (dla użytkownika tegoż komputera).

    ta skrajnosc wystapila u mnie niejednokrotnie

> [...]
    > informację, że wiesz, co użytkownik(K) ma na komputerze, to nie dziwię
    > się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami w

    Przed rozmowa przyblokowalem klienta tak ze mial wyswietlana stronke z
    opisem co ten wirus robi i jak mozna go usunac i skad sciagnac stosowna late
    i jak mozna sie skontaktowac jakby mial z tym problem ...

> [...]
    > problemu i wskazanie jego rozwiązań. Moim zdaniem to jest prawdziwym
    > problemem[1], a nie nieuświadomieni użytkownicy[2].

    z tym sie zgadzam jednak niewiem czemu obecne pokolenie (i nie tylko) po
    prostu nie potrafi ani czytac (a tym bardziej ze zrozumieniem) ani nie
    potrafi doszukac sie stosownych informacji (hint: ilosc banalnych pytan na
    newsach, ilosc NTG, ilosc "zmien kodowanie !" etc.
    dodatkowo wiekszosc nie potrafi zniesc ze admin nie jest od utrudniania
    zycia, nie jest wrogiem, wie wiecej

    Pozdrowka

    --
    Adam Paluch

  • 59. Data: 2004-02-01 22:57:41
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl>

    Użytkownik MSZ napisał:
    > Ups, "MSZ" w tekście mnie zmyliło. Reakcja podświadoma po 12 latach
    > podpisywania się w ten sposób...

    ;-)

> [...]
    > decyzyjnych prawdopodobnie nie widzi znaczenia tematu. A jak nie widzą,
    > to nic nie robią. Może jakby w paru gazetach zjechali Neo jako rozsadnik

    Masz rację. Jednak zdarza się jeszcze słyszeć słowo "bezinteresowność" i
    myślę, że w tym kierunku należy szukać rozwiązania tego problemu.

    Nie - "ja mogę, więc zrobię albo oleję" (typ prezesa TPSA), czy - "mi
    przeszkadza - to sobie życie ułatwię" (ja;->), ale - jest tylu biednych,
    to może pomogę(no kto?)? ;-)

    > Trochę nie tak. Ci którym najbardziej zależy na tym, żeby użytkownik był
    > świadomy to niekonicznie ci, którzy mu dają dostęp.
    [cut'cik]

    Przyznam rację, aczkolwiek nie tak do końca, bo jednak skutki
    szalejących wirusów to także problem tych, którzy dają dostęp. Chcąc
    utrzymać swoją sieć w należytym porządku, wypadałoby, aby zależało im na
    "bezpiecznych użytkownikach".

    > Nie ma mechanizmu, który by zmuszał (lub choćby zachęcał) ISP do
    > przejmowania się edukacją klientów i skutkami jej braku.

    Nie ma. Trzeba by zaszczepić w umysłach (tych ludzi, którzy mają wpływ
    na decyzje) "myślenie".

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl

  • 60. Data: 2004-02-01 23:32:07
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl>

    > ten wydawaloby mi sie ze tak, bo mial pretensje ze wystepuja straty w
    > "pingu" do jakiegos tam serwera

    O "pingu" można przeczytać z byle gazety, słowa, o których wcześniej
    pisałem są nieco cięższe dla zwykłego człowieka nie mającego do tej pory
    nic wspólnego z Internetem, sieciami i wymianą danych.

    > o to ze w/g niego olalem go i do tego jeszcze go oklamywalem ...

    O niezrozumienie bardzo łatwo, wciąż nie wiem, o co Ciebie pytał, więc
    nie potrafię komentować powyższego, tak jak zapewne user plotł piąte
    przez dziesiąte, a Ty mu o jakichś "pakietach" "słiczach" i
    "połączeniach", a jego znajomy wiedział lepiej, co to "słicz" i dlatego
    wyszło jak wyszło. ;-)

    > ta skrajnosc wystapila u mnie niejednokrotnie

    [cut]

> [...]
    stosowna late
    > i jak mozna sie skontaktowac jakby mial z tym problem ...

    W takim razie, ciężko to przyznać, ale MSZ to kwestia inteligencji
    człowieka, a nie jego świadomości o zagrożeniu.

> [...]
    pytan na
    > newsach, ilosc NTG, ilosc "zmien kodowanie !" etc.

    Co do czytania, w porzadku, natomiast jeżeli chodzi o doszukiwanie się
    informacji - dlaczego wymagac tego od kogoś, kto nie był w pierwszej
    kolejności tego nauczony (człowiek nieuświadomiony).

    > dodatkowo wiekszosc nie potrafi zniesc ze admin nie jest od utrudniania
    > zycia, nie jest wrogiem, wie wiecej

    Myślę, że powoli wpędzasz się w kompleksy. ;-)

    Pozdr,

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl