  • Data: 2009-08-24 21:21:13
    Temat: Re: Co to za żarówka?
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > No właśnie o to mi chodzi... Nie twierdzę że opornika nie ma, lecz
    > że dostęp do niego jest "ograniczony" i zmiana jego wartości jest
    > w praktyce niemożliwa. Czytałeś oryginalny post w tym wątku ?

    Czytałem cały wątek kilkakrotnie i nie mogę pojąć, co masz za problem.
    Po co chciałbyś zmieniać wartość opornika w lampce zaprojektowanej i
    wykonanej dawno temu jako (tak się domyślam z pierwszego listu) długowieczne
    w porównaniu do żarówki i zużywające z sieci 220V bardzo mało prądu, więc
    bardzo tanie w eksploatacji, źródło światła przeznaczone do podświetlania
    numeru budynku / posesji.
    Dodam jeszcze, że ogranicznikiem prądu w tej lampce nie musiał być opornik
    tylko szeregowy kondensator - element bezstratny przy 50 Hz.

    Wmak