  • 1. Data: 2010-05-28 21:11:18
    Temat: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie coś wydłubałem po dość ostrej walce z masą zalewową (dlatego brak
    wyprowadzeń i trochę ukruszone). Szklane. Charakterystyka podobna do
    termistora NTC, ale jak gdyby bardziej liniowa, kolanko jest mniej
    widoczne. pracowal jako czujnik temperatury powietrza.

    http://sebobialy.net/czujnik_szklany.jpg

    Co to jest, gdzie to dostać, kto to produkuje? Charakterystykę sobie
    zdjąłem więc zakładam że dopasuje sobie konkretny typ mając dane katalogowe.

  • 2. Data: 2010-05-29 11:43:06
    Temat: Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 28 Maj, 23:11, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Co to jest, gdzie to dostać, kto to produkuje? Charakterystykę sobie
    > zdjąłem więc zakładam że dopasuje sobie konkretny typ mając dane katalogowe.

    napisz w czym to działało - może ktoś akurat będzie w stanie sprawdzić
    u siebie, etc..?

  • 3. Data: 2010-05-29 11:53:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
    > napisz w czym to działało - może ktoś akurat będzie w stanie sprawdzić
    > u siebie, etc..?

    W Renault Laguna II ;) Watpie, zeby Renault chwailł się co to konkretnie
    jest, raczej będa jak zwykle sprzedawać z 100x przebiciem cale czujniki.
    Na razie wziałem normalny NTC i "zaemulowalem" ch-kę za pomocą
    rezystorów (dziala całkiem do rzeczy), jednak nie daje mi spokoju
    pytanie co to jest. Zdaje się, ze w jakimś zestawie "Mlody Elektronik"
    ze Składnicy Harcerskiej widziałem taki element, ale miałem wtedy naście
    lat i nie pamietam.

  • 4. Data: 2010-05-31 16:37:04
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Swoją drogą jak takie coś może się zepsuć? Ja też mam ten termometr zepsuty.
    W zimie jest ok a wczoraj na zewnątrz było 20st a ten głupek mierzył 1st i
    migała gołoledź.
    Kiedyś na Allegro ktoś sprzedawał termistory niby dedykowane do Renówek.

    PC

  • 5. Data: 2010-05-31 18:43:29
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    PC pisze:
    > Swoją drogą jak takie coś może się zepsuć?
    Prawdopodobnie czujnik jest sprawny tylko przewody zawilgotniały gdzieś
    na stykach przy lusterku i podaje złą temperaturę.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 6. Data: 2010-05-31 19:53:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    WojtasW wrote:
    > Prawdopodobnie czujnik jest sprawny tylko przewody zawilgotniały gdzieś
    > na stykach przy lusterku i podaje złą temperaturę.

    Nie. Pomiar bezpośrednio przy szkle wykazuje komplenie inną rezystacje
    niz byc powinna. Popsulo się coś w środku.

  • 7. Data: 2010-05-31 22:13:59
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 29 Maj, 13:53, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > pytanie co to jest. Zdaje się, ze w jakimś zestawie "Mlody Elektronik"
    > ze Składnicy Harcerskiej widziałem taki element, ale miałem wtedy naście

    może to głupie, ale pytałeś na jakimś forum fanclubu Renaulta? czasem
    można tam spotkać naprawdę niezłych magików...

  • 8. Data: 2010-06-01 12:45:36
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    > W Renault Laguna II ;)

    Termistor NTC 5k. Ja dodatkowo przesunąłem delikatnie charakterystykę
    dając w szereg rezystor 500 Ohm. Wskazania są OK. Jak będziesz to
    montował i sie zapieniał, że źle pokazuje to pamiętaj o stałej czasowej
    układu - ostatnie 2-3 stopnie ustalają się nawet kilka minut.

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2010-06-01 16:52:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
    > może to głupie, ale pytałeś na jakimś forum fanclubu Renaulta? czasem
    > można tam spotkać naprawdę niezłych magików...

    Odwrotnie. Zamieściłem tam manual jak zaemulować ten czujnik na
    640-2.2k. Ale dalej mnie meczy co to, po prostu z ciekawości.

  • 10. Data: 2010-06-01 16:54:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Gregorius wrote:
    > Termistor NTC 5k.

    Nie. Na 100% żaden 5k nie pasował. Najbliższy jest R25=2.2k. Niestety
    ch-ka poza 25 stC nie pasuje, więc ją zaemulowalem rezystorem
    rownoległym i szeregowym (dziala w teorii od -20 do +40 z błedem 1stC).
    W rzeczywistości od 15 do 30 stopni mam < 1st błedu.