  • 51. Data: 2011-02-11 14:05:57
    Temat: Re: Co to jest smartfon?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-09 12:15, Waldek Godel pisze:
    > Windows 95, Windows 98

    To one działały na ARM?
    Puknij się itd...
    Tak samo jak poprzednio, w przypadku Javy.

    P.

  • 52. Data: 2011-02-11 18:06:17
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-11 15:05, Pan Piskorz wrote:

    > To one działały na ARM?
    > Puknij się itd...
    > Tak samo jak poprzednio, w przypadku Javy.
    >
    > P.

    Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

    http://pocketnow.com/windows-phone/htc-hd2-now-runni
    ng-windows-95-and-98

    W kazdym razie nie stukaj się za mocno.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 53. Data: 2011-02-11 19:54:51
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-08 14:47, spa pisze:

    > Smartfon - przenośne urządzenie telefoniczne integrujące w sobie funkcje
    > telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego
    > (...)
    > .... czyli to co ma każdy dzisiejszy telefon komórkowy

    To jest dokładnie tak samo jak z "komputerem". Trudno powiedzieć kiedy
    właściwie powstał i kto go wynalazł, bo definicja się zmieniała. Maszyna
    Charlesa Babbage'a się kwalifikuje? A może mechanizm Konrada Zusego?
    Albo angielski Colossus? Z drugiej strony inżynier z lat
    sześćdziesiątych nazwałby pewnie "komputerami" te wszystkie
    mikrosterowniki, z których istnienia zwykle nie zdajemy sobie sprawy. My
    jakoś tego nie robimy. :)

    To samo ze "smartfonami". Jeszcze nie tak dawno temu spotykałem się z
    definicją, wedle której główną kategorią jest PDA (Personal Digital
    Asistant) wewnątrz której można było wydzielić:
    - Palmtopy - czyli te urządzenia, które mają dotykowy ekran. Tutaj i tak
    nie obyło się bez kontrowersji, bo niektórzy fani firmy Palm i systemu
    PalmOS twierdzili, że sprzęt pracujący pod WM nie powinien być tak
    nazywany. ;)
    - Smartfony - czyli urządzenia pracujące pod mobilnymi systemami
    operacyjnymi, ale nie posiadające dotykowego ekranu.
    - Handheldy - coś jak Jornady albo PSION-y, czyli urządzenia w formie
    "małego laptopa".
    - Wydzielano jeszcze osobną kategorię "Palmfonów" dla palmtopów z
    funkcją telefonu GSM. Pomylenie palmfona ze smartfonem na formach bywało
    postrzegane jako najgorsza herezja. ;)

    Na uboczu stały sobie "zwykłe telefony" - bez systemu operacyjnego, na
    których można co najwyżej uruchomić jakiś prosty programik w Javie.

    Teraz sytuacja się bardzo mocno zmieniła. Klasyczny Windows Mobile
    umarł, siódemka to już całkiem inna sprawa. Pojawił się Android oraz
    iOS. Palmtopów prawie się nie produkuje. Urządzenia, które je zastąpiły
    są postrzegane głównie jako telefony. Jednocześnie rynek został zalany
    przez "dotykowce" z prostym softem (który trudno nazwać "systemem
    operacyjnym) dla laika nie różniące się zbytnio od bardziej
    zaawansowanych modeli. Tak więc mamy do czynienia z bardzo szerokim
    pojęciem "smartfona", granice się pozacierały...

  • 54. Data: 2011-02-12 03:05:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-11 19:06, TGor pisze:
    > Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

    Oprócz obrazków jest też tam tekst:

    "Windows 95 hack uses a QEMU distribution to emulate a PC processor in
    the smartphone's memory"

    P.

  • 55. Data: 2011-02-12 11:42:15
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-12 04:05, Pan Piskorz wrote:

    > Oprócz obrazków jest też tam tekst:
    >
    > "Windows 95 hack uses a QEMU distribution to emulate a PC processor in
    > the smartphone's memory"
    >
    > P.

    Czytałem, i zapodałem link świadomie. Wiedziałem też, że to będzie wędka
    na trolla. :-D

    Może mi powiedz, co za różnica, czy emulowany, czy nie. Bo dla
    użytkownika żadna. A to dla użytkownika robi się telefon, a nie studenta
    polibudy z wybujałym ego...

  • 56. Data: 2011-02-12 12:11:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 12:42:15 +0100, TGor napisał(a):

> [...]
    >
    > Może mi powiedz, co za różnica, czy emulowany, czy nie. Bo dla
    > użytkownika żadna. A to dla użytkownika robi się telefon, a nie studenta

    Skoro już dokarmiasz i wyciągasz - złośliwe trolle tak mają, że są emulacje
    jedynie słuszne i jedynie niesłuszne. Np. emulacja środowiska Java przez
    Dalvika w Androidzie jest kul, a emulacja środowiska x86 (na zgodnym z x86
    procesorze ARM) jest be i wy bijecie murzynów.
    Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on coś zrozumie. Któryś
    z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 57. Data: 2011-02-12 12:31:16
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-12 13:11, Waldek Godel pisze:
    > na zgodnym z x86
    > procesorze ARM

    Masz w rękawie kolejne rewelacje?

    Rozróżniasz może emulator procesora od środowiska uruchomieniowego?
    Piszesz rzeczy, o których nie masz pojęcia.

    Jeśli już doczytałeś o Dalviku - to gdzie masz tam swoje "skrypciki"?
    P.

  • 58. Data: 2011-02-12 14:25:26
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-12 13:11, Waldek Godel wrote:

    > Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on coś zrozumie.
    Któryś
    > z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

    W sumie...

  • 59. Data: 2011-02-12 20:06:44
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-12 15:25, TGor pisze:
    > W sumie...

    No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
    P.

  • 60. Data: 2011-02-12 20:25:01
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-12 21:06, Pan Piskorz wrote:

    > No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
    > P.

    OK, ty i jakiś jeszcze debil. I co było dalej, opowiadaj...