  • 31. Data: 2016-06-27 16:49:37
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 00:26, Zbynek Ltd. pisze:

    > Co to za urządzenie ukryte w czerwonym słupku na poniższym zdjęciu?
    > http://sp2scf.republika.pl/Rozne/Co_to_jest_2.jpg
    > Stało ich w pobliżu, bodajże, 4 sztuki. Tylko u góry. Na dole nie
    > zauważyłem. Oznaczone przez właściciela jako "S-1" itd. Nie jest to
    > oświetlenie. Widoczny betonowy mur to ściana zapory na rzeczce i
    > sztuczne jeziorko. W zaporze mała elektrownia.
    > Mam swoje przypuszczenie, ale nie będę nic sugerował.

    OIMW to są punkty pomiarowe służące do określania czy przypadkiem zapora
    nie przemieszcza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2016-06-28 15:29:44
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 13:15:29 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

    > Może i tak, chociaż na "szafkach" są tabliczki "Nie dotykać, urządzenie
    > elektryczne".

    No bo jest elektryczne, pompy przecież czymś muszą być zasilane, do tego dochodzi
    sterowanie...

    > Nie zmienia to jednak faktu - po co te koguty?

    A diabli ich wiedzą, może dołożone ot tak, żeby z daleka było widać, że zbiornik się
    przepełnił i pompa pracuje? A może w ogóle one pokazują jakiś stan nieprawidłowy
    (choćby przepełnienie ponad normę), a że u Ciebie migają regularnie, to może być
    oznaką tylko tego, że system jest niewydolny.