    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co sprawdzić w elektronice Powerbanku
    Date: Wed, 04 Jun 2014 17:01:12 +0200

    On 05/29/2014 10:18 AM, hisjusz wrote:
    > Najbardziej mi potrzeba do telefonu, takiego żebym co najmniej cały
    > dzień mógł z gpsem przemieszczać się po mieście.

    Jeżeli tylko telefon, to kilka opcji:
    1. Kilka ogniw li-ion równolegle, Na ebay-u wpisujesz 'boost 5v' i za $2
    z przesyłką masz przetwornicę z wyjściem usb. Do tego podobne moduły w
    podobnej cenie jako ładowarka z usb lub dowolnego innego napięcia.
    2. Jak masz 2-6 ogniw li-ion w szereg i ładowarkę do tego, to kupujesz
    gotowego 'dynksa':
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42769__H
    obbyking_2_6S_Lipo_to_USB_Charging_Adapter_and_Cell_
    Checker_EU_Warehouse_.html
    (cena w rzeczywistości, to $9). Ma on zaletę, że jeżeli którakolwiek
    cela zejdzie poniżej bezpiecznej wartości, to odcina odbiornik prądu.
    3. Jak masz 3 ogniwa w szereg (lub 2x3 itp), to możesz użyć akcesoriów
    do samochodu. Każda ładowarka samochodowa na tym pójdzie. Pozostaje Ci
    tylko problem ładowania i pilnowania, żeby nie wydoić akumulatorów do zera.

    Generalnie są 2 osobne rzeczy: ładowanie i rozładowanie.

    > W tej płytce podobała
    > mi się możliwość zmiany napięcia wyjściowego przez co można było zasilić
    > np wkrętarkę.

    Bezpośrednio czy tylko jako ładowarka?

    > Układ był samo wystarczalny więc nie trzeba było żadnych
    > ba lancerów do ogniw, samo się ładowało, świeciło że naładowane.
    > Długo trzymało.

    Zawsze możesz kupić nowy na jakimś ebayu czy aliexpress. Czasem wychodzi
    taniej. I dokupić normalne prawdziwe ogniwa np. Samsunga. Wtedy będzie
    trzymać długo.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg