  • 11. Data: 2011-04-17 20:06:33
    Temat: Re: Co siedzi w środku wtyczki zasilacza laptopa?
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Co to było? Ja miałem Toshibę T1200 (czyli XT), tam był zasilacz
    > z normalnym zasilaczowym złączem. W jakimś "digitalu", dużo później,
    > miałem wtyczkę wielobolcową -- ale przewody były dwa.

    Mój pierwszy laptop (też Toshiba) miał zasilacz wbudowany. Laptop był
    cięższy ale w sumie chyba było to wygodniejsze.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 12. Data: 2011-04-17 20:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    mkonst napisał:

    > Mój pierwszy laptop (też Toshiba) miał zasilacz wbudowany. Laptop był
    > cięższy ale w sumie chyba było to wygodniejsze.

    Taki też miałem. Ściślej rzecz ujmująć, nawet mam. Zajrzłem do rupieci
    -- T2130CS się nazywa. Ciekawostka z nim związana jest taka, że ma
    zainstalowany system operacyjny Windows 97.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-04-17 21:03:54
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-04-16 18:00, Ciemny pisze:

    > Tylko mądre głowy w koncernach IT są krótkowzroczne i nie biorą pod
    > uwage tego,
    > że suma sumarum następnym razem klient kupując laptopa wybierze inną markę.

    Pytanie jest teraz takie, jakich klientów taka firma ma więcej:
    typowych Polaków co obejrzą dokładnie 10 razy każdą złotówkę przed
    wydaniem czy korporację która kupuje wagon laptopów i nie martwi się o
    kabelki to bo są koszty prowadzenia biznesu.

    Agent.

  • 14. Data: 2011-04-17 21:19:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011 23:03:54 +0200, Agent Orange wrote:

> [...]
    >wydaniem czy korporację która kupuje wagon laptopów i nie martwi się o
    >kabelki to bo są koszty prowadzenia biznesu.

    I byc moze patrza sie w przyszlosc i juz widza ze nie ma co dbac o
    klienta, bo to juz zmartwienie Chinczykow bedzie.

    Ewentualnie - zepsuje sie zasilacz, sprzedadza mu drugi, klient bedzie
    z wyboru marki zadowolony, bo inne to znikly i zasilacza kupic nie
    mozna.

    J.

  • 15. Data: 2011-04-17 21:31:11
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Lenovo/AC_Adapter_230V_20V_4_5A/connector_7_9_5_5_mm
    _pin/product/04571/4/44/

    > W Dellu pin ten służy do identyfikacji typu zasilacza przez notebook.
    > Nie wiem tylko czy nie leci tam jakiś sygnał cyfrowy czasem.
    >
    > Pozdr. TC
    Serwis Della wie ze mają zasilacze do kitu bo na gwarancji po zgłoszeniu w
    serwisie wysyłają kurierem nowy zasilacz
    a stary proszą by zutylizowac samemu .
    Pozdr.T.

  • 16. Data: 2011-04-17 22:41:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-17 15:01, Konop pisze:

    > Pytanie - czy każdy klient? Ja na pewno, ale może są ludzie, dla których
    > cena nie gra aż tak dużej roli i wolą zapłacić za markę?

    Wydaje mi się, że najszersza grupa klientów, to tacy, którzy nawet nie
    wiedzą, czego chcą, tylko jak przyjdzie do kupowania, to kupują pierwszy
    lepszy na podstawie tego, czy obudowa ma ładny połysk albo że marka jest
    'trendi' - to ostatnie dotyczy zwłaszcza marki Apple.

  • 17. Data: 2011-04-18 06:54:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Kwi, 23:03, Agent Orange <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > wydaniem czy korporację która kupuje wagon laptopów i nie martwi się o
    > kabelki to bo są koszty prowadzenia biznesu.

    Zalezy gdzie ;)
    W cywilizowanych krajach jak klient kupil sprzeta to drobne naprawy sa
    wliczone w cene i taki zasilacz jedzie za free do klienta (jak napisal
    ponizej ted).
    U nas to by najchetniej liczyli doplate za instrukcje obslugi...

    I generalnie ludzie zamozniejsi nie sa tacy dlatego bo szastaja
    pieniedzmi. Czyli raczej klientami sa tacy co swoje pieniadze ogladaja
    10x zanim kupia.
    Tyle ze trzeba dodac wlasnie to co napisalem wczesniej. Hamerykaniec
    czy kupi HP czy Della ma podobny poziom obslugi wiec to czy zasilacze
    padaja jest nieistotne...

  • 18. Data: 2011-04-18 11:17:44
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrniqmaum.fgp.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    [...]
    > Laptop Optimusa w 1993 roku? Nie wiem, nie znam się na krajowych
    > markach.
    > A jeśli tak, to co to było w oryginale? Bo trudno mi uwierzyć, że
    > wtedy
    > w Nowym Sączu strugali z drewna świerkowego oryginalne laptopy.
    [...]

    Dla OPTIMUSA notebooki produkowane były m. in. przez coś, co kryje się
    pod nazwą CHICONY. Nawiasem mówiąc - były to zacne maszynki. Wykonane
    w technologii zapewniającej im "niezniszczalność". Byłem szczęśliwym
    użytkownikiem CHICONY ARA (PENTIUM 100 MHz @ 16 MB RAM). Do tej pory
    wspominam to urządzenie z duzym sentymentem.

    Krzysztof Kucharski

  • 19. Data: 2011-04-18 18:58:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Apr 2011 13:17:44 +0200, Krzysztof Kucharski wrote:
    >[...]

    Opimus na wszystkim przylepial, i JTT w pewnym momencie tez promowal
    Adax.

    >[...]
    >Dla OPTIMUSA notebooki produkowane były m. in. przez coś, co kryje się
    >pod nazwą CHICONY. Nawiasem mówiąc - były to zacne maszynki.

    Hm, a Chicony to nie byla firma od klawiatur ? Nic wiecej nie kojarze.

    J.

  • 20. Data: 2011-04-19 08:09:53
    Temat: Re: Co siedzi w ?rodku wtyczki zasilacza laptopa?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 20:58, J.F. pisze:

    > Opimus na wszystkim przylepial, i JTT w pewnym momencie tez promowal
    > Adax.

    > Hm, a Chicony to nie byla firma od klawiatur ? Nic wiecej nie kojarze.

    Nie mam teraz starych cenników. Najstarsze teraz - rok 2006. Chicony ma
    grupę klawiatury (od 15 do 60 zł. netto) i kamerki USB (45 do 70 zł. netto).

    Natomiast pamiętam, że Optimus sprzedawał pod swoją marką kasy fiskalne
    bodajże BCM, który chyba też miał w ofercie laptopy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.