  • 51. Data: 2020-07-13 11:05:03
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pie.....sz.
    Każdy olej jest płynem, ale nie każdy płyn hydrauliczny jest olejem.
    https://sciencing.com/difference-between-hydraulic-f
    luid-oil-7677777.html

    -----

  • 52. Data: 2020-07-13 11:06:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A gdieś Pane pod Lvivem nie naprawiajo?

    -----

  • 53. Data: 2020-07-13 11:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-07-13 o 10:01 +0200, J.F. napisał:
    >Jest do dostania, nawet wysyłkowo (z Ukrainy lub Rosji), tylko złożyć
    >nie ma komu.

    ALe Francuzy slabo znaja cyrylice :-)

    >Mój to był akurat przedni most, ale to bez znaczenia.

    przedni most to jest w miare rzadki ewenement, wiec sie nie ma co
    dziwic, ze malo kto potrafi naprawic.
    Tylny jest w BMW, Mercedesach i paru innych markach ... ale jak sie
    nie psuja, to malo kto potrafi naprawic.

    A jak nie umie tylnego, to i przedniego nie naprawi :-)

    Hm, poszukac po warsztatach od dostawczakow, a moze ciezarowek, albo
    traktorow ?

    >Tak, do
    >rozebrania i rozumnego złożenia trzeba czasu, wiedzy, chęci i
    >doświadczenia. Naiwnie sądziłem, że zawodowy mechanik takie rzeczy
    >ma.
    >To już nie te czasy.

    Taki rynek. Trzeba sie znac na komputerach i magistralach :-)

    >W rajdzie to się naprawia gumą do żucia, sznurkiem i bananem. Ja
    >szukałem nieco innej usługi.

    ale wymontuja, rozbiora naprawia i zloza w godzine.
    To niech mechanik starannie naprawi druga godzine :-)

    >Dokładnie tak - dlatego pisałem, że przy obecnych (zachodnich)
    >kosztach
    >za roboczogodzinę ludzkość głupieje i idzie na łatwiznę. Ma być
    >szybko
    >i bez komplikacji, bo dniówka wysoka a następni klienci już czekają
    >pod
    >drzwiami. A młodych już się nawet nie uczy trudnych rzeczy, bo i po
    >co.

    Ale popatrz tez inaczej - widac potanialo na tyle, ze nie oplaca sie
    naprawiac.

    Czemu czesto producenci pomagaja, stosujac
    nienaprawialne/nierozbieralne technologie.

    J.

  • 54. Data: 2020-07-13 11:29:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-13 o 11:06 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
    > A gdieś Pane pod Lvivem nie naprawiajo?

    Z pewnością isprawniają, tylko jechać ponad 2000 km tylko po to, żeby
    dwa kółka zębate o wartości $100 założyć... Sensowniej było sobie
    samemu wymienić cały most za $250.

    Opcję remontu na wschodzie rozważę, kiedy przyjdzie czas pospawać całe
    auto. No chyba, że uda mi się do tego czasu znaleźć jakiegoś lokalnego
    magika.

    Mateusz

  • 55. Data: 2020-07-13 17:27:35
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 01:53:57 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > wszystko kwestia relacji kosztu materiału do roboczogodziny. Dwa lata
    > temu padł mi przedni most, żaden garaż nie chciał go otworzyć (z tych,
    > którzy nie stwierdzili od wejścia "my takich aut nie obsługujemy"). W
    > grę wchodziła wyłącznie wymiana całości - a tam chodziło tylko o jedną
    > zużytą zębatkę... Ostatecznie sam zamówiłem nowy most z Ukrainy i
    > wmontowałem w weekend, bo wymienić cały klocek to i ja potrafię.

    > Zarobek, czy koszt dla klienta? Bo jeśli koszt, to zarobek można
    > spokojnie podzielić przez 3 albo 4, i już robi się głodowa pensja.

    Zarobek. Bo koszt czesci osobno. w usa/kanadzie roboczogodzina mechanika to 70USD
    wzwyz. A taki od skrzyn najtanszy nie bedzie :)

  • 56. Data: 2020-07-13 17:42:29
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 04:05:06 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Pie.....sz.
    > Każdy olej jest płynem, ale nie każdy płyn hydrauliczny jest olejem.
> [...]

    Lol. W twoim linku ne ma zupelnie zadnej informacji o roznicy.

    To wszystko sa oleje. Nawet ten do frytek to olej.

    Tylko marketoidy zaczely nazywac to plynem zeby jakis debil tego nie nalal do
    silnika.

    W przypadku plynu hamulcowego to od biedy jakis tam sens ma bo olej kojarzy sie ze
    smarowaniem, zmniejszaniem tarcia a w hamulcach ta wlasciwosc jest potrzeban tak
    sobie.

    W przypadku olejow do skrzyni juz tak nie jest.

    Ale jak se tam chcesz, tlumacz se jak ci pasuje.

  • 57. Data: 2020-07-13 17:47:21
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Pie.....sz.
    > Każdy olej jest płynem, ale nie każdy płyn hydrauliczny jest olejem.

    Zreszta tu masz wyjasnione:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fluid

    Innymi slowy, plyn do skrzyn to olej.
    Tylko specyficzny, bo ma pewne wlasciwosci ktore go odrozniaja. Ale to nadal olej.

    No chyba ze znajdziesz taki na bazie wody. To wtedy nie olej. Tylko najpierw taki
    znajdz :)

    Bo w praktyce wszyscy leja olej do skrzyn.

  • 58. Data: 2020-07-13 19:17:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 05:26, s...@g...com pisze:

    > To takie mooje 3 grosze...

    Mi się popsuła maska i zderzak;)

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2020-07-13 20:03:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-12 20:00, ąćęłńóśźż wrote:
    > To Ty nie rozumiesz, co oznacza ATF, a że janusze piszą dla berecików z
    > antenkami to insza inszość.
    > Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?
    > A ropa z syfa leci?

    Nie, nie potrafisz trollować.

    MSPANC

  • 60. Data: 2020-07-13 20:48:08
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ci co są, to
    > potrafią co najwyżej wymienić wygiętą blachę karoserii i
    > polakierować... Powody te same co już wyżej wymieniłem. Może i
    > słusznie, tylko mi nie na rękę.

    Mam Mazdę 6 rocznik 2002 i mam ten sam problem.
    Kupiłem ją dwa lata temu. Dostała naprawdę w kość w ciągu tych dwóch lat.
    I nadal jeździ.
    Problem jest tylko z blachami i podwoziem.
    Zrobienie po taniości 2kzł.

    Zrobienie porządnie z piaskowaniem itp itd 5kzł w małoplskiej wsi.