  • 41. Data: 2020-07-12 15:55:17
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-11 o 20:05, ąćęłńóśźż pisze:

    > U Ciebie na podwórku pod blokiem każdy tak spuszcza??

    Nie, tak robią u ciebie i innych idiotów którzy piszą nad
    cytowanym tekstem. Ci którzy piszą pod mają wiedzę że jest cała
    sieć warsztatów do wynajęcia na godziny.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2020-07-12 16:05:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?

    -----

  • 43. Data: 2020-07-12 17:34:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-12 16:05, ąćęłńóśźż wrote:
    > Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?

    Prosiłeś o zdjęcie z napisem na opakowaniu "olej do przekładni
    automatycznych" i dostałeś. Czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 44. Data: 2020-07-12 20:00:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Ty nie rozumiesz, co oznacza ATF, a że janusze piszą dla berecików z antenkami to
    insza inszość.
    Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?
    A ropa z syfa leci?

    -----
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 45. Data: 2020-07-13 04:41:02
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 03:12:47 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > W NY taksowek mnostwo i chyba wszystkie w automacie :-)

    I masa warsztatow naprawiajacych je :)

    > Uszczelka potrafi sie popsuc.

    Jak skrzynia nie przegrzana to szanse niewielkie. No i jak odpowiednia ta uszczelka.
    Jak na dworze -30 to raczej inna niz przy pogodzie +35. Ale to juz nawiasem.

    przegrzewa i ciagnie sporo ze soba.

    > Naprawde takie multum?

    Duzo. Kiedys na to nie zwracalem uwagi. Tylko "automechanika" mi sie na oczy rzucala.
    Potem zaczalem rozgraniczac automechanike od "auto podwozi" (czyli zawieszenie,
    blacharz i oponiarz). Ewenementem bylo albo dizel specjalista albo wlasnie skrzynie.

    W usa/kanadzie warsztatow specjalizujacych sie w skrzyniach jest masa.

    Nawet w polsce gugle pokazuje sporo biznesow z transmission w nazwie, pi*oko polowa
    ma w nazwie automat.

    > Czy raczej - naprawa jest kosztowna, nawet jesli to tylko uszczelka,
    > oplaca sie robic tylko w miare nowym i drogim aucie.
    > Reszta wstawi skrzynie ze szrotu, albo zmieni samochod.
    >
    > Dodaj czesta w USA gwarancje na "drivetrain" np na 100k mil ..

    Teraz daja. Kiedys nie bardzo. Przyszli azjaci to sie rynek zmienil. Jeszcze 10 lat
    temu takie gwarancje byly czyms premium.

    > To ile marek w Polsce daje gwarancje na 160kkm ? :-)

    Tak jak w usa, z czasem beda oferowac.

    > Ale to w sumie o niczym nie swiadczy, moze o bardziej pragmatycznym
    > podejsciu Amerykanow i wierze w marki u Europejczykow.

    Ogolnie w usa to panuje nadal moda na wymieniactwo. Padla skrzynia?
    Masz cztery opcje:

    1. ktos ci ja rozgrzebie i kij wie czy zrobi dobrze
    2. Dostaniesz swapa ze szrotu
    3. Dostaniesz odbudowana
    4. Wsadzisz nowa.

    2 i 3 sa popularne.
    Koszt podobny, odbudowana jest zazwyczaj troche drozsza.
    Ale 2 mozesz ogarnac samemu.

    4 jest drogie.

    1 jest dla desperatow. Albo dla tych co chca to auto sprzedac :)

    A jak widzisz, rebuild takiej skrzyni to jeden dzien roboty lub nawet mniej.
    A zarobek konkretny, 500usd...

    Ceny na szrocie sa niskie
    https://www.bucksautoparts.com/bucks/parts_search.js
    140CAD za skrzynie to jakies 400pln. Ale wymontowac trzeba samemu.

  • 46. Data: 2020-07-13 04:46:09
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 00:42:48 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Nie, to jest płyn hydrauliczny.
    >

    > -----

    Fandzolisz waść.

    My tu mowimy o istocie tej cieczy a nie jest marketingu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_hydrauliczny

  • 47. Data: 2020-07-13 04:49:48
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 lipca 2020 09:01:11 UTC-5 użytkownik PiteR napisał:
    > in <news:23015af6-da05-42e2-a329-8a8be557f031o@googlegr
    oups.com>

    > tak skomplikowane i energochłonne w produkcji urządzenia
    > powinny być zakazane dla osobówek ;)

    Smieszne jest ze i ciezarowki maja takie automaty.
    Widzisz duzego trucka a on nie ma skrzyni zwyklej tylko wlasnie taka hydrokinetyczna.

    I sie po glowie drapiesz czy ona takie moce przeniesie :)

  • 48. Data: 2020-07-13 08:53:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 19:41 -0700, s...@g...com napisał:
    > Ogolnie w usa to panuje nadal moda na wymieniactwo.

    W Europie zachodniej podobnie. W Polsce z czasem też tak będzie -
    wszystko kwestia relacji kosztu materiału do roboczogodziny. Dwa lata
    temu padł mi przedni most, żaden garaż nie chciał go otworzyć (z tych,
    którzy nie stwierdzili od wejścia "my takich aut nie obsługujemy"). W
    grę wchodziła wyłącznie wymiana całości - a tam chodziło tylko o jedną
    zużytą zębatkę... Ostatecznie sam zamówiłem nowy most z Ukrainy i
    wmontowałem w weekend, bo wymienić cały klocek to i ja potrafię.

    > A jak widzisz, rebuild takiej skrzyni to jeden dzien roboty lub nawet
    > mniej. A zarobek konkretny, 500usd...

    Zarobek, czy koszt dla klienta? Bo jeśli koszt, to zarobek można
    spokojnie podzielić przez 3 albo 4, i już robi się głodowa pensja.

    Mateusz

  • 49. Data: 2020-07-13 10:01:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jedną
    >zużytą zębatkę... Ostatecznie sam zamówiłem nowy most z Ukrainy i

    Nie wiadomo, czy ta zebatka jest do dostania.
    Most ze skosnymi kolami wymaga troche wiedzy do ustawienia - ktora byc
    moze juz zanikla, skoro tylne mosty sie nie psuja, a w ogole to ich
    malo jest.
    Bywa, ze sa potrzebne specjalne narzedzia.

    No i najwazniejsze - rajdowa ekipa potrafi to szybko naprawic, a
    mechanikowi ile zajmie ?
    Razy ... 100 euro za godzine ? nie oplaci sie tego panu naprawic.

    >wmontowałem w weekend, bo wymienić cały klocek to i ja potrafię.

    Ze tez Ci sie chce te starą Łade reanimowac :-)

    J.

  • 50. Data: 2020-07-13 10:28:31
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-13 o 10:01 +0200, J.F. napisał:
    > Nie wiadomo, czy ta zebatka jest do dostania.

    Jest do dostania, nawet wysyłkowo (z Ukrainy lub Rosji), tylko złożyć
    nie ma komu.

    > Most ze skosnymi kolami wymaga troche wiedzy do ustawienia - ktora
    > byc moze juz zanikla, skoro tylne mosty sie nie psuja, a w ogole to
    > ich malo jest.
    > Bywa, ze sa potrzebne specjalne narzedzia.

    Mój to był akurat przedni most, ale to bez znaczenia. Tak, do
    rozebrania i rozumnego złożenia trzeba czasu, wiedzy, chęci i
    doświadczenia. Naiwnie sądziłem, że zawodowy mechanik takie rzeczy ma.
    To już nie te czasy.

    > No i najwazniejsze - rajdowa ekipa potrafi to szybko naprawic, a
    > mechanikowi ile zajmie ?

    W rajdzie to się naprawia gumą do żucia, sznurkiem i bananem. Ja
    szukałem nieco innej usługi.

    > Razy ... 100 euro za godzine ? nie oplaci sie tego panu naprawic.

    Dokładnie tak - dlatego pisałem, że przy obecnych (zachodnich) kosztach
    za roboczogodzinę ludzkość głupieje i idzie na łatwiznę. Ma być szybko
    i bez komplikacji, bo dniówka wysoka a następni klienci już czekają pod
    drzwiami. A młodych już się nawet nie uczy trudnych rzeczy, bo i po co.

    > Ze tez Ci sie chce te starą Łade reanimowac :-)

    Nie reanimować, bo ona nie umiera. Po prostu utrzymywać. To naprawdę
    świetny samochód jest, w swojej kategorii, i nie znam lepszego dla
    moich potrzeb. Zaczynam się tylko martwić, że w końcu przegnije
    zupełnie i się rozpadnie, a znaleźć tutaj spawacza który umiałby lub
    chciałby zająć się takim autem dogłębnie nie sposób. Ci co są, to
    potrafią co najwyżej wymienić wygiętą blachę karoserii i
    polakierować... Powody te same co już wyżej wymieniłem. Może i
    słusznie, tylko mi nie na rękę.

    Mateusz