-
21. Data: 2020-07-11 20:49:08
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
On 2020-07-11 19:59, ąćęłńóśźż wrote:
> Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.
A czemu wtedy na opakowaniu piszą "olej do przekładni automatycznych"?
-
22. Data: 2020-07-11 20:51:16
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
On 2020-07-11 20:03, ąćęłńóśźż wrote:
> Racjonalizujesz.
> Swoją drogą zakładając te 1,5 l/100 km (uważam, że nawet sporo więcej w
> mieście) daje to dodatkowe 1500 litrów paliwa czyli jakieś 7 tysięcy
> złotych na 100 tys. km.
Racjonalizuję: dopłacam za komfort. A latem włączam klimę, to jeszcze
jakieś 0,5-1 l/100.
-
23. Data: 2020-07-11 20:53:21
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-07-11 o 17:12 +0200, Uncle Pete napisał:
> > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej
> > wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni
> > ręcznej raczej nieco częściej.
>
> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
> specjalnej potrzeby.
W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
oleju silnikowego). I tak robię.
Mateusz
-
24. Data: 2020-07-11 21:10:19
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
>> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
>> specjalnej potrzeby.
>
> W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
> oleju silnikowego). I tak robię.
Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach
nie każą wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie twierdzą,
że jednak trzeba).
-
25. Data: 2020-07-11 21:22:31
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-07-11 o 21:10 +0200, Uncle Pete napisał:
> >> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
> >> specjalnej potrzeby.
> >
> > W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3
> > wymiany oleju silnikowego). I tak robię.
>
> Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach
> nie każą wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie
> twierdzą, że jednak trzeba).
AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.
Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe świece co
20K... Nie mam czasu się nudzić. :)
Mateusz
-
26. Data: 2020-07-11 21:24:38
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:20200711205321.740abfc4@mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:
>> > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej
>> > wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w
>> > skrzyni ręcznej raczej nieco częściej.
>>
>> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
>> specjalnej potrzeby.
>
> W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3
> wymiany oleju silnikowego). I tak robię.
W jakim samochodzie? Czy to na pewno zwykła skrzynia mechaniczna?
W technice z 2000r nie przewiduje się wymian w skrzyni.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks
-
27. Data: 2020-07-11 21:26:37
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:20200711212231.7872b3f4@mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:
> smarowanie wału co 10K
To już uciążliwe, 10k szybko mija i trzeba dłubać.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks
-
28. Data: 2020-07-12 07:04:57
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Czasem komfort (łatwiej SMS-y pisać prawą ręką i laskę za kolano przytrzymać), czasem
wqrw.
-----
> dopłacam za komfort.
-
29. Data: 2020-07-12 07:06:11
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Pokaż.
Na moim jest "Fluid" ("ATF").
No ale pewnie Amerykanie się nie znają.
-----
> A czemu wtedy na opakowaniu piszą "olej do przekładni automatycznych"?
-
30. Data: 2020-07-12 07:21:36
Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 11 lipca 2020 08:24:41 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2020-07-10 o 14:03, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> > W dniu .07.2020 o 05:26 <s...@g...com> pisze:
> >
> >
> >> To takie mooje 3 grosze...
> >
> > A moje 2 grosze są takie, że aktualnie mam trzeci automat
> > (hydrokinetyczny) od nowości i zero problemów. Poprzednie dojeździły do
> > 250-300kkm zanim sprzedałem, akuualny ma 130kkm. Olej trza zmieniać i tyle.
> > Drożej niż w manualu (bo zakup droższy i dodatkowe wymiany oleju) ale
> > bez porównania.
> > Przymierzam się do kolejnego auta i okazuje się że taki klasyczny
> > automat to rodzynek, wszędzie teraz tylko "zrobotyzowane" - a to jeszcze
> > droższe w eksploatacji niż automat hydrokinetyczny...
> >
>
> Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia
> się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej
> nieco częściej.
Oj farmazonisz.
Wymiana oleju z automatach to blizej 70kkm (tak pisze w aktualnym manualu chevroleta
impala 2020). W starszych bylo nawet czesciej.
Przy czym mamy tu na mysli takie skrzynie jak w filmiku z linka. Nie takie
zrobotyzowane.
W recznej sie olej wymienia jak cos sie w niej zepsuło i trza rozebrac. Normalnie sie
nie wymienia. No chyba ze zrobila 500kkm i ktos chce jej zrobic dobrze albo ją
obejrzec jak sie zachowuje. W praktyce jak biegi wchodza ok to sie nic nie rusza.
Przyczyna jest prosta, automaty sie grzeja a reczne i robotyzowane nie bardzo.
> Poza tym olej do automatu niedrogi jest.
>
Taaaa, do recznej jest tanszy. I mniej go schodzi.
> Wartość dodana auta z automatem hydrokinetycznym: silnik z definicji
> powinien być w lepszej kondycji, niż w analogicznym aucie ze skrzynią
> ręczną.
>
No, ale skrzynie za ten czas naprawiac bedziesz dwa razy :)