eGospodarka.plGrupypl.internet.polipCo się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!] › Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]
  • Data: 2008-01-29 16:08:22
    Temat: Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A konkretnie, na jakiej maszynce tak jest? Zaraz sprawdzimy.

    Zaraz Ci puszczę na priva. :)

    > Niezupelnie - jesli ktos ma TTL = miesiac, to fakt, ze na jeden dzien
    > przed zmianami zmieni go na 5 minut wiele moze nie dac.

    No to akurat jest chyba oczywiste. Tak działa DNS :-)

    > Niestety musi
    > to zrobic na miesiac przed zmianami,

    No.. chyba nawet nieco więcej niż miesiąc - byłoby bezpieczniej.

    > w przeciwnym przypadku to
    > ruletka, i efekt moze byc taki, ze wieksze serwery (robiace rekurencje
    > dla end userow) beda mialy stare wpisy, a mniejsze - nowe, bo nie byly
    > odpytywane o to przed zmianami.

    Owszem.

    > W awaryjnych przypadkach mozna probowac notify, ale to da tylko
    > czesciowy efekt (oczywiscie jesli notify w ogole moze zadzialac).

    W tym przypadku - wątpię (bo zgodnie z RFC 1996, Notify skierowane jest
    do slaves - czyli "w dół", a z tym akurat nie ma problemu, bo slave ma
    to co master i notify otrzymał natychmiast - przypadkowo mam do niego
    osobisty dostęp i sprawdziłem stosowne rekordy od razu).

    -K.