    Date: Thu, 07 Apr 2011 16:09:40 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co sadzicie o tej nawigacji?

    Massai wrote:

    > Ja nową navi będę kupował pod tym kątem. Jak choroba ostatnio
    > jechałem, to durna automapa na jakimś larku nie potrafiła na czas
    > przeliczyć trasy - zboczyłem z tego co sugerowała (chciała mnie
    > przepychać przez centrum Katowic), wybierała kolejny zjazd
    > przeliczała trasę tak długo ze zdazyłem ten zjazd minąć, jak
    > przeliczyła to się orientowała że znów zjechałem z jej trasy,
    > znów przeliczała i tak przez 20 minut ;-)

    Spróbowałem nawigacji na netbooku z podwyższoną (w stosunku do typowych
    netbooków) rozdzielczością 1280x720 -- różnica zasadnicza -- więcej widać
    to raz, ale i moc procesora z wyższej kategorii to i przelicza żwawo.
    Tylko faktycznie było nieco zabawy z zamocowaniem tego tak, nie zasłaniało
    (udało mi się tak, że nie zasłania w ogóle), nie stanowiło dodatkowego
    zagrożenia w przypadku jakiegoś (odpukać) dzwonu, no i trzymało się
    również przy jeździe po dziurach. Bez "zrób to sam" się nie obeszło

    > Ja czekam aż wreszcie ktoś pójdzie po rozum do głowy i zrobi po
    > prostu docking station w samochodzie dla tabletu - zamiast radia.
    > Wtykamy go na płasko w konsolę i mamy navi z live traffic,
    > multimedia, telefon etc - wychodząc z samochodu zabieramy ze sobą i
    > mamy tablet do użytku w domu/pracy.

    Zastąpiłem tablet netbookiem (Nokia Booklet 3G). Ten sam netbook robi za
    nawigację (podpiętą do Internetu, więc np. AM odbiera info o aktualnym
    ruchu na beiżąco), ma wbudowany GPS (z obsługą AGPS, więc satelity łapie w
    sekundę), i za komputer na wszelakich wyjazdach (można nie tylko maile
    sprawdzić, ale i normalnie popracować -- 1280x720 to tylko o 48pixeli
    gorzej niż w typowym laptopie). W dodatku trzyma na baterii długie godziny
    (cały roboczy dzień można na samej baterii o ile się nie będzie jakiś
    filmików i podobnych ciągle oglądać)

    pzdr
    \SK