    Date: Thu, 12 Aug 2010 19:25:04 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co oznacza paląca się kontrolka silnika?

    Jan pisze:

    > Dziękuję za chęć pomocy. Dodam na koniec, że dziś
    > wracając z pracy cały czas miałem palącą się lampkę
    > z rysunkiem silnika. Ale po pracy ruszyłem do warsztatu
    > na ponowne sprawdzenie tym interfejsem komputerowym.
    > Zanim dojechałem, lampka zgasła(!)
    >
    > A fachman orzekł, że to najpewniej sonda lambda
    > daje jakieś sygnały, a powodem tych sygnałów może
    > być paliwo. I doradził mi kupno dodatku czyszczącego
    > do benzyny firmy Shell.

    Co to za warsztaty że "najpewniej"?
    Przecież po podłączeniu do komputera on widzi czy błąd wygenerował obwód
    lambdy (i który to obwód) czy układ wysokiego napięcia (czyli cewka).

    Istotnie problemy z adaptacją mogą wygenerować błąd układu lambdy i
    nalanie lepszego paliwa może tu pomóc, ale po to właśnie są komputery
    diagnostyczne żeby tego nie zgadywać "najpewniej", a po prostu sprawdzić.