eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo oznacza olej w intercoolerzeRe: Co oznacza olej w intercoolerze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
    Date: Sat, 28 Aug 2010 20:21:25 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <i5bk3a$ok8$1@news.onet.pl>
    References: <9...@t...googlegroups.com>
    <s...@c...luftbrandzlung.org>
    <9...@t...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-113-248-177.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1283019692 25224 77.113.248.177 (28 Aug 2010 18:21:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Aug 2010 18:21:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    In-Reply-To: <9...@t...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307170
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-28 10:49, amos pisze:
    > On 28 Sie, 10:16, Jacek Rudowski<ami@_usunto_wkurw.org> wrote:
    >> Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.
    >
    > Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)
    >
    >> Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co
    jakies 10-12tys.
    >
    > Wlasciciel auta, ktore mnie interesuje twierdzi, ze wymienial co 15-20
    > tkm. W swoim Saabie mimo braku turbiny wymieniam co 10 tkm, stad moje
    > zaniepokojenie o stan turbiny i ten olej. Niestety nie wiem w jakiej
    > ilosci.

    Pojedź, obejrzyj, najlepiej z kimś kto ma o tym jakieś pojęcie.
    15-20kkm to trochę rzadko, zwłaszcza jeśli chodzi o Saaba z silnikiem
    B2X5 ale nie powiedziałeś jakie to auto.

    >> Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo
    juz problemy.
    >> Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a
    turbo halasuje i ledwie dmucha.
    >>
    > Czyli rozumiem, ze martwic sie nalezy przede wszystkim gdy auto nie
    > ma mocy oraz gdy slychac halas turbiny?

    Zdecydowanie tak. W najgorszym wypadku możesz zassać do silnika kawałki
    turbo, albo jak turbina wyssie olej z silnika i w porę się nie
    zatrzymasz i nie wyłączysz silnika może skończyć się zatarciem silnika.
    Zdejmij dolot od strony turbiny i zobacz czy ma luzy na wirniku
    (minimalne mają prawno być), ale jak będą to luzy wzdłużne (tu nie ma
    prawa być żadnych) to już źle.
    Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł

    >
    > Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

    Zazwyczaj, ewentualnie półsyntetyczne.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: