  • Data: 2021-05-27 12:08:54
    Temat: Re: Co myślicie o DC
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-05-27 o 11:32 +0200, J.F napisał:

    > No i teraz pytania:
    > -20mA DC serca nie zatrzyma?

    Wg. podanego artykułu - nie. Podają, że migotanie może wystąpić
    dopiero przy ponad 70 mA (aczkolwiek wykres sygeruje raczej 150 mA+).
    Niemniej na sobie tego sprawdzać nie będę.

    Tutaj można znaleźć bardzo podobne informacje:
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-03d1f52f-e773-4729-ac12-f42dd800e6aa/c/Bar
    asinski_A.pdf

    > -a 100mA DC ... latwiej sie bedzie puscic drut, czy po dluzszym czasie
    > elektroliza nas zalatwi ?

    Nic o elektrolizie nie wspominają, tylko o oparzeniach
    "elektrotermicznych", ale to dopiero po czasie liczonym w minutach.

    Ostatnie zdanie: "Prąd stały długotrwale przepływający przez organizm
    człowieka może spowodować zmiany patologiczne u rażonego nawet wtedy,
    gdy nie jest odczuwany." - być może to właśnie nawiązanie do
    elektrolizy?

    Mateusz