  • Data: 2013-11-20 17:56:38
    Temat: Re: Co może Pan Władza
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-20 16:37, Krzysztof 45 pisze:

    > A teraz jaka była rozprawa? Nienormalna?

    Jaka rozprawa - wyrok nakazowy, w prostych sprawach stosowany dość
    często bez udziału stron (postępowanie nakazowe - przepisy o
    postępowaniu uproszczonym). Jak ci się nie podoba to wnosisz
    sprzeciw (uzasadniać nie musisz) i dopiero wtedy będzie normalna
    rozprawa.

    > Bo dla mnie ta rozprawa do której nie powinno dojść była tylko po to, by
    > pokazać gdzie jest miejsce plebsu.

    Jak ktoś ma niską samoocenę, nędzną znajomość prawa itd. to pewnie
    i takie wnioski. Zresztą nawet nie trzeba mieć specjalnej znajomości
    prawa - wszystko jest ładnie wyjaśnione w materiałach z sądu.

    > Oczywiście że można złożyć skargę, odwołanie, odwołanie od odwołania itp
    > itd i oczywiście trąbiący będzie uniewinniony. Tylko kiedy i ile spraw
    > musi się odbyć i po co?

    Zależy od okoliczności, a Twoja przekonanie, że sąd powinien umorzyć
    postępowanie na etapie postępowania nakazowego jest dość zabawne.
    W znakomitej większości wypadków nie ma o czym deliberować -
    postępowanie nakazowe wystarczy. Jak się trafi coś nietypowego to
    się wnosi sprzeciw i tyle. Sądy nie marnują czasu czasu i pieniędzy
    podatników. I tak zbyt wiele postępowań przekracza granicę nakazówki
    i zaczyna się oberek.

    > Po to by pokazać kto kogo tu za mordę trzyma.

    Masz rację, możliwość bezproblemowego wniesienia sprzeciwu, możliwość
    składania apelacji itd. to 'trzymanie za mordę'.

    Ehhh...