    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Co ma Objective-C czego nie ma C++?
    Date: Tue, 24 May 2011 23:14:51 +0100
    <irh9kb$bb7$1@inews.gazeta.pl>
    <v...@4...com>

    On 24/05/2011 22:59, A.L. wrote:

    > W Smalltalku i owszem. A w Objective-C mozna bylo tak i tak. Ale nie
    > wiem jak teraz jest, bo Objectiwe-C uzywalem w latach 1985 - 1988 i
    > mam wiadomosci neiswieze.

    W Wikipedii jest napisane tak:
    "In Smalltalk and Objective-C, the target of a message is resolved at
    runtime, with the receiving object itself interpreting the message. A
    method is identified by a selector or SEL -- a NULL-terminated string
    representing its name -- and resolved to a C method pointer implementing
    it: an IMP.[5] A consequence of this is that the message passing system
    has no type checking. The object to which the message is directed -- the
    receiver -- is not guaranteed to respond to a message, and if it does
    not, it simply raises an exception."

    Z tego opisu wynika, że różni się to dość znacznie od tego, co jest w
    Simuli, obiektowym Pascalu czy C++. Ja sam nie znam się na tyle, żeby
    mieć jakieś zdanie na temat, czy tak jest rzeczywiście, czy nie.